فیسبوک در مورد طرح فروش تبلیغات در واتس‌اپ توضیح داد - تکفارس 
فیسبوک در مورد طرح فروش تبلیغات در واتس‌اپ توضیح داد - تکفارس 

فیسبوک در مورد طرح فروش تبلیغات در واتس‌اپ توضیح داد

بهنام خدابخشی
۲۸ دی ۱۳۹۸ - 10:59
فیسبوک در مورد طرح فروش تبلیغات در واتس‌اپ خبر داد

سال گذشته فیسبوک برنامه‌هایی را برای کسب درآمد ار طریق واتس‌اپ اعلام نمود. این برنامه شامل بروزرسانی‌های بخش استوری و تبلیغات واتس‌اپ نظیر قابلیت‌های موجود در اینستاگرام بود. این شرکت واکنش‌های بسیار بدی را از سوی کاربران در خصوص تبلیغات دریافت نمود، از جمله بنیانگذاران واتس‌اپ، Brian Acton به دلیل عدم توافق با این شرکت از فیسبوک استعفا داد. به نظر می‌رسد که این‌بار فیسبوک به بازخورد کاربران گوش فرار داده است.

طبق گزارشی که توسط وال استریت ژورنال منتشر شد، فیسبوک در نظر دارد تا طرح فروش تبلیغات در واتس‌اپ را به طورکلی منحل نماید. منابع داخلی و آشنا با این موضوع به وال استریت ژورنال گفتند که واتس‌اپ تیم مسئول ایجاد برنامه‌ی کسب درآمد از طریق این پیام‌رسان را منحل کرد. فقط این مورد نبود، بلکه برخی از منابع اشاره کردند که کارهای تیم نیز از کد اصلی واتس‌اپ که حاکی از منحل شدن برنامه‌ی کسب درآمد این پیام‌رسان بود، حذف شده است.

در حالی که اکنون فیسبوک نقشه‌های کسب درآمد از طریق واتس‌اپ را لغو کرده است، اما هنوز هم به اطمینان کامل نرسیده‌ایم که آیا واقعا چنین تصمیمی دارد یا خیر؟! آیا این تصمیم موقتی است یا نه؟! با تمامی این تفاسیر گویا دیگر کاربران لازم نیست نگران این موضوع باشند که پس از بروزرسانی واتس‌اپ در گوشی اندرویدی و یا iOS باید شاهد تبلیغات متعدد باشند.

در صورت دریافت خبرهای جدید در مورد این طرح، طی روزهای آتی باز هم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید