پیش‌بینی‌ نمایش‌ها و رونمایی‌های صنعت گیمینگ در رویداد CES 2020 - تکفارس 
پیش‌بینی‌ نمایش‌ها و رونمایی‌های صنعت گیمینگ در رویداد CES 2020 - تکفارس 

پیش‌بینی‌ نمایش‌ها و رونمایی‌های صنعت گیمینگ در رویداد CES 2020

مهرداد میرشاهی
۱۵ دی ۱۳۹۸ - 20:00
پیش‌بینی‌ نمایش‌ها و رونمایی‌های صنعت گیمینگ در رویداد CES 2020 - تکفارس 

رویداد CES 2020 همانند هر سال، قرار است میزبان تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدیدی باشد و صنعت گیمینگ را نیز به جلو سوق دهد. اگرچه تا زمان برگزاری این نمایشگاه، جزئیات و اطلاعات زیادی از معرفی‌ها و رونمایی‌های آن در دست نیست، اما به نظر می‌رسد که قرار است شاهد اتفاقات زیادی در صنعت بازی‌های ویدئویی باشیم. از جمله این اتفاقات می‌توان به قطعات جدید برای رایانه‌های شخصی، لوازم جانبی و راه‌هایی برای همه‌جانبه‌تر شدن ساخت بازی برای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و فناوری لمسی یا هپتیک (Haptic) اشاره کرد.

در این مقاله قرار است به بررسی و پیش‌بینی مواردی می‌پردازیم که احتمالاً در جریان رویداد CES 2020 به نمایش در خواهند آمد. این مراسم از روز دوشنبه همین هفته رسماً آغاز به کار خواهد کرد و قطعاً در جریان آن، خبرهای هیجان‌انگیزی برای علاقه‌مندان حوزه بازی‌های ویدئویی در راه است.

از شرکت‌های بزرگ و فعالِ این حوزه، چه انتظاراتی داریم؟

احتمالاً شرکت‌های اینتل (Intel)، اِی‌ام‌دی (AMD) و انویدیا (NVidia) رونمایی‌های متعددی در برنامه دارند و شاهد معرفی پردازنده‌های مرکزی و کارت‌های گرافیک متنوع و قدرتمندی خواهیم بود. سال گذشته، سری کارت‌های گرافیک ۲۰۸۰ انویدیا، توجهات زیادی را در CES 2019 به خود جلب کرد. به نظر می‌رسد رایانه‌های گیمینگ جدید Alienware – برند گیمینگ شرکت Dell – اچ‌پی (HP) و اسوس (Asus) و دیگر شرکت‌ها نیز در این مراسم معرفی گردند. به طور مثال، سال گذشته، Alienware لپ‌تاپ گیمینگِ ۱۷ اینچیِ m17 را در کنار نسخه ارتقاءیافته m15 عرضه کرد. طبق معمول، شرکت ریزر (Razer) نیز سورپرایزهایی برای علاقه‌مندان صنعت گیمینگ تدارک دیده است؛ سال گذشته، این شرکت از لپ‌تاپ پیشرفته Razer Blade 15 Advanced و طرحِ مفهومیِ جدیدی برای نمایشگرهای سطحِ بالایِ گیمینگ رونمایی به عمل آورد که از جمله اتفاقات مهم مراسم پیشین به حساب می‌آید.

لوازم جانبی جدید برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها

به احتمال زیاد، شرکت Logear لوازم جانبی جدیدی برای رایانه‌های شخصی، نظیر صفحه کلید‌ها، موشواره‌ها (ماوس)، هدست‌ها، شبیه‌سازهای جدید و غیره را با خود به این مراسم خواهد آورد. با نگاهی به نقشه محل برگزاری مراسم و غرفه‌ها شاهد شرکت‌هایی نظیر GCHT Gaming که در زمینه کنترلرهای بازی فعالیت دارد، و Gamtec Technology Development، Mijoy و Riitek که لوازم جانبی‌های متعددی برای پلتفرم‌هایی مانند رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس، سوییچ و اندروید طراحی می‌کنند، نیز هستیم.

واقعیت مجازی و همگام‌سازی گیمینگ با هپتیک‌ها

در رویداد CES 2020، می‌توانیم انتظار معرفی تکنولوژی‌هایی را داشته باشیم که بازی‌بازان را بیش از پیش در بازی‌های ویدئویی غوطه‌ور کنند؛ مانند Cybershoes که به شما اجازه می‌دهد تا در یک بازی واقعیت مجازی «راه بروید و بدو کنید». با استفاده از سوئیت لمسی و بی‌سیم BHaptic که تمام بدن شما را می‌پوشاند و Tactsuit نام دارد، می‌توانید یک بازی ویدئویی را در اطراف خود کاملاً حس کنید؛ این وسیله شامل جلیقه و پوشش‌هایی برای دست، بازو و پا به صورت HMDS و لمسی است. با توجه به استفاده از BHaptics، شما می‌توانید حس یک سامورایی بودن، تیر خوردن، گاز گرفته شدن توسط یک زامبی و بغل کردن شخصیت‌های دیگر را کاملاً تجربه کنید. محتوای این تکنولوژی در فروشگاه‌های آکیلوس و استیم در دسترس قرار دارد. این ابزار همانند یکی از سوئیت‌های موجود در فیلم‌هایی نظیر Pacific Rim و Ready Player One است.

اگر در خصوص Haptic، یک سوئیت کامل شما را راضی نمی‌کند، Arcadeo یک صندلی هپتیک گیمینگ است که می‌توانید با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل آن را کنترل کنید. GT Throne نیز یک صندلی تعامل‌پذیر را برای شما به ارمغان می‌آورد که می‌توانید صدا و لرزش را حس کنید.

شرکت Immersion Corporation نیز تکنولوژی هپتیک‌های متنوعی برای به نمایش در آوردن در اختیار دارد و به دنبال «انقلابی در روابط انسان و ماشین در دنیای دیجیتال» است. برخی از ویژگی‌های Immersion برای موبایل گیمینگ با تمرکز برروی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که با استفاده از فیلترهای پرتعداد، تجربه یک بازی ویدئویی را دلنشین‌تر از پیش می‌سازد.

البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که تمامی تکنولوژی‌ها و محصولاتی که در جریان رویداد سالانه CES به نمایش در می‌آید، وارد بازار نخواهند شد بنابراین خیلی برای هر کدام از آن‌ها هیجان‌زده نشوید.

علاوه بر حس کردن لرزش و واقعیت مجازی، صدا نیز نقش مهمی در همه‌جانبه‌تر شدن یک بازی ویدئویی ایفا می‌کند. Flexound نیز قرار است تکنولوژی Augmented Audio خود را به نمایش بگذارد که تکنولوژی حسی افکت‌های صوتی در بازی‌ها، فیلم‌های سینمائی، موسیقی، برنامه‌های تلویزیونی و غیره را با خود به همراه دارد. اگرچه فناوری Augmented Audio بیشتر برای فیلمبازان کاربردی‌ست اما می‌توان انتظار داشت که این تکنولوژی در آینده به حوزه صندلی‌های واقعیت مجازی و افزوده نیز راه یابد.

انتظارات و پیش‌بینی‌ها شما از محصولات و تکنولوژی‌های مرتبط با صنعت گیمینگ و بازی‌های ویدئویی که ممکن است در جریان رویداد CES 2020 به نمایش در آمده و معرفی شود، چیست؟ لطفاً دیدگاه و نظر خود را با ما و دیگر کاربران عزیز تکفارس در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید