سامسونگ شاید در گوشی‌های آینده خود از حسگر اثرانگشت فراصوتی استفاده ننماید - تکفارس 
سامسونگ شاید در گوشی‌های آینده خود از حسگر اثرانگشت فراصوتی استفاده ننماید - تکفارس 

سامسونگ شاید در گوشی‌های آینده خود از حسگر اثرانگشت فراصوتی استفاده ننماید

مسلم رفیعی
۵ آذر ۱۳۹۸ - 13:41
سامسونگ شاید در گوشی‌های آینده خود از حسگر اثرانگشت فراصوتی استفاده ننماید - تکفارس 

خبرگزاری Korean Times گزارش می‌دهد که مشکلات امنیتی حسگر اثرانگست فراصوتی گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰ ممکن است که روابط سامسونگ با کوالکام را تحت‌ تأثیر قرار داده باشد. سامسونگ برای اولین بار از حسگر اثرانگشت فراصوتی سه‌بعدی کوالکام در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ خود استفاده کرد؛ حسگری که نوید سرعت و امنیت بیشتری را می‌داد.

Korean Times گزارش می‌دهد که همواره نگرانی‌هایی وجود داشته و این نقص‌ها تنها توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شدند. گزارش‌های کاربران حاکی از آن بود که این رادار اثرانگشت فراصوتی، کندتر از حد انتظار بوده و اخیراً نیز نقص امنیتی بزرگی در آن کشف شد که طی آن اگر شما یک محافظ جداگانه را بر روی نمایشگر گوشی خود قرار می‌دادید، می‌توانستید با هر اثرانگشتی قفل آن را بازگشایی نمایید. این مسئله باعث شد تا بسیاری از بانک‌ها اپلیکیشن خود را بر روی دستگاه‌های سامسونگ غیرفعال کنند. یکی ار مقامات ناشناس این غول کره‌ای اظهار کرد:

سامسونگ الکترونیکس علی‌رغم وجود نگرانی‌های همیشگی، این حسگر اثرانگشت فراصوتی را در دستگاه‌های خود قرار داد. این نقص امنیتی موجود در این فناوری جدید می‌تواند باعث شود تا سایر تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند نیز در به‌کارگیری آن مردد باشند. مدت زیادی نیست که حسگرهای زیستی به گوشی‌های هوشمند راه‌ یافته‌اند. نقص امنیتی اخیر نشان داد که این فناوری جدید محدودیت‌های آشکاری دارد.

سایر شرکت‌ها از حسگرهای اثرانگشت نوری تعبیه‌شده در نمایشگرهای خود استفاده می‌نمایند. Korean Times اظهار می‌دارد که سامسونگ ممکن است که از این حسگرها در گوشی‌های آینده خود استفاده کرده و حتی شاید آن‌ها را از تولیدکنندگان داخلی خریداری نماید. لی جونگ ووک (Lee Jong-wook) تحلیلگر داخلی سهام سامسونگ اظهار کرد که:

اگر سامسونگ حسگرهای اثرانگشت خود را با حسگرهای سنتی نوری تعویض نماید، این موضوع باعث نفع شرکت‌های داخلی تولیدکننده این حسگرها خواهد شد. انتظار می‌رود که کوالکام نیز به‌نوبه خود یک رادار فراصوتی اثرانگشت بهبودیافته را در رویداد آتی Qualcomm Tech خود در تاریخ ۱۲ آذر (۳ دسامبر) که در مائوئی هاوایی برگزار می‌شود، رونمایی کند.

مایل هستیم که از نظر کاربران تکفارس درباره تجربه کاربری حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰ مطلع شویم. نظرات خود را با در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید