مدیاتک تراشه Dimensity 800 را معرفی کرد - تکفارس 
مدیاتک تراشه Dimensity 800 را معرفی کرد - تکفارس 

مدیاتک تراشه Dimensity 800 را معرفی کرد

مسلم رفیعی
۶ دی ۱۳۹۸ - 22:30
مدیاتک تراشه Dimensity 800 را معرفی کرد - تکفارس 

مدیاتک میزبان یک کنفرانس مطبوعاتی سریع در پکن بود که طی آن به اصحاب رسانه‌ها، تراشه Dimensity 800 معرفی شد. هدف از عرضه این تراشه این است که توان پردازشی گوشی‌های میان‌رده سال ۲۰۲۰ را تأمین کند. این تراشه به یک مودم ۵G یکپارچه مجهز بوده و یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به Dimensity 1000/L که در گوشی اپو رنو ۳ به کار گرفته شده است را ارائه می‌دهد.

این شرکت هیچگونه جزئیاتی را فاش نکرده، اما مشخص کرد که این تراشه در نمایشگاه CES 2020 در لاس وگاس طی اولین روزهای سال آینده، به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتظار می‌رود که Dimensity 800 با تراشه‌های کایرین سری ۸۰۰ و کوالکام اسنپدراگون سری ۷ رقابت کند. درحالی‌که مشخصات جزئی این پردازنده بعداً افشاء خواهد شد، اما ما می‌دانیم که مودم به کار رفته در آن همان Helio M70 بوده که در اوایل سال جاری میلادی معرفی شد. این مودم می‌تواند تا ۴.۷ گیگابایت سرعت بارگیری و ۲٫۵ گیگابایت سرعت بارگذاری داشته باشد همچنین از هر دو شبکه SA و NSA پشتیبانی کرده و به NR 2 Component Carrier نیز مجهز است.

در حال حاضر تنها Dimensity 1000/L از این مودم برخوردار است. این تراشه از چهار هسته Cortex-A77 و چهار هسته Cortex-A55 بهره می‌برد و مدیاتک وعده بهبود ۲۰ درصدی سرعت و عمر باتری را در مقایسه با تراشه‌های مجهز به واحدهای Cortex-A76 داده است.

درست یا غلط بودن این مسئله را در دی‌ماه (ژانویه)؛ یعنی هنگامی‌که اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه به بازار عرضه می‌شوند، می‌توان قضاوت کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید