گوشی‌های هوشمند و تجهیزات شبکه‌ی کمپانی هوآوی اکنون در آمریکا آزاد هستند - تکفارس 
گوشی‌های هوشمند و تجهیزات شبکه‌ی کمپانی هوآوی اکنون در آمریکا آزاد هستند - تکفارس 

گوشی‌های هوشمند و تجهیزات شبکه‌ی کمپانی هوآوی اکنون در آمریکا آزاد هستند

بهنام خدابخشی
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 09:25
گوشی‌های هوشمند و تجهیزات شبکه‌ی کمپانی هوآوی اکنون در آمریکا آزاد هستند

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی UBS و Fomalhaut Techno Solutions به نقل از وال استریت ژورنال، قطعات استفاده شده در گوشی هوشمند هوآوی میت ۳۰ پرو هیچکدام آمریکایی نیستند. این موضوع نیز آنقدرها عجیب به نظر نمی‌رسد زیرا هوآوی مدتی قبل از سوی ایالات متحده‌ی آمریکا در زنجیره‌ی تحریم قرار گرفته بود و امکان واردات قطعات از آمریکا را نداشت. وال استریت ژورنال در مقالات خود نیز به بررسی میزان پیشرفت هوآوی در دوره‌ی تحریم پرداخته است.

به عنوان مثال، پیش از تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده کمپانی هوآوی تمامی تراشه‌های اتصال به شبکه را از شرکت آمریکایی Qorvo خریداری می‌کرد. از طرفی دیگر تراشه‌های مشابهی نیز از Skyworks و واحد HiSilicon هوآوی خریداری شده است. اما از زمان تحریم‌ها، هوآوی کم و بیش می‌تواند از Qorvo قطعات خود را تامین نماید ولی کمپانی ژاپنی Murata به طور مستقیم به عنوان جایگزین Skyworks در تامین قطعات بخش اتصال به شبکه‌ی گوشی‌های هوآوی برگزیده شد.

از سوی دیگر اگر کمی فکر کنیم خواهیم دید که کمپانی هوآوی نیز بسیار زرنگ بوده زیرا در سال ۲۰۱۲ میلادی که از سوی قانونگذاران آمریکایی اخطار دریافت کرد سعی در یافتن جایگزینی برای شرکت‌های آمریکایی داشت. به نوعی کمپانی هوآوی شروع به جستجوی شرکت‌های تامین‌کننده‌ی قطعات در کشورهایی غیر از آمریکا کرد و از طرفی دیگر سعی داشت تا قطعات تولید خودش را به عنوان قطعات جایگزین توسعه دهد.

مزیتی که شرکت‌های مذکور نسبت به HiSilicon داشتند این بود که تراشه‌هایی مانند Kirin و Balong را طراحی می‌کردند، در حالی که این پردازنده‌ها توسط HiSilicon طراحی و توسط TSMC تولید می‌شدند. ماه گذشته شایعه‌هایی مبنی بر اینکه ایالات متحده در تلاش است تا TSMC را مجبور به عدم همکاری با هوآوی نماید منتشر شد اما سریعا توسط یکی از مقامات تایوانی این شایعه رد شد.

گوشی‌های هوشمند و تجهیزات شبکه‌ی کمپانی هوآوی اکنون در آمریکا آزاد هستند

هم‌اکنون تجهیزات شبکه‌ی اینترنت ۵G هوآوی در ایالات متحده آزاد می‌باشد

یکی از شرکت‌های بسیار قدرتمند آمریکایی که هوآوی نمی‌تواند جایگزینی برای آن پیدا کند، گوگل است. هم‌اکنون گوشی‌های هوآوی نمی‌توانند مجوز Google Play services را دریافت نمایند، به این معنا که پرچمداران جدید هوآوی قادر به استفاده از برنامه‌های اصلی اندروید مانند Play Store، Search، Gmail، Maps و … نیستند. البته این موضوع برای بسیاری از چینی‌های آنقدرها اهمیتی ندارد اما برای بازارهای بین‌الملل حائز اهمیت است. مدل‌هایی نظیر سری میت ۳۰ و گوشی تاشو میت ایکس به صورت پیش‌فرض نسخه‌ی اوپن سورس اندروید و اپلیکیشن گالری خود کمپانی هوآوی را دریافت نموده‌اند.

گزارش منتشر شده از سوی وال استریت ژورنال خاطرنشان می‌کند که زنجیره‌ی تامین جدید هوآوی در ایالات متحده نه تنها می‌تواند گوشی‌های هوشمند هوآوی را وارد این کشور نماید بلکه تجهیزات شبکه را نیز وارد بازارهای ایالات متحده می‌نماید. کمپانی هوآوی با دریافت یهم بازار ۲۸ درصدی به عنوان بزرگترین تامین کننده‌ی جهانی تجهیزات شبکه محسوب می‌شود. کمپانی‌های سازنده در یالات متحده با صرف هزینه‌های هنگفتی اقدام به تولید تجهیزات شبکه‌ی اینترنت ۵G نموده‌اند ولی کمپانی هوآوی اینستگاه‌های پایه‌ی ۵G را بدون استفاده از قطعات و نرم‌افزارهای آمریکایی تولید و توسعه داده است.

ایستگاه‌های پایه بخش عمده‌ای از شبکه‌های جدید ۵G را تشکیل می‌دهند و تامین‌کنندگان سوئیچینگ نیز سرعت آن‌ها را کاهش می‌دهند یا به طورکلی شبکه‌ی ۵G را خاموش می‌کنند. هم‌اکنون هوآوی می‌تواند ۵۰۰۰ ایستگاه پایه‌ی ۵G طراحی و توسعه دهد اما تا سال آینده باید بتواند هر ماه ۱۲۵۰۰۰ ایستاگاه پایه‌ی ۵G تولید نماید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید