اپل شبه‌جزیره کریمه را به‌عنوان قلمرو روسیه نشان می‌دهد - تکفارس 
اپل شبه‌جزیره کریمه را به‌عنوان قلمرو روسیه نشان می‌دهد - تکفارس 

اپل شبه‌جزیره کریمه را به‌عنوان قلمرو روسیه نشان می‌دهد

مسلم رفیعی
۷ آذر ۱۳۹۸ - 13:24
اپل شبه‌جزیره کریمه را به‌عنوان قلمرو روسیه نشان می‌دهد - تکفارس 

در هنگام استفاده از اپل مپس و اپلیکیشن‌های آب‌و‌هوا در خاک روسیه، اپل شبه جزیره کریمه را به‌عنوان قلمرو این کشور نشان می‌دهد. به گزارش بی‌بی‌سی نیوز، این اقدام آخرین نمونه از تلاش اپل در رابطه با هماهنگی با خواسته دولت‌ها جهت مطلوب نگه‌داشتن دستگاه‌ها و خدمات خویش است. این شرکت در مهر‌ماه (اکتبر) به دلیل حذف ایموجی پرچم تایوان از صفحه‌کلیدهای iOS در کشور هنگ‌کنگ، مورد انتقاد شدیدی قرار گرفت.

این اقدام اپل از انضمام کریمه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی نشأت می‌گیرد. این موضوع تنها هنگامی نمایان است که منطقه کریمه از طریق اپل مپس در داخل روسیه مشاهده و یا جست‌و‌جو شود. در سایر نقاط جهان، این شبه‌جزیره به‌عنوان قلمرو روسیه شناخته نمی‌شود.

بی‌بی‌سی نیوز می‌گوید که اپل ماه‌ها با مقامات روسیه بر سر این موضع بحث کرده و امید می‌رفت که این شرکت، کریمه را به‌عنوان یک منطقه مستقل به حال خود رها کند. قوه مقننه روسیه در وب‌سایت خود نوشت که ظاهراً این رویه روسیه را خشنود نساخته و همچنین به فهرست‌ کردن اشتباهی کریمه و درنهایت حذف این دسته‌بندی نیز اشاره‌ نمود. کریمه و سواستوپول در حال حاضر و بر روی دستگاه‌های اپل به‌عنوان قلمرو روسیه نشان داده می‌شوند. به‌عنوان یکی از تبعات این تغییر؛ سرویس‌های نقشه و آب‌و‌هوای اپل اکنون در جهت خواسته‌های دولت روسیه قرار دارند. مدیرعامل اپل یعنی تیم کوک نیز از سیاست اپل مبنی بر تبعیت از قوانین کشورهای تحت خدمات خود حمایت کرد. وی در سال ۲۰۱۷ طی رویداد Fortune اظهار کرده بود که:

وقتی‌که شما وارد کشوری شده و در بازار آن فعالیت می‌کنید، آنگاه تابع قوانین و مقررات آن کشور خواهید بود. شما قوانین موردنظر خویش را به آنجا نمی‌برید، بلکه از قوانین کشور تحت فعالیت تبعیت می‌کنید. هر کشوری در جهان، خود قوانین و مقررات قلمرو خویش را تعیین می‌کند، بنابراین انتخاب شما حضور یا عدم حضور در بازار موردنظر است. آیا شما حواشی را پیگیری کرده و درباره قوانین ایدئال فریاد می‌زنید؟ دیدگاه من قویاً حضور یافتن و شرکت در کشور موردنظر است. شما وارد منطقه می‌شوید، زیرا هیچ‌چیز از طریق حاشیه‌سازی تغییر نمی‌یابد.

اوایل ماه جاری، کوک به خبرگزاری ABC News گفت که در حقیقت، چین آن‌ها را تحت‌فشار قرار نداده است. این گفتار پرسش‌های بیشتری را درباره مسئله پرچم تایوان برمی‌انگیزد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.