جزئیات بیشتری از BMW i4 منتشر شد - تکفارس 
جزئیات بیشتری از BMW i4 منتشر شد - تکفارس 

جزئیات بیشتری از BMW i4 منتشر شد

مسلم رفیعی
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 11:30
جزئیات بیشتری از BMW i4 منتشر شد - تکفارس 

خودروی الکتریکی BMW i4 در سال ۲۰۲۱ به تولید خواهد رسید. این محصول بخشی از تهاجم بزرگ این خودروساز برای عرضه ۲۵ خودروی الکتریکی جدید تا سال ۲۰۲۳ است. BMW i4 رقیب مناسبی برای تسلا مدل ۳ خواهد بود و بر اساس اطلاعات جدید از خبرگزاری ROADSHOW، باید یک جدال بین این دو خودرو را شاهد باشیم.

اجازه دهید با ویژگی‌ها شروع کنیم. BMW i۴ در ابتدا به همراه یک باتری ۸۰ کیلو وات ساعتی، تولید حدود ۳۹۰ کیلووات انرژی و یا تقریباً ۵۳۰ اسب‌ بخار نیرو، روانه بازار خواهد شد. صفر تا صد آن ۴ ثانیه طول خواهد کشید و این خودرو از نهایت سرعت ۱۲۰ مایل بر ساعت بهره خواهد برد.

i4 از نسل جدید باتری‌های شرکت BMW که Generation 5 نامیده می‌شوند بهره می‌برد. این تجهیزات به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر از نسل ۳ و ۴ بوده که در خودروهای الکتریکی فعلی این شرکت مورداستفاده قرار می‌گیرند. این باتری‌های جدید باعث می‌شوند که سلول‌های انرژی به‌راحتی در کف خودرو جای گرفته و به آن‌ها اجازه می‌دهد که به‌راحتی برای کاربردهای کوچک‌ یا بزرگ‌ تنظیم شوند.

باتری‌های Generation 5 قوی‌تر نیز هستند، به این معنی که آن‌ها می‌توانند سریع‌تر نیز شارژ شوند. BMW می‌گوید که در یک ایستگاه شارژ سریع ۱۵۰ کیلو وات ساعتی مستقیم، این باتری می‌تواند در حدود ۳۵ دقیقه به میزان ۸۰ درصد شارژ شود. برای مقایسه، BMW اشاره می‌کند که مدل i4  می‌تواند حدود ۶۲ مایل را در حدود ۶ دقیقه به خود اضافه کند، درحالی‌که مدل هاچ‌بک فعلی i3 برای این میزان به حدود ۱۷ دقیقه زمان نیاز دارد.

تخمین زده می‌شود که در حالت تست خوش‌بینانه اروپایی، این خودرو مسافتی در حدود ۳۷۳ مایل را طی کند. انتظار داریم که این ارقام در ایالات‌متحده کم‌تر باشند، احتمالاً حدود ۳۴۰ تا ۳۵۰ مایل. البته این تازه آغاز راه است. درحالی‌که شرکت BMW تنها مدل ۵۳۰ اسب بخاری و ۳۷۳ مایلی را در حال حاضر تأیید می‌کند، خبرگزاری ROADSHOW مطلع شده‌ که توان و مسافت‌های اضافی نیز در دسترس خواهند بود.

i4 بر روی یک معماری ماژولار ساخته خواهند شد که این ویژگی در سایر خودروهای الکتریکی نیز وجود دارد. به همین دلیل، این ماشین جدید که موتور، محور انتقال قدرت و ویژگی‌های الکترونیکی را در یک بسته‌بندی واحد ارائه می‌دهد، می‌تواند بر اساس محورهای جلو، عقب و یا هر دو، جهت فراهم کردن چرخ‌های متحرک در جلو، عقب و یا هر دو محور که برای یک اتومبیل خاص مورد نیاز هستند، ساخته شود.

سیستم تولید انرژی Generation 5 برای خروجی‌های قدرت ۹۰ و ۳۰۰ کیلوواتی مقیاس‌پذیر است. ازآنجاکه این خودرو ۳۹۰ کیلووات انرژی و ۵۳۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند، این ماشین دارای دو موتور و چهار چرخ متحرک خواهد بود.

این معماری ماژولار تنها در میان خودروهای الکتریکی مقیاس‌پذیر نیست. i4 از همان ارکان اساسی سدان سری ۳ و مدل‌های سری ۴ آینده استفاده خواهد کرد. این ویژگی به BMW اجازه می‌دهد تا نه‌تنها خودروهایی بنزین‌ سوز، هیبریدی و یا کاملاً الکتریکی را بر روی یک پلتفرم واحد ارائه کند، بلکه آن‌ها را در یک خط تولید واحد نیز تولید نماید. این امر روند تولید را به‌شدت ساده می‌کند.

BMW می‌گوید که ساختار مستحکم باتری‌ و یکپارچگی قطعات در کف این خودروها، در سایر زمینه‌ها نیز یاری‌رسان است. ساختار مقاوم این وسیله نقلیه، آن را در هنگام تصادفات ایمن‌تر ساخته و مرکز گرانش ضعیف نیز، دینامیک رانندگی را بهبود می‌بخشد. در مورد ۲۰۲۱ BMW i4 باید بگوییم که ماژول باتری آن در حدود ۱۲۰۰ پوند وزن دارد و همه این باتری تا جایی که ممکن است در کف خودرو و به‌طور مستقیم بین محورهای جلو و عقب جای خواهد گرفت.

i4 تنها یکی از چندین خودروی کاملاً الکتریکی است که از فناوری نسل پنجم این خودروساز آلمانی استفاده خواهد کرد. اولین اتومبیل تولیدی که از این باتری‌ و فرآیندهای ساخت مشابه بهره می‌برد، مدل  iX3 SUV بوده که در سال آینده عرضه خواهد شد. پس‌ازآن نیز، تولید یک نسخه مفهومی به نام iNext را خواهیم دید که قبل از مدل i۴ عرضه خواهد شد.

طراحی i4 را تا اواخر سال ۲۰۲۰ نخواهیم دید. تنها چیزی که ما در حال حاضر می‌دانیم این است که i4 بسیار شبیه به مدل مفهومی BMW i Vision Dynamics خواهد بود. به‌عبارت‌دیگر، این ماشین بدنه‌ای شبیه به سری چهارم Gran Coupe خواهد داشت. مدل مفهومی Concept 4 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال ۲۰۱۹ نیز تا حدودی بر روی BMW i4 تأثیر گذاشته است.

BMW i4 در اوایل سال ۲۰۲۱ در مونیخ ساخته خواهد شد و به دنبال آن نیز راه خود را به سایر بازارهای دیگر باز خواهد کرد. ما انتظار داریم که این اتومبیل در سال ۲۰۲۱ و احتمالاً به‌عنوان یک مدل ۲۰۲۲، وارد ایالات‌متحده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید