نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن واتس‌آپ، به‌زودی حالت تاریک را دریافت خواهند کرد - تکفارس 
نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن واتس‌آپ، به‌زودی حالت تاریک را دریافت خواهند کرد - تکفارس 

نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن واتس‌آپ، به‌زودی حالت تاریک را دریافت خواهند کرد

مسلم رفیعی
۴ دی ۱۳۹۸ - 13:00
نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن واتس‌آپ، به‌زودی حالت تاریک را دریافت خواهند کرد - تکفارس 

شاید پیش‌تر این را شنیده باشید که نسخه اندرویدی برنامه پیام‌رسان واتس‌آپ به‌زودی حالت تاریک (Dark Mode) را دریافت خواهد کرد. در اسفندماه ۱۳۹۷ (مارس ۲۰۱۹)، واتس‌آپ این ویژگی را با قرار دادن حالت تاریک در صفحه تنظیمات، مورد آزمایش قرار داد، پس‌زمینه نیز بیشتر به رنگ خاکستری تیره بود تا سیاه. ‌این موضوع مسئله مهمی است که حال قصد توضیح آن را داریم. حالت تاریک رابط کاربری معمولی را معکوس می‌کند؛ به جای آنکه متنی سیاه بر روی یک پس‌زمینه سفید، که می‌تواند چشم‌ها را (به‌خصوص در شب و یا در مکان‌های تاریک) اذیت کند، نشان داده شود، محتوا در حالت تاریک به صورت متنی سفید در یک پس‌زمینه سیاه نشان‌ داده می‌شود. نه‌تنها آزار کمتر چشمان کاربران، بلکه دلیل دیگری نیز وجود دارد تا حالت تاریک را فعال کنید.

افرادی که از گوشی‌های مجهز به صفحه‌نمایش AMOLED استفاده می‌کنند، با استفاده از این ویژگی می‌توانند عمر باتری خود را افزایش دهند. دلیل این امر آن است که رنگ سیاه بر روی پانل‌های OLED، به وسیله خاموش کردن پیکسل‌ها در مناطق مناسب ایجاد می‌شود. پیکسل‌هایی که خاموش می‌شوند، از باتری تلفن استفاده نمی‌کنند. این قابلیت در ابتدا عالی به نظر می‌رسد، اما یک مسئله مهم وجود دارد و آن اینکه اگر پس‌زمینه دقیقاً سیاه نباشد (یعنی خاکستری تیره)، آنگاه جنبه صرفه‌جویی در باتری حالت تاریک از بین می‌رود.

سایت WABetaInfo به نقل از کسانی که حالت تاریک را در واتس‌آپ امتحان کرده‌اند، گزارش می‌دهد که این ویژگی آماده است تا به نسخه اندرویدی این اپلیکیشن نیز اضافه شود، همان‌گونه که ماه گذشته در مورد نسخه iOS این برنامه پیام‌رسان شایعه‌ای وجود داشت که می‌گفت بر اساس تنظیمات بخش دسترسی گوشی‌های آیفون، دو نسخه متفاوت به کاربران ارائه خواهد شد. نسخه iOS حالت تاریک هنوز هم به مقداری تعدیل نیاز دارد. علاوه بر حالت تاریک، به‌زودی به کاربران سیستم‌عامل iOS اجازه داده می‌شود تا حالت Low Data Mode را فعال کنند. این ویژگی در هنگام فعال شدن، بارگیری خودکار پیغام‌های صوتی را متوقف می‌کند. این گزینه به کاربران این امکان را می‌دهد تا استفاده از داده‌های شبکه را کاهش دهند. همچنین واتس‌آپ از قابلیت Haptic Touch نیز پشتیبانی خواهد کرد. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند با لمس کردن و نگه‌داشتن آیکون این اپلیکیشن، گزینه‌های بیشتری را مشاهده کنند.

همان‌طور که مشخص است، تعداد کمی ترفند وجود دارند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا نگاهی مخفیانه به ویژگی‌های حالت تاریک داشته باشند. اگر شما یکی از کاربران اندروید ۱۰ هستید، مطمئن شوید که حالت تاریک کلی را فعال کرده (Settings > Display > Toggle on Dark theme) و اینکه عضو برنامه بتای واتس‌آپ نیز هستید. یک لینک یوتیوب را به یکی از مخاطبان خود بفرستید. صفحه‌کلید QWERTY خود را باز کرده و تصویر بندانگشتی ویدیوی موردنظر را لمس کنید تا پخش‌کننده تصویر در تصویر فعال شود. اگر‌ به اندازه کافی سرعت عمل داشته باشید، آنگاه واتس‌آپ را در حالت تاریک مشاهده خواهید کرد. به خاطر داشته باشید که این ترفند همیشه کارساز نیست. آن‌هایی که از iOS استفاده می‌کنند می‌توانند با به اشتراک گذاشتن یک عکس در این اپلیکیشن، به این حالت نگاهی بیندازند.

بنابراین یک‌بار دیگر می‌توانیم به شما بگوییم که حالت تاریک به هر دو نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن واتس‌آپ خواهد آمد، اما در حال حاضر هنگامی‌که آن را مشاهده کنیم، این موضوع را باور خواهیم داشت. واتس‌آپ متعلق به فیسبوک است، این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۴ با مبلغ ۲۱ میلیارد دلار توسط این غول شبکه‌های اجتماعی خریداری شد. به کسانی که می‌خواهند بدانند که آیا گسترش سیستم ارتباطات غنی (RCS) در ایالات‌متحده بر واتس‌آپ تأثیر دارد یا خیر؟ در حال حاضر باید بگوییم که خیر. درحالی‌که نسل بعدی پیام‌رسان اندروید تعدادی از ویژگی‌هایی را که در واتس‌آپ یافت می‌شوند ارائه می‌دهد (خواندن اعلان‌ها، اطلاع‌رسانی در رابطه با پاسخ‌ها، تعداد کاراکترهای متنی بیشتر و نیز قابلیت به اشتراک گذاری تصاویر و فایل‌های ویدیویی بزرگ‌تر)، اما همچنان از رمزنگاری پایان به پایان بهره نمی‌برد. با توجه به شیوه امرارمعاش شما، این ممکن است همان چیزی باشد که شما از یک برنامه پیام‌رسان انتظار دارید. گوگل اعلام کرده‌ که قصد دارد در آینده رمزنگاری پایان به پایان را به پیام‌رسان خود اضافه کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید