جزئیات به‌روزرسانی جدید گوشی‌های خانواده پیکسل - تکفارس 
جزئیات به‌روزرسانی جدید گوشی‌های خانواده پیکسل - تکفارس 

جزئیات به‌روزرسانی جدید گوشی‌های خانواده پیکسل

مسلم رفیعی
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - 13:00
جزئیات به‌روزرسانی جدید گوشی‌های خانواده پیکسل - تکفارس 

گوگل چند روز پیش اعلام کرد که چند به‌روزرسانی جدید را به نام Pixel feature drops برای گوشی‌های پیکسل عرضه می‌نماید. تاکنون گوگل به‌روزرسانی‌های منظمی را به همراه بهبودهای مختلفی منتشر کرده‌ است. اولین Pixel feature drops که در این ماه عرضه می‌شود، چندین ویژگی جدید و بهبود را در خود جای می‌دهد.

حالت پرتره برای تمامی عکس‌ها:

اکنون گوگل به شما اجازه می‌دهد تا در گوشی‌های پیکسل، هر عکسی را با مات کردن پس‌زمینه آن، تبدیل به یک پرتره نمایید. این ویژگی در عکس‌هایی که سال‌ها پیش گرفته‌اید نیز قابل‌استفاده است. حتی هنگامی‌که فراموش کرده‌اید که عکس موردنظر را در حالت پرتره ضبط کنید، می‌توانید از این ویژگی برای اضافه کردن تاری به عکس‌های خود در اپلیکیشن Google Photos استفاده نمایید.

جلوگیری از تماس‌های ماشینی:  

با استفاده از صفحه تماس بهبودیافته در پیکسل ۴، گوشی شما می‌تواند به‌طور خودکار تماس‌گیرندگان ناشناخته را نمایش داده و قبل از زنگ خوردن گوشی، تماس‌های ماشینی را فیلتر کند. این ویژگی بدون استفاده از اینترنت کار می‌کند.

بهبود تماس‌های ویدیویی Duo:

ویژگی‌ کادربندی خودکار جدید Duo، صورت شما را در طول تماس‌های ویدیویی در مرکز قرار می‌دهد. هنگامی‌که یک فرد دیگر نیز در هنگام مکالمه تصویری به شما می‌پیوندد، دوربین به‌طور خودکار تنظیم خواهد شد تا هر دوی شما را در کادر نگه دارد.

جهت بهبود صدا در حین تماس‌های ویدیویی، مدل یادگیری پیکسل ۴، صدای بعدی را پیش‌بینی کرده و به شما کمک می‌کند تا مکالمه را با حداقل اختلالات ادامه دهید. هنگامی‌که یک تماس ویدیویی را بر روی پیکسل ۲، ۳ و ۴ انجام می‌دهید، اکنون می‌توانید که پس‌زمینه خود را تار نمایید.

دقت GPS بهتر:

گوگل اکنون با استفاده از محاسبات مبتنی بر دستگاه، کیفیت مکانی بهتر و دقتی سریع‌تر را در گوگل مپس ارائه می‌دهد.

مدیریت حافظه رم بهتر:

گوگل در حال بهبود مدیریت حافظه در تمامی دستگاه‌های پیکسل است. در این به‌روزرسانی جدید، گوشی شما پیوسته برنامه‌های نهان را فشرده می‌کند تا شما بتوانید برنامه‌های متعددی را همزمان باهم اجرا کنید.

علاوه بر ویژگی‌های جدید ذکرشده در بالا که برای پیکسل ۴ عرضه شده‌اند، گوشی‌های پیکسل قدیمی‌تر (۲، ۳ و ۳a) به‌روزرسانی‌های زیر را دریافت می‌کنند:

  • اپلیکیشن Recorder اکنون در نسل‌های قدیمی پیکسل در دسترس قرار دارد.
  • کاربران پیکسل ۳ و ۳a، لایو کپشن (Live Caption) را دریافت خواهند کرد.
  • Digital Wellbeing نیز به‌روزرسانی‌هایی را دریافت کرده است.  حالت فوکوس به شما کمک می‌کند تا کارایی خود را حفظ کرده و عوامل حواس‌پرتی را با توقف برنامه‌های موردنظر، از بین ببرید. حال می‌توانید یک برنامه خودکار را تنظیم کرده، استراحتی کوتاه داشته و یا اینکه حالت فوکوس را بدون اخلال در برنامه کاری خود، غیرفعال نمایید.
  • Flip to Shhh نیز به ویژگی‌های Digital Wellbeing بر روی پیکسل ۲ و ۲ ایکس ال، اضافه شده است.
  • اگر از یک پیکسل ۴ در انگلستان، کانادا، ایرلند، سنگاپور و یا استرالیا استفاده می‌کنید، به‌زودی دستیار جدید گوگل (فقط انگلیسی) را دریافت خواهید شد. این دستیار اکنون سریع‌تر و مفیدتر شده است.

این ویژگی‌های جدید در هفته‌های آتی به دستگاه‌های پیکسل خواهند آمد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید