گوگل در حال فعالیت بر روی قابلیت پشتیبانی از Steam در Chrome OS است - تکفارس 
گوگل در حال فعالیت بر روی قابلیت پشتیبانی از Steam در Chrome OS است - تکفارس 

گوگل در حال فعالیت بر روی قابلیت پشتیبانی از Steam در Chrome OS است

بهنام خدابخشی
۲۹ دی ۱۳۹۸ - 08:59
گوگل در حال فعالیت بر روی قابلیت پشتیبانی از Steam در Chrome OS است

احتمالا به زودی Chrome OS قادر به پشتیبانی و اجرای بازی‌ها از طریق پلتفرم Valve’s Steam خواهد بود، البته انتظار نمی‌رود که کروم‌بوک‌های گوگل بتوانند به راحتی بازی Red Dead Redemption 2 را اجرا نمایند.

در طی یک مصاحبه‌ی اختصاصی میان David Ruddock و خبرنگاران Android Police با حضور Kan Liu، مدیر بخش محصولات Chrome OS گوگل، Liu اعلام کرد که تیم توسعه‌دهنده‌ی سیستم‌عامل کروم اکنون در تلاش است تا قابلیت پشتیبانی از Steam را برای کروم‌بوک‌ها فراهم نماید.

Liu هیچگونه جدول زمان‌بندی برای ارائه‌ی این قابلیت و انتشار سراسری آن عرضه نکرد اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که زمان زیادی طول خواهد کشید تا کاربران بتوانند به این ویژگی‌ دسترسی پیدا کنند. هم اکنون شرکت گوگل در حال توسعه‌ی Stadia برای بخش بازی‌هاست تا بتواند تمرکز خود را بر روی کروم‌بوک‌های گوگل برای گیمینگ بگذارد.

از کروم‌بوک معمولا برای انجام کارهای کم مصرف مانند مرور وب، تماشای فیلم و بازی‌هایی با حجم کم استفاده می‌کنند. هیچگاه کاربران کروم‌بوک‌های گوگل به دنبال بازی‌هایی مانند Call of Duty: Modern Warfare در این دستگاه نمی‌باشند.

با این حال، بر اساس گزارش اندروید پلیس Liu گفته است که “کروم‌بوک‌های قدرتمندترف به ویژه‌ AMD ChromBooks، در راه هستند”. در حالی که Liu در هیچ‌یک از صحبت‌های خود صراحتا تایید نکرده است که مدل‌های آینده حاوی گرافیک گسسته Radeon می‌باشد یا خیر، اکنون نیز GPU کروم‌بوک‌های گوگل بسیار قدرتمند و بالاتر از مدل‌های دیگر لپ‌تاپ می‌باشد.

هیچگونه اطلاعیه‌ی رسمی از سوی گوگل در خصوص این موضوع وجود ندارد اما همه‌چیز امیدوارکننده به نظر می‌رسد. حتی اگر کاربران کروم‌بوک‌ها مایل به استفاده از کروم‌بوک‌های خود برای بازی‌های سنگین نباشند، در اختیار داشتن طیف گسترده‌ای از گزینه‌های قدرتمند معمولا مورد بسیار خوبی است.

همچنین پشتیبانی از Steam در Chrome OS می‌تواند یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای افرادی باشد که نمی‌خواهند یا اینکه نمی‌توانند از Google Stadia به منظور بهره‌مندی از سرویس پخش بازی‌ها استفاده نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید