شیائومی برای حذف بریدگی بالای صفحه‌نمایش پتنت دوربین سلفی داخل نمایشگر را ثبت کرد - تکفارس 
شیائومی برای حذف بریدگی بالای صفحه‌نمایش پتنت دوربین سلفی داخل نمایشگر را ثبت کرد - تکفارس 

شیائومی برای حذف بریدگی بالای صفحه‌نمایش پتنت دوربین سلفی داخل نمایشگر را ثبت کرد

بهنام خدابخشی
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - 07:59
شیائومی برای حذف بریدگی بالای صفحه‌نمایش پتنت دوربین سلفی داخل نمایشگر را ثبت کرد

از زمانی که کمپانی‌های Essential و اپل بریدگی بالای صفحه‌نمایش را به طور رسمی برای عموم معرفی کردند برخی از کاربران نسبت به آن واکنش‌های متفاوتی نشان دادند. اما بریدگی بالای صفحه‌نمایش به این بستگی دارد که آیا شما دوست‌ دارید که یک گوشی تمام صفحه‌ با حاشیه‌ی کم داشته باشید یا نه؟! اکنون کمپانی‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند سعی دارند تا پتنتی تجاری برای این ویژگی ارائه نمایند و تمامی کاربران را راضی نگه دارند. سامسونگ هم‌اکنون از تکنولوژی پانچ برای قرار دادن دوربین سلفی بر روی صفحه‌نمایش استفاده می‌کند ولی دوربین سلفی داخل نمایشگر هنوز برقرار نشده است.

کمپانی سامسونگ چندی پیش فعالیت بر روی دوربین سلفی داخل صفحه‌نمایش را آغاز کرد ولی کمپانی شیائومی به تازگی پتنت آن را ثبت کرد. ابن پتنت در تاریخ ۳۰ می با عنوان “ساختار صفحه‌نمایش و دستگاه‌های الکترونیک” ثبت شد و در پنجم دسامبر منتشر گردید. پتنت ثبت شده یک دوربین سلفی مخفی در صفحه‌نمایش را توصیف می‌کند که این دوربین هیچگونه فضایی بر روی نمایشگر گوشی هوشمند اشغال نمی‌کند.

پتنت ساختار صفحه‌نمایش و دستگاه‌های الکترونیک به منظور حذف بریدگی بالای صفحه‌نمایش به عنوان محل قرارگیری دوربین سلفی ارائه شده است. اساسا ساختار کلی نمایشگر شامل یک صفحه‌نمایش و سنسورهای تنظیم نور می‌باشد که میزان نور محیط را تشخیص داده و متناسب با آن روشنایی صفحه‌نمایش را تنظیم می‌کند. به طورکلی یک حالت عامل از مولفه‌ی تنظیم نور شامل انتقال نور و حالت قطبی سازی است که در دو بخش متفاوت تعبیه شده و به طور مستقل هر کدام قابل کنترل می‌باشند. زمانی که بخش اول مولفه‌های تنظیم نور در معرض نور زیاد قرار بگیرند، برخی از پیکسل‌های موجود در صفحه‌نمایش غیرفعال می‌شوند تا اجازه بدهند نور ساطع شده از بخش اول از طریق نمایشگر نفوذ کند.

همانطور که قبلا متذکر شده‌ایم، یک پتنت همیشه قرار نیست به یک محصول واقعی تبدیل شود بلکه موردی است که می‌توان از آن برای تکنولوژی‌ نسل‌های آینده استفاده کرد. از طرفی دیگر تحلیلگران انتظار دارند تا این پتنت حتما اجرایی شود زیرا می‌تواند شکل و شمایل گوشی‌های نسل بعدی را تغییر داده و نیاز کاربران به بریدگی بالای صفحه‌نمایش را برطرف می‌سازد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید