خودروی شاسی‌بلند جدید فورد، Mustang Mach-E نام دارد - تکفارس 
خودروی شاسی‌بلند جدید فورد، Mustang Mach-E نام دارد - تکفارس 

خودروی شاسی‌بلند جدید فورد، Mustang Mach-E نام دارد

مسلم رفیعی
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - 23:00
خودروی شاسی‌بلند جدید فورد، Mustang Mach-E نام دارد - تکفارس 

فورد موستانگ الکتریکی شاسی‌بلند، تا روز ۲۶ آبان (۱۷ نوامبر) به عموم نشان داده نخواهد شد، بنابراین درز اطلاعات شروع‌شده‌ است. این شرکت بالاخره نام رسمی این وسیله نقلیه را اعلام نمود؛ بله، Mustang Mach-E، و مشتریان از روز یکشنبه می‌توانند یکی از آن‌ها را برای خود رزرو نمایند.

برای مدتی، فورد از اسم رمز Mach 1 برای اشاره به این شاسی‌بلند استفاده می‌کرد. Mach E نیز یکی از آن نام‌هایی بود که طبق شایعات مدنظر بوده است. اکنون ما نام رسمی این محصول را در اختیار داریم، و روشن‌شده که بیضی آبی‌رنگ (فورد) در رابطه با شگفتی‌ها و یا انحرافات چندان خوب عمل نکرده است.

عرضه اولیه بزرگ این خودرو، که توسط هنرپیشه ادریس البا (Idris Elba) میزبانی می‌شود، به شروع مراسم Los Angeles Auto Show در هفته بعد کمک خواهد کرد. به‌محض این که این رویداد حدود ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر به پایان برسد، رزرو این خودرو نیز در وب‌سایت شرکت فورد در دسترس قرار خواهد گرفت. مشتریان مجبور خواهند بود که ۵۰۰ دلار برای رزرو Mustang Mach-E پرداخت نمایند، اگرچه که این مبالغ قابل بازپرداخت نیز هستند. نسخه limited first edition برای اولین مشتریان در دسترس خواهد بود.

این خودروی جدید که انتظار می‌رود ۳۰۰ مایل را طی کند، در ماه‌های اخیر در طی چندین تست مخفیانه مشاهده شده است. گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که می‌گویند این اتومبیل قیمتی در حدود ۵۰۰۰۰ دلار داشته، در نسخه‌های مسافت کوتاه و بلند عرضه‌ و با پیکربندی چرخ‌های عقب و یا چهار چرخ متحرک در دسترس قرار خواهد گرفت.

موستانگ Mustang – E، اوج جاه‌طلبی ۱۱ میلیارد دلاری فورد را برای الکتریکی کردن کل خط تولید خود نشان می‌دهد. فورد گفته‌ است که تا سال ۲۰۲۲، ۴۰ وسیله نقلیه الکتریکی و هیبریدی را معرفی خواهد کرد (در سرتاسر بازارهای جهانی این شرکت). این شرکت پیش‌تر نیز کامیون تمام الکتریکی F-150 خود را معرفی کرده، که انتظار می‌رود پس‌ از این مدل شاسی‌بلند روانه بازار شود.

این شرکت در حال حاضر دیدی فراتر از این مدل‌های الکتریکی اولیه دارد. فورد در فروردین‌ماه (آوریل) اعلام کرد که با استفاده از فناوری استارتاپ الکتریکی Rivian؛ که بخشی از سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری این شرکت است، یک خودروی شاسی‌بلند خواهد ساخت. فورد همچنین با فولکس‌واگن نیز همکاری داشته و حداقل یک وسیله نقلیه الکتریکی را با استفاده از پلتفرم ماژولار این شرکت تولید خواهد نمود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید