اطلاعات حساب برخی از مشتریان T-Mobile موردحمله قرارگرفته است - تکفارس 
اطلاعات حساب برخی از مشتریان T-Mobile موردحمله قرارگرفته است - تکفارس 

اطلاعات حساب برخی از مشتریان T-Mobile موردحمله قرارگرفته است

مسلم رفیعی
۴ آذر ۱۳۹۸ - 11:26
اطلاعات حساب برخی از مشتریان T-Mobile موردحمله قرارگرفته است - تکفارس 

در روز پنجشنبه، تی موبایل (T-Mobile) یک نفوذ امنیتی را اعلام کرد که طی آن برخی از مشتریان این شرکت در ایالات‌متحده موردحمله واقع شده بودند. این شرکت طی روز پنجشنبه به خبرگزاری بلیپینگ کامپیوتر گفت که حساب کاربری تعدادی از مشتریان آن طی حمله امنیتی که در اوایل این ماه کشف شده بود، مورد نفوذ قرار گرفته است. طبق گفته‌های تی موبایل، نام مشتریان، آدرس‌ها، شماره‌های تلفن، شماره حساب‌ها، نرخ و ویژگی طرح‌های آن‌ها تحت تأثیر این حمله واقع شده‌ است. بیشتر اطلاعات حساس مانند گذرواژه‌ها، اطلاعات مالی و یا شماره‌های امنیتی اجتماعی، دست‌نخورده باقی مانده بودند.

تی موبایل طی این هفته به مشتریان خود اعلام کرده که تیم امنیت سایبری این شرکت دسترسی‌های مخرب و غیرمجاز به حساب‌های آن‌ها را ردیابی کرده و از بین برده است. مدتی پس از این اقدام نیز این شرکت ارتباطی اعمال قوانین مرتبط با این نفوذ را بیان نمود.

اگر اطلاعات یکی از مشتریان  مورد نفوذ قرار گرفته باشد، تی موبایل از طریق پیام کوتاهی این موضوع را به اطلاع کاربر موردنظر خواهد رساند، البته اگر آن کاربر شماره و یا اپراتور خود را تغییر داده باشد، این پیامک را دریافت نخواهد نمود. متشرکین این شرکت ارتباطی در ایالات‌متحده جهت اطلاع از نفوذ به حساب خویش می‌توانند از طریق ایمیل privacy@t-mobile.com و یا شماره ۶۱۱ اقدام نمایند. تی موبایل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که:

ما عمیقاً از بابت وقوع این حادثه ابراز تأسف می‌کنیم و به خاطر ایجاد هرگونه ناراحتی از شما عذرخواهی می‌نماییم.

در مرداد ۱۳۹۷ (August 2018)، تی موبایل بار دیگر توسط هکرها موردحمله قرار گرفت و طی این اقدام نیز اطلاعات حساب‌های نزدیک به دو میلیون کاربر این شرکت ربوده شد. طی این حمله سایبری نیز اطلاعاتی مانند شماره تلفن و آدرس‌های ایمیلی به دست هکرها افتاد اما اطلاعات حساسی مانند شماره‌های امنیت اجتماعی محفوظ ماندند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید