یوتیوب موزیک لیست‌های پخش مشابه اسپاتیفای را ارائه می‌دهد - تکفارس 
یوتیوب موزیک لیست‌های پخش مشابه اسپاتیفای را ارائه می‌دهد - تکفارس 

یوتیوب موزیک لیست‌های پخش مشابه اسپاتیفای را ارائه می‌دهد

مسلم رفیعی
۲۹ آذر ۱۳۹۸ - 12:00
YouTube Music

یوتیوب موزیک برای اولین بار، لیست‌های پخش شخصی‌سازی شده را به تمامی کاربران خود ارائه می‌دهد. Discover Mix (دیسکاور میکس) نیز از جمله این لیست‌های‌ پخش بوده که رقیبی برای Spotify Discover Weekly به حساب می‌آید. دیسکاور میکس و New Release Mix پیش‌تر نیز در شهریورماه (سپتامبر) توسط برخی از کاربران مشاهده شده بودند، اما این ویژگی به همراه لیست‌پخش شخصی‌سازی‌شده Your Mix، در حال حاضر برای همگان در دسترس هستند.

دیسکاور میکس هنرمندان جدیدی را که هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید به شما معرفی می‌کند و یا اینکه آثار کمتر شناخته‌شده از هنرمندان موردعلاقه شما را به شما ارائه می‌دهد. درحالی‌که میکس هفتگی اسپاتیفای شامل ۳۰ ترانه بوده، و دوشنبه‌ها نیز به‌روزرسانی می‌شود، لیست‌ پخش متعلق به یوتیوب، ۵۰ آهنگ داشته و چهارشنبه‌ها نیز به‌روزرسانی خواهد شد.

New Release Mix با ترانه‌های جدید هنرمندان موردعلاقه شما پر خواهد شد، و همچنین برخی از گلچین‌های موسیقی یوتیوب نیز که ممکن است به آن‌ها علاقه‌مند باشید، در این لیست قرار خواهند گرفت. این قابلیت مشابه لیست پخش Spotify Release Radar است. لیست متعلق به اسپاتیفای هر جمعه به‌روزرسانی می‌شود، اما New Release Mix به محض انتشار ترانه توسط هنرمندان، به‌روزرسانی خواهد شد. درحالی‌که ترانه‌های جدیدی منتشر شده و به‌روزرسانی‌های میان هفتگی نیز موجود هستند، انتظار داریم که در جمعه‌ها تغییرات بیشتری را شاهد باشیم.

درنهایت، Your Mix یک لیست پخش وسیع بوده و هنگامی‌که می‌خواهید به ترانه‌هایی که دوست دارید گوش فرا دهید، می‌توانید از آن استفاده کنید. این لیست، ترانه‌ها و هنرمندانی را که می‌شناسید، به همراه چند ترانه‌ جدید با یکدیگر ترکیب کرده و به‌طور مداوم با تغییرات کوچکی به‌روز می‌شود. با استفاده از این قابلیت و سایر لیست‌های پخش یوتیوب، هر چه بیشتر با این پلتفرم تعامل داشته و به‌صورت فعالانه‌تر آهنگ‌ها را بپسندید، لیست ترکیبی شما بهتر خواهد بود. اگر با این سرویس چندان آشنا نیستید، باید بگوییم که یوتیوب موزیک پس از انتخاب تعدادی از هنرمندان از جانب کاربران خود، می‌تواند انتخاب‌های شخصی‌سازی‌شده را به آن‌ها ارائه دهد.

گوگل از زمان فراهم کردن پشتیبانی از دستیار صوتی سیری، اپلیکیشن مبتنی بر وب، ارائه درخواست‌های ظاهرشونده عضویت ویژه به کاربران و نیز جایگزین کردن یوتیوب موزیک با Google Play Music در گوشی‌هایی که از ابتدا از اندروید ۱۰ بهره می‌برند، به‌شدت بر این سرویس تأکید داشته است. این شرکت اشاره کرده‌ که این سه لیست پخش تنها شروع فعالیت شخصی‌سازی این سرویس هستند، و نیز اعلام داشته که کاربران باید منتظر ترکیب‌های موسیقی بیشتری باشند.

این سه لیست پخش را می‌توان در بخش Mixed for you اپلیکیشن وب‌محور و یا در اپلیکیشن اندروید و iOS این سرویس، پیدا کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید