کمپانی ال‌جی قصد دارد صفحه‌نمایش تاشو معرفی نماید - تکفارس 
کمپانی ال‌جی قصد دارد صفحه‌نمایش تاشو معرفی نماید - تکفارس 

کمپانی ال‌جی قصد دارد صفحه‌نمایش تاشو معرفی نماید

بهنام خدابخشی
۹ دی ۱۳۹۸ - 16:59
کمپانی ال‌جی قصد دارد صفحه‌نمایش تاشو معرفی نماید

در سال ۲۰۱۹ میلادی، کمپانی‌ال‌جی پاسخ جدیدی به گوشی‌های هوشمند تاشو که به تازگی معرفی شده‌‌اند داده‌ است. ال‌جی به جای اینکه به دنبال تولید و طراحی گوشی‌های هوشمندی نظیر گلکسی فولد سامسونگ و یا موتورولا ریزر ۲۰۱۹ باشد، قصد دارد تا یک صفحه‌نمایش تاشو به گوشی‌های خود اضافه نماید. بنابراین ال‌جی وی ۵۰ و ال‌جی جی ۸ ایکس از این صفحه‌نمایش به عنوان لوازم جانبی برخوردار خواهد بود که کاربران می‌توانند ابعاد این صفحه‌نمایش را با نسبت‌های مختلف و متناسب با صفحه‌ی اصلی گوشی ارائه نماید. زمانی که قاب صفحه‌نمایش را باز می‌کنید می‌توانید از هر دو نمایشگر در حالت مولتی‌تسکینگ استفاده نمایید و یا بازی‌های خاصی را انجام دهید.

به نظر می‌رسد که کمپانی ال‌جی با عملی کردن این طرح می‌تواند حالت صفحه آینه را در سایر گوشی‌های هوشمند بدون مفهوم نماید. بر اساس پتنتی که چند روز پیش از سوی ال‌جی به ثبت رسید گویا این کمپانی قصد دارد تا صفحه‎نمایش مذکور را از نوع OLED با قابلیت تاشوندگی تولید نماید. صفحه‌نمایش به دور گوشی هوشمند پیچیده می‌شود و هم دستگاه و هم صفحه‌نمایش ثانویه در برابر ضربات ایمن می‌مانند. زمانی که صفحه‌نمایش گوشی خود را باز می‌کنید، یک نمایشگر بزرگ در پیش روی شما قرار می‌گیرد که از باتری گوشی تغذیه می‌نماید. در اصل گوشی هوشمند شما به یک تبلت تغییر کاربری می‌دهد.

پتنت ثبت شده‌ی ال‌جی برای صفحه‌نمایش گسترده‌ی تاشو

کمپانی ال‌جی قصد دارد صفحه‌نمایش تاشو معرفی نماید

از کاربردهای اضافی این پتنت ثبت شده می‌توان به این مورد اشاره کرد که این صفحه‌نمایش قابلیت آن را دارد که در کنار نمایشگر اصلی گوشی شما باز شده و به نوعی یک صفحه‌نمایش گسترده را برای شما به ارمغان آورد. می‌توانید این صفحه‌نمایش را به صورت نیمه باز کنید و همراه با صفحه‌نمایش خود گوشی از آن استفاده نمایید. البته باید به این نکته اشاره داشته باشیم که امروزه تمامی شرکت‌ها اجازه‌ی ثبت پتنت را دارند ولی ثبت پتنت به این معنا نیست که حتما در آینده شاهد رونمایی از چنین فناوری از سوی کمپانی ثبت کننده خواهیم بود. از طرفی دیگر پتنت ثبت شده توسط کمپانی ال‌جی آنقدرها غیرعادی به نظر نمی‌رسد و می‌تواند کاملا عملی باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.