اپل نیوز پلاس در جذب مخاطب بیشتر به مشکل برخورده است - تکفارس 
اپل نیوز پلاس در جذب مخاطب بیشتر به مشکل برخورده است - تکفارس 

اپل نیوز پلاس در جذب مخاطب بیشتر به مشکل برخورده است

مسلم رفیعی
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 12:45
اپل نیوز پلاس در جذب مخاطب بیشتر به مشکل برخورده است - تکفارس 

اپل نیوز پلاس (Apple News Plus) که یک سرویس اشتراکی ماهانه ۹.۹۹ دلاری شرکت اپل است، شروعی پرقدرتی در اسفندماه (مارس) داشت، اما از آن زمان گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل برای افزودن خوانندگان بیشتر به مشکل برخورده است. بنا بر گزارش‌ها، اپل در عرض چند روز پس از راه‌اندازی این سرویس، تعداد ۲۰۰،۰۰۰ خواننده را به خود جذب نموده که از این لحاظ، این سرویس در میان سایر خدمات راه‌اندازی شده این شرکت در اوایل امسال، پیشتاز بوده است. اپل گفته که هدف از این کار تنها فروش آیفون‌ها، آیپد، کامپیوترهای مک، اپل واچ و یا سایر محصولات دیگر این شرکت نیست، بلکه قصد درآمدزایی از خود آن‌ها را نیز دارد.

کاربران می‌توانند با پرداخت اشتراک ۴٫۹۹ دلاری اپل تی‌وی پلاس به‌صورت ماهیانه، به تماشای نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌های مستند ساخته جنیفر آنیستون (Jennifer Anniston)، ریس ویترسپون (Reese Witherspoon) و Oprah بپردازند. همچنین امکان اجرای بیش از صد بازی ویدیویی با اشتراک ۴.۹۹ اپل آرکید نیز فراهم بوده و قابلیت استفاده از اپل نیوز پلاس نیز در دسترس قرار دارد. اما یک گزارش از CNBC می‌گوید که اپل نیوز پلاس علی‌رغم ارائه دسترسی به نشریه‌هایی مانند وال‌استریت ژورنال، Vogue، Esquire و CNET، خوانندگان چندان زیادی را پس از راه‌اندازی اولیه به خود جذب نکرده است. اپل تعداد مشترکین خود را منتشر نکرده است.

این شرکت در حال تبلیغ اپل نیوز پلاس در اپلیکیشن Apple News خود است. این برنامه در آیفون، آیپد و رایانه‌های مک وجود دارد. کوپرتینویی‌ها از زمان راه‌اندازی اپل آرکید در شهریورماه (سپتامبر) و اپل تی‌وی پلاس در چند هفته پیش، شروع به ترویج این دو سرویس به ترتیب در اپل استور و اپلیکیشنApple TV نموده‌اند.

اپل راه‌هایی دارد که می‌تواند خدمات خود را حتی جذاب‌تر نیز نماید. بلومبرگ گزارش داده که اپل تی‌وی پلاس و اپل نیوز پلاس ممکن است که در سال آینده با هم ادغام شوند. این نهاد خبری همچنین گزارش داد که این بسته ممکن است اپل موزیک را نیز در بر گیرد. تاکنون اپل در این مورد اظهارنظر ننموده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید