گوگل همچنان به دلیل سیاست‌های جمع‌آوری اطلاعات خود، تحت بررسی قرار دارد - تکفارس 
گوگل همچنان به دلیل سیاست‌های جمع‌آوری اطلاعات خود، تحت بررسی قرار دارد - تکفارس 

گوگل همچنان به دلیل سیاست‌های جمع‌آوری اطلاعات خود، تحت بررسی قرار دارد

مسلم رفیعی
۱۰ آذر ۱۳۹۸ - 10:13
گوگل همچنان به دلیل سیاست‌های جمع‌آوری اطلاعات خود، تحت بررسی قرار دارد - تکفارس 

کسب‌وکارهای گوگل تمامی جنبه‌های زندگی دیجیتالی ما را در بر گرفته و این موضوع به این شرکت قدرت زیادی می‌دهد. اما قدرت زیاد به همان‌ اندازه مسئولیت‌پذیری نیز می‌طلبد. درصورتی‌که گوگل مسئولیت این کار را برعهده بگیرد، نه‌تنها باید داده‌های کاربران خود را ایمن نگه دارد، بلکه باید خود را از جمع‌آوری بیش از حد آن‌ها نیز محفوظ نگه دارد.

تحت نظر داشتن گوگل یک شغل آسان نیست، اما یک مؤسسه وجود دارد که تلاش خود را در هنگام رسیدگی به غول‌های فناوری انجام می‌دهد و در صورت پیدا کردن هر گونه تخلفی، هیچ فشاری را تحمل نخواهد نمود. ما درباره کمیسیون اروپا صحبت می‌کنیم. رویترز گزارش می‌دهد که این قانون‌گذار اروپایی، بار دیگر در حال شکار است.

کمیسیون اروپایی به‌عنوان بخشی از تحقیقات اولیه خود، پرسش‌نامه‌هایی را به گوگل ارسال کرده‌ است. این کمیسیون به دنبال یادگیری بیشتری درباره رویه‌های جمع‌آوری اطلاعات گوگل و همچنین استفاده از آن‌ها جهت شناسایی خدمات جستجوی محلی (مربوط به اروپا)، تبلیغات آنلاین، خدمات هدف‌گیری تبلیغاتی آنلاین، مرورگرهای وب و سایر موارد است. هدف این است که طریقه کسب درآمد گوگل از داده‌های کاربران و همچنین مطابقت این اقدام با قوانین اتحادیه اروپا بررسی شود.

اگر معلوم شود که گوگل تخلفی مرتکب شده، آنگاه عواقب آن حتمی خواهد بود. کمیسیون اروپایی تاکنون گوگل را میلیاردها دلار جریمه کرده‌ و این شرکت را جهت جلوگیری از آسیب‌های بیشتر، وادار کرده‌ تا برخی از رویه‌های خود را در اروپا تعدیل نماید. نیازی به گفتن نیست که یافته‌های این کمیسیون به‌طور عمومی به اشتراک گذاشته می‌شوند و دیگر مؤسسات در سراسر جهان نیز می‌توانند از این گزارش‌ها برای شروع تحقیقات، و یا اعمال تحریم در صورت غیرقانونی بودن اقدامی در حوزه قضایی خود، استفاده نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.