اپل ممکن است که سرویس‌های اشتراکی خود را در سال ۲۰۲۰ در قالب بسته‌بندی‌های پیشنهادی ارائه دهد - تکفارس 
اپل ممکن است که سرویس‌های اشتراکی خود را در سال ۲۰۲۰ در قالب بسته‌بندی‌های پیشنهادی ارائه دهد - تکفارس 

اپل ممکن است که سرویس‌های اشتراکی خود را در سال ۲۰۲۰ در قالب بسته‌بندی‌های پیشنهادی ارائه دهد

مسلم رفیعی
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - 12:00
اپل ممکن است که سرویس‌های اشتراکی خود را در سال ۲۰۲۰ در قالب بسته‌بندی‌های پیشنهادی ارائه دهد - تکفارس 

جهت فروش راحت‌تر گوشی‌های هوشمند، اپل به‌طور فزاینده‌ای به دنبال فروش اشتراک خدمات خود مانند اپل نیوز پلاس (+Apple News) و اپل تی‌وی پلاس (+Apple TV) جهت افزایش رشد خویش است. مد‌ت‌ها است که شایعه شده‌ این شرکت ممکن است خدمات پرداختی خود را باهم جمع کرده، تا آمار فروش اشتراک‌ها را تقویت نماید، و گزارش جدیدی از بلومبرگ نیز اظهار می‌دارد که این موضوع می‌تواند در اوایل سال آینده اتفاق بیفتد.

این اقدام غیرمنتظره نیست. خبرگزاری بلومبرگ از افرادی که با این این موضوع آشنایی دارند برای پیش‌بینی خود استفاده کرده و اشاره می‌کند که آخرین معاملات اپل با ناشران جهت سرویس نیوز پلاس، شامل قیدهایی جهت اجازه انتشار بسته‌بندی‌ها در آینده است. گزارش‌ها در مهرماه (اکتبر) اظهار داشتند که اپل همچنین به شرکت‌های موسیقی نیز نزدیک شده تا آن‌ها را به بسته‌های Apple Music (اپل موزیک) مشابهی جذب نماید، هرچند که گفته می‌شود که این مذاکرات در مرحله اولیه خود هستند.

اپل اکنون چهار حق اشتراک رسانه‌ای اولیه دارد: اپل نیوز پلاس، اپل تی‌وی پلاس، اپل موزیک و اپل آرکید. به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین نگرانی این شرکت در رابطه با عدم رشد آن‌ها باشد، نه سوددهی. اپل تعدادی از ابتکارات جهت تحریک کاربران برای امتحان این سرویس‌ها را معرفی کرده است، از جمله ارائه یک سال اشتراک رایگان اپل تی‌وی پلاس با خرید یک دستگاه جدید، و همچنین ادغام سرویس تی‌وی پلاس با اپل موزیک برای دانشجویان.

بسته‌بندی این سرویس‌ها در کنار هم منطقی به نظر می‌رسد، به‌خصوص با در نظر گرفتن موفقیت شرکت آمازون که بسته‌بندی‌های فوق‌العاده آمازون پرایم (Amazon Prime) خود را ارائه می‌دهد. این اقدام، مشتریان را در داخل اکوسیستم اپل نگه‌داشته، یک جریان درآمدی ثابت را ایجاد کرده و همانند اشتراک‌های جدید، فرصت‌های زیادی را برای رشد فراهم می‌کند.

سبد پیشنهادی اپل، ممکن است با نیوز، تی‌وی و موزیک آغاز شود، اما اپل می‌تواند از داده‌های iCloud و یا حتی کسب‌و‌کار کارت‌های اعتباری که توسط اپل کارت (Apple Card) پشتیبانی می‌شود نیز دست بکشد. با توجه به وجود برنامه ارتقای آیفون (iPhone Upgrade Program)، که به مشتریان امکان می‌دهد تا هرساله با پرداخت مبلغی به‌صورت ماهیانه، گوشی خود را ارتقا دهند، بسته‌بندی‌های بزرگ آینده اپل حتی ممکن است که شامل محصولات سخت‌افزاری نیز بشوند. از مدیرعامل اپل؛ تیم کوک، در مورد احتمال این اقدام سؤال شده و وی نیز آن را رد نکرده است. وی گفته که:

امروزه مشتریانی وجود دارند که اساساً به سخت‌افزار به دید یک اشتراک نگاه می‌کنند، چون آن‌ها در حال اجرای برنامه‌های ارتقا و مواردی این‌چنینی هستند و این موضوع امروزه نیز تا حدودی وجود دارد. دیدگاه من این است که ما در آینده رشد بیشتری خواهیم کرد که این موضوع نیز نامتناسب خواهد بود.

بااین‌حال، این‌ها همگی گمانه‌زنی بوده و ما باید تا سال ۲۰۲۰ صبر کنیم تا ببینیم که آیا بسته‌بندی‌های اپل شکل واقعی به خود خواهند گرفت یا خیر؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید