معصومه ابتکار: دولت هیچگاه مخالف جریان آزاد اطلاعات نبوده است - تکفارس 
معصومه ابتکار: دولت هیچگاه مخالف جریان آزاد اطلاعات نبوده است - تکفارس 

معصومه ابتکار: دولت هیچگاه مخالف جریان آزاد اطلاعات نبوده است

مهرداد میرشاهی
۳ آذر ۱۳۹۸ - 23:44
معصومه ابتکار: دولت هیچگاه مخالف جریان آزاد اطلاعات نبوده است - تکفارس 

خانم معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به این موضوع که تبلیغات سوء و فضاسازی‌های غیرواقعی را از سوی برخی جریان‌ها علیه دولت تدبیر و امید شاهد هستیم، بیان داشت که این دولت همواره سعی داشته تا فضای نقد در جامعه وجود داشته باشد و دولت تدبیر و امید هیچگاه مخالف جریان آزاد اطلاعات نبوده و همواره برای هموار شدن مسیر شفافیت و بیان مطالبات مردمی عزمی جدی داشته است.

به گزارش تکفارس و به نقل از ایرنا، معاون رئیس‌جمهور در گفتگویی ابراز داشت که یکی از الزامات آزادی بیان و حقوق شهروندی، همین حق اعتراض است و دولت یازدهم و دوازدهم برخلاف تبلیغات سوء و فضاسازی هایی که علیه این دولت می‌شود، تلاش کرده است تا فضای نقد در جامعه فراهم گردد. وی افزود:

در تحقق این امر، ابزار مختلفی برای حمایت از رسانه ها و جریان آزاد اطلاعات فراهم شده است. اگر چند روز هم اینترنت مشکل پیدا کرد بر اساس شرایط خاص کشور بود و دولت در این شرایط خاص، تنها تصمیم‌گیر نیست.

هفته گذشته شاهد افزایش قیمت بنزین و کاهش سهمیه‌بندی کارت‌های سوخت بودیم. به موجب همین گرانی، معترضان به خیابان‌ها ریختند و علیه سیاست‌های دولت و اتخاذ چنین تصمیمی از سوی سران سه قوه شعار دادند. البته در ادامه عده‌ای سودجو و وابسته به دشمن‌های نظام اسلامی ایران از این فرصت استفاده کرده و برای برهم زدن آرامش و امنیت، دست به تخریب پمپ‌بنزین‌ها و مکان‌های عمومی و خصوصی زدند. شورای امنیت ملی نیز تصمیم گرفت تا برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر به کشور و بازگرداندن امنیت و آرامش کشور، اینترنت بین‌الملل را برای مدتی قطع کند.

البته این تصمیم جدا از هدفی که داشت، خسارت‌های زیادی به سایت‌های اینترنتی و کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و ارتباطات وارد ساخت که روز به روز شاهد مشخص شدن ابعاد گسترده و بزرگ آن هستیم.

معصومه ابتکار نیز تصریح کرد که این تصمیم برای جلوگیری از نفوذ دشمن در بطن جامعه و خسارت‌های بیشتر به اموال عمومی و مردمی گرفته شده و دولت تدبیر و امید هیچگاه مخالف نقد و آزاد بودن جریان اطلاعات و به خصوص اینترنت نبوده است.

به گزارش تکفارس، از دو سه روز گذشته شاهد وصل شدن مجدد اینترنت بین‌الملل در کشور بوده‌ایم. ابتدا شرکت‌ها و سازمان‌های خاص به اینترنت جهانی وصل شدند و در ادامه این روند، اینترنت‌های خانگی یا ADSL نیز در اکثر استان‌های کشور به نت جهانی متصل است. گفتنی‌ست اینترنت همراه نظیر همراه اول، ایرانسل و رایتل نیز در برخی استان‌ها برای کاربران وصل شده و به تدریج در دسترس سایر شهروندانِ دیگر استان‌ها قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • AXEL STONE گفت:

    خانم ابتکار خودت یکی از تابعان روحانی صهیونیسم هستی دوتاییتون جنس صهیونیسم هستین که میخایید فقط انقلاب مارو به هم بزنید! بابا کور خوندید شماها در مقابل انقلاب هیچ عددی نیستین هیچ اعتباری هم در ایران بزرگ ندارین.
    هر چیز بدی که در ایران رخ میفته و تا الان رخ داده فقط و فقط از زیر سر شماهاست: شماها حتا حق فیلتر کردن تلگرام رو ندارید چه برسه به قطع کردن اینترنت جهانی گرچه فیلتر کردن تلگرام یک کار نسبتا درستی بود! اما شماها تلگرام رو اوردید و به مردم دادید! و شماها باید با دست خودتون به داد این ملت برسید نه این که بیایید دل مردم رو بگیرید و سپس دلبخاهی هر وقت که خاستین فیلتر بزنین که دل مردم رو با فیلتر کردن بشکنید!
    این کاراتون خدای خراب کاریه یعنی اصل خراب کاری اینجاست که دارید مردم رو بدخاه دولت خودمون میکنید! تمام ناراحتی من برای اینجاهاست