سامسونگ در سری گلکسی اس ۱۱، از باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپری شرکت ال‌جی استفاده می‌کند - تکفارس 
سامسونگ در سری گلکسی اس ۱۱، از باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپری شرکت ال‌جی استفاده می‌کند - تکفارس 

سامسونگ در سری گلکسی اس ۱۱، از باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپری شرکت ال‌جی استفاده می‌کند

مسلم رفیعی
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - 23:15
سامسونگ در سری گلکسی اس ۱۱، از باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپری شرکت ال‌جی استفاده می‌کند - تکفارس 

انتظار می‌رود که سری گلکسی اس ۱۱ در مجموع نسبت به سری گلکسی اس ۱۰، عمر باتری بیشتری داشته باشند. دلیل این حدس و گمان تنها استفاده از پردازنده‌های بهینه‌تر  و یا نمایشگرهای بهینه‌تر OLED نسبت به مدل‌های فعلی نیست.

درحالی‌که هردوی این موارد درست هستند، سری گلکسی اس ۱۱ به دلیل باتری‌های بزرگتر، نسبت به مدل‌های پیشین خود از عمر باتری بیشتری بهره می‌برد. بر اساس افشاگری‌ها، گوشی گلکسی S11e یا هرچه که سامسونگ آن را نام نهاده، از یک باتری ۳۷۳۰ میلی‌آمپر ساعتی در مقابل باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی S10e، بهره می‌گیرد.

طبق شایعات، مدل عادی گلکسی اس ۱۱ از باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نوت ۱۰ پلاس و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی A71 استفاده می‌نماید، البته این موضوع بسته به شایعه‌ای که شما قبول دارید، قابل تغییر است. در هر دو حالت، ظرفیت باتری سری جدید از سری گلکسی اس ۱۰ بالاتر است. در رابطه با گلکسی اس ۱۱ پلاس، رسانه‌های کره‌ای تصریح کرده‌اند که این گوشی همانند گلکسی M30، از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره خواهد برد.

دلیل این اقدام چیست؟ نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و شبکه ۵G سری گلکسی اس ۱۱، خوره‌های باتری هستند، بنابراین سامسونگ نیاز به ارتقای باتری خواهد داشت. هواوی و همچنین شرکت اپل، با آیفون ۱۱ پرو مکس نیز مشغول انجام اقدامات مشابهی هستند.

باتری‌های عظیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی سری گلکسی اس ۱۱ توسط ال‌جی تأمین می‌شوند و به‌ علاوه این، کارخانه فرعی خود سامسونگ نیز در این مسیر سهیم خواهد بود. منابع خبری این صنعت اعلام می‌دارند که LG Chem در حال حاضر وظیفه تولید انبوه باتری‌های سری آینده گلکسی را در کارخانه خود واقع در نانجینگ چین، برعهده دارد.

با توجه به اینکه LG Chem از لحاظ ظرفیت، بزرگترین تولیدکننده باتری‌های لیتیوم یونی در جهان بوده، این موضوع قابل‌فهم است. باید این را نیز در نظر داشت که این اولین بار است که باتری‌های ساخته ال‌جی، در گوشی‌های سری اس شرکت سامسونگ استفاده می‌شوند. سامسونگ قطعاً از باتری‌های ال‌جی که برای استفاده در سری نوت ۱۰ تولید شده بودند، خرسند بوده و از همین رو، وظیفه تولید باتری سری گلکسی اس ۱۱ را نیز به این شرکت محول نموده است.

سامسونگ با استفاده از روش بسته‌بندی ویژه باتری‌های خود که در آن اندازه این تجهیزات به‌ طرز قابل‌توجهی کاهش یافته و یا افزایش مواد موجود در باتری‌های سری اس ۱۰، توانسته به این ظرفیت‌های بالا دست یابد.

هر شرکتی که ماژول‌های باتری موردنیاز سری گلکسی اس ۱۱ را برای سامسونگ فراهم می‌آورد، سرانجام اقدامی مشابه را برای سری آیفون ۱۲ اپل نیز انجام خواهد داد، بنابراین سال ۲۰۲۰ حتی برای گوشی‌های مجهز به نمایشگرهای با وضوح بالا نیز نوید افزایش عمر باتری را می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.