خسارت ۱۰۸۰ میلیارد تومانی اپراتورها از قطعی اینترنت در کشور - تکفارس 
خسارت ۱۰۸۰ میلیارد تومانی اپراتورها از قطعی اینترنت در کشور - تکفارس 

خسارت ۱۰۸۰ میلیارد تومانی اپراتورها از قطعی اینترنت در کشور

مهرداد میرشاهی
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 22:13
خسارت ۱۰۸۰ میلیارد تومانی اپراتورها از قطعی اینترنت در کشور - تکفارس 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسماً اعلام کرد که بنا بر گفته‌های سازمان تنظیم مقررات، خسارت وارد شده به اپراتورهای کشور در زمان قطعی اینترنت سراسر در کشور، حدود ۱۰۸۰ میلیارد تومان برآورد شده و بیشترین خسارت به شرکت ایرانسل وارد شده است.

محمد آذری جهرمی با اشاره به قطعی نت بین‌الملل گفت:

مدیرعامل شرکت ملی پست کاهش درآمد ۴۰ درصدی روزانه را گزارش کرده است. این آمار به معنای آسیب دیدن بخش عمده‌ای از کسب و کارهای کوچک است.

وی ادامه داد:

بخش اعظم خسارات مربوط به کسب وکارهاست که سازمان فناوری اطلاعات جلسات متعددی با اتاق بازرگانی، نظام صنفی رایانه‌ای و اتحادیه کسب وکارهای نوپا داشته و در حال جمع بندی خسارات آنهاست و به محض تکمیل اعلام می‌کنیم.

از روز شنبه، ۲۵ آبان ماه، با اعلام قیمت جدید بنزین و سهمیه‌بندی آن، شاهد بروز اعتراضات و ناآرامی‌های متعددی در سراسر کشور بودیم که پیرو آن، شورای امنیت ملی کشور جهت تامین امنیت، تصمیم به قطع اینترنت در کشور گرفت. از هفته گذشته شاهد اتصال تدریجی اینترنت بین‌الملل در کشور هستیم که البته این ابزار ارتباطی هنوز به صورت کامل در دسترس مردم قرار نگرفته است. گفتنی‌ست تا این لحظه، اینترنت موبایل در همه استان‌های کشور به جز استان سیستان و بلوچستان وصل شده است. زمان اتصال اینترنت تلفن‌های همراه در این استان، هنوز مشخص نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید