سیاست جدید یوتیوب به تولیدکنندگان محتوا اجازه انتشار ویدیوهای خشن‌تر را می‌دهد - تکفارس 
سیاست جدید یوتیوب به تولیدکنندگان محتوا اجازه انتشار ویدیوهای خشن‌تر را می‌دهد - تکفارس 

سیاست جدید یوتیوب به تولیدکنندگان محتوا اجازه انتشار ویدیوهای خشن‌تر را می‌دهد

مسلم رفیعی
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 13:30
سیاست جدید یوتیوب به تولیدکنندگان محتوا اجازه انتشار ویدیوهای خشن‌تر را می‌دهد - تکفارس 

یک سیاست جدید یوتیوب با تمرکز بر بازی که دیروز به اجرا گذاشته شد، به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد تا به بارگذاری ویدیوهایی که حاوی خشونت شبیه‌سازی‌شده هستند، بپردازند، بدون اینکه نگران این باشند که به‌طور خودکار به دروازه محدودیت سنی گرفتار شوند.

سیاست جدید این شرکت در حال حاضر چگونگی برخورد یوتیوب با سایر فرمت‌های تفریحی مانند تلویزیون و سینما را نشان می‌دهد. این اقدام به استریم‌های بازی در آینده اجازه می‌دهد تا به‌طور مستقیم و بدون نیاز به عبور از دروازه سن قانونی، مورد تأیید قرار گیرند. این موضوع به این معنا است که این فیلم‌ها برای همگان در دسترس خواهند بود، نه فقط آن‌هایی که در حال حاضر از حداقل سن ۱۸ سالگی برخوردار هستند. اگر خشونت شدید بوده و تمرکز یک ویدیو تنها بر روی این المان متمرکز باشد؛ همانند تمام‌کننده‌های بازی Mortal Kombat، امشاهده این ویدیوها ممکن است که هنوز هم نیازمند تأیید سن قانونی باشد.

به‌طورکلی این سیاست به این معنی است که محدودیت‌های کمتری برای خشونت در بازی‌ها وجود خواهد داشت، اما یوتیوب ادعا می‌کند که هنوز برای حفاظت از تماشاچیان در برابر مشاهده خشونت در دنیای واقعی، حداقل‌هایی را حفظ کرده است.

با این وجود، سیاست جدید بر پیشنهادهای تبلیغات اعمال نمی‌شود. اگر یک ویدیو برای تبلیغات بسیار خشن تلقی شود، حتی اگر با استانداردهای یوتیوب نیز هماهنگ باشد، بازهم خطر مسدود شدن آن وجود دارد. سوزان وجیکی (Susan Wojcicki)؛ مدیرعامل یوتیوب، می‌داند که این یک مسئله مهم برای تولیدکنندگان محتوا است. بسیاری از این افراد برای امرارمعاش به برنامه AdSense یوتیوب وابسته هستند. وی این نگرانی‌ها را در نامه اخیر خود به سازندگان اعلام کرد. او نوشت:

ما در تلاش هستیم تا آگهی‌دهندگانی را که علاقه‌مند به تولید محتوای تحریک‌آمیز هستند، همانند یک بازاریاب که به دنبال ترویج یک فیلم با رده‌بندی R است را شناسایی کنیم. بنابراین ما باید این تبلیغات را با سازندگانی مناسب تطبیق دهیم. در ماه اول، این برنامه منجر به صدها هزار دلار تبلیغات بر روی فیلم‌های دارای آیکون زرد شد (این همان آیکونی است که هنگام مسدود کردن یک ویدیو، به سازنده آن نمایش داده می‌شود).

ازآنجایی‌که سیستم تبلیغات این پلتفرم سال‌ها است که به بازی متکی بوده، سازندگان این پلتفرم سرخوردگی خود را نسبت به آن ابراز داشته‌اند. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب دریافته‌اند که تا زمانی که محتوایی دوستانه مانند Minecraft یا Fortnite را منتشر سازند، بعید به نظر می‌رسد که تبلیغاتی را دریافت نمایند.

وقتی‌که متیو مت‌پت پاتریک (Matthew “MatPat” Patrick) معروف طی نشست اخیر بازی در مورد مشکلات کاهش درآمد تولیدکنندگان محتوای اصلی، از وجیکی سؤال پرسید، وجیکی پذیرفت که برخی از تبلیغ‌کنندگان محتاط هستند و گفت:

اگر یوتیوب را به‌عنوان یک پلتفرم در نظر بگیریم، ما به نمایندگی از تبلیغ‌کنندگان خود عمل می‌کنیم. بنابراین من به آن چیزی که تبلیغ‌کنندگان خواهان ترویج آن هستند، نگاهی انداخته‌ام. آن‌ها موضوعات حساس را انتخاب می‌کنند. بازی در حقیقت در بالای این لیست قرار نگرفته است. بازی یک محدوده نسبتاً جدیدتر برای تبلیغ‌کنندگان است و ما در حقیقت تلاش‌هایی کرده‌ایم تا به تبلیغ‌کنندگان نشان دهیم که چرا بازی یک حوزه مهم است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.