اپلیکیشن دیزنی پلاس بر روی ۲۲ میلیون تلفن همراه نصب شده است - تکفارس 
اپلیکیشن دیزنی پلاس بر روی ۲۲ میلیون تلفن همراه نصب شده است - تکفارس 

اپلیکیشن دیزنی پلاس بر روی ۲۲ میلیون تلفن همراه نصب شده است

مسلم رفیعی
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - 08:00
اپلیکیشن دیزنی پلاس بر روی ۲۲ میلیون تلفن همراه نصب شده است - تکفارس 

سرویس پخش ویدیوی دیزنی پلاس پس از یک روز توانست که ۱۰ میلیون مشترک را از آن خود کند. یک دوره آزمایشی هفت روزه رایگان نیز وجود دارد، بنابراین مشخص نیست که چه تعدادی از این افراد به مشتریان پولی تبدیل شده‌اند. به‌ علاوه، دیزنی با شرکت ورایزون (Verizon) نیز قراردادی داشته که طی آن، به مشتریان سرویس‌های نامحدود این اپراتور، یک سال اشتراک رایگان دیزنی پلاس اهداء می‌شود. هیچ شکی نیست که بسیاری از طرفداران متعصب دیزنی تابه‌حال توسط این غول سرگرمی جذب شده‌اند. حتی اگر بخواهید که در مورد شروع سریع دیزنی، بدبین باشید، هیچ شکی وجود ندارد که سرویس ویدویی این شرکت در مسیر تبدیل شدن به یک موفقیت بزرگ قرار دارد.

با توجه به آخرین گزارش از اپتوپیا، اپلیکیشن +Disney در ۲۲ میلیون تلفن همراه نصب شده و روزانه ۹٫۵ میلیون بار مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ارقام می‌توانند دست‌کم گرفته شوند، زیرا این آمار شامل افرادی که از سرویس وب‌محور دیزنی پلاس استفاده کرده و یا این نرم‌افزار را بر روی ستاب‌باکس‌هایی مانند اپل تی‌وی نصب نموده‌اند، نمی‌شود. برخی از افراد با این نظر مخالف هستند که این شرکت می‌تواند تهدیدی برای نتفلیکس باشد. یکی از این مخالفان، تد ساراندوس (Ted Sarandos)؛ مدیر محتوای نتفلیکس است. وی می‌گوید:

ما باید به آنچه که تاکنون انجام داده‌ایم، ادامه دهیم، یعنی رویه‌ای که بهترین محتوا را ایجاد و سپس آن را به‌صورت یکپارچه ارائه می‌دهد. من فکر می‌کنم هرچه شما بزرگ‌تر باشید و هرچه از هسته فعالیت خود بیشتر فاصله بگیرید، احتمال کمتری وجود دارد که همانند ما سریع واکنش نشان دهید. مجموعه جدید رقبا درواقع، تنها مجموعه‌ای از رقبای قدیمی است.

با اینکه محتوای نتفلیکس به طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود، اما دیزنی نیز مزایایی دارد. ده‌ها میلیون نفر هر ساله از پارک‌های تفریحی دیزنی دیدن می‌کنند و در این مکان‌ها، با تبلیغات دیزنی پلاس بمباران خواهند شد. علاوه بر این، دیزنی قصد دارد تا دو فیلم بزرگ امسال یعنی فروزن ۲ (Frozen 2) و ظهور اسکای‌واکر (The Rise of Skywalker) را منتشر نماید. هر دوی این فیلم‌ها برای اولین بار در دیزنی پلاس نمایش داده خواهند شد. تماشاگران سینما می‌توانند مشتریان جدید سرویس دیزنی پلاس باشند.

طی یک استراتژی غیرمعمول برای یک شرکت، هنگامی‌که بحث به هزینه این سرویس برسد، دیزنی می‌تواند نتفلیکس را از سر راه بردارد. با پرداخت ۶.۹۹ دلار در ماه (۶۹.۹۹ دلار برای یک سال)، مشترکین دیزنی پلاس می‌توانند ۱۰ نفر را به حساب خود اضافه کرده و همچنین همزمان نیز توانایی تماشای محتوا بر روی چهار نمایشگر را خواهند داشت. این موضوع شامل محتوای ۴K نیز می‌شود. سرویس مشابهی در نتفلیکس، نزدیک به ۱۵ دلار در ماه هزینه دارد.

رقابت زیادی در صنعت پخش فیلم وجود داشته و هر روز نیز شدیدتر می‌شود. در نظر بگیرید که نتفلیکس در سال جاری ۱۰۰ میلیون دلار را برای حفط سریال کمدی Friends خرج کرده است. HBO Max قصد داشت که با بودجه ۴۲۵ میلیون دلاری، به مدت ۵ سال عرضه انحصاری این عنوان را در دست گیرد. نتفلیکس نیز حق پخش سریال The Office را در سال ۲۰۲۱ به سرویس استریم NBCUniversal Peacock واگذار خواهد کرد. سرویس پیکاک قرار است که در بهار آینده راه‌اندازی شود و همچنین حقوق پنج ساله پخش انحصاری این عنوان را به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرده است. برای توجیه خرج این مبالغ، این شرکت‌ها باید باور کنند که تعداد زیادی از مشترکین را به خود جذب خواهند کرد. بااین‌حال، مقدار محدودی از پول وجود دارد که مصرف‌کنندگان می‌توانند آن را برای چنین اشتراک‌هایی هزینه نمایند.

شروع عالی دیزنی ممکن است که مدیران اجرایی نتفلیکس را مضطرب نکرده باشد، اما شکی نیست که دیزنی به عنوان یکی از بازیکنان این صنعت فعالیت خواهد کرد. بانک سویسی Credit Suisse برآورد خود را در هفته گذشته افزایش داد و اکنون انتظار دارد که دیزنی پلاس تا پایان سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰، بیست میلیون مشترک داشته باشد، یعنی بیش از ۱۴.۳ میلیون مشترکی که پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود. این بانک اشاره کرده که دانلود اپلیکیشن این سرویس در سطح منطقی قرار دارد و تعداد مشتریان شرکت ورایزون نیز که از اشتراک یکساله رایگان دیزنی پلاس استفاده کرده‌اند، فراتر از انتظارات بوده است.

لزوماً هر چیزی که دیزنی به آن دست بزند، به طلا تبدیل نمی‌شود، اما به نظر می‌رسد که این شرکت در حال حاضر با استفاده از دیزنی پلاس به سرچشمه‌ها دست یافته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید