محققان به فناوری شارژ ۸۰ درصد یک باتری در عرض یک دقیقه اشاره می‌کنند - تکفارس 
محققان به فناوری شارژ ۸۰ درصد یک باتری در عرض یک دقیقه اشاره می‌کنند - تکفارس 

محققان به فناوری شارژ ۸۰ درصد یک باتری در عرض یک دقیقه اشاره می‌کنند

مسلم رفیعی
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - 23:45
محققان به فناوری شارژ ۸۰ درصد یک باتری در عرض یک دقیقه اشاره می‌کنند - تکفارس 

شارژ سریع در گوشی‌های هوشمند به‌عنوان یک مسئله از جانب توسعه‌دهندگان مطرح بوده و هم کاربران عادی و هم کاربران حرفه‌ای به گوشی‌های خود وابسته هستند و به کاهش باتری به‌عنوان یک معضل نگاه می‌کنند. در حال حاضر، برخی از گوشی‌های هوشمند به همراه فناوری شارژ سریع عرضه خواهند شد؛ مانند Realme X۲ Pro با شارژ ۵۰ واتی و Oppo Reno Ace با شارژ سریع ۶۵ واتی. ولی اگر ۸۰ درصد یک گوشی طی یک دقیقه شارژ شود، آنگاه چه می‌شود؟ به گزارش رسانه‌های چینی، پروفسور هانگ یانهوی (Huang Yunhui) از دانشگاه علم و فناوری چین، مشغول کار بر روی این فناوری بوده است. این شخص در تاریخ ۱۰ آذر (۱ دسامبر) این فناوری را در مجمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه پکینگ، به نمایش گذاشت.

این فناوری مربوط به پروژه مکانیسم ساخت و استفاده از قطعات با کارایی بالا، در ذخیره‌سازهای انرژی است. بر اساس این گزارش، این باتری از کربن آند تغلیط‌شده با نیتروژن؛ که در حال حاضر بالاترین ظرفیت را دارد، استفاده می‌کند.

گفته می‌شود که شیائومی و ویوو نیز مشغول کار بر روی فناوری شارژ سریع هستند. ویوو ادعا می‌کند که در حال توسعه فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی (FlashCharge) بوده، درحالی‌که شیائومی مشغول کار بر روی شارژ سریع ۱۰۰ واتی (Super Charge Turbo) است. اخیراً، یک پست در Weibo ادعا کرده که تکنولوژی شارژ سریع شیائومی قادر خواهد بود تا به‌طور کامل یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در عرض ۱۷ دقیقه شارژ نماید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید