ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت طی یک به‌روزرسانی حجیم، قابلیت‌های جدیدی را دریافت خواهند نمود - تکفارس 
ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت طی یک به‌روزرسانی حجیم، قابلیت‌های جدیدی را دریافت خواهند نمود - تکفارس 

ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت طی یک به‌روزرسانی حجیم، قابلیت‌های جدیدی را دریافت خواهند نمود

مسلم رفیعی
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - 12:00
ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت طی یک به‌روزرسانی حجیم، قابلیت‌های جدیدی را دریافت خواهند نمود - تکفارس 

درحالی‌که بدیهی است که هنوز تا دیدن ثمره تلاش گوگل بر روی ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت (Fitbit) راه زیادی را در پیش داریم، شرکت‌ زیرمجموعه آلفابت در حال اعلام برخی از تغییرات بزرگ بوده که این موضوع شامل، Versa ،Versa Lite ،Versa 2 و مدل قدیمی Ionic نیز می‌شود.

در پروژه جدید Fitbit Versa ۲، به نظر می‌رسد که این شرکت به بازخورد کاربران گوش فرا داده است، یعنی در حال بهبود ویژگی‌های کلیدی است و بدین ترتیب، این ساعت در هنگام عرضه اولیه، بی‌نقص ظاهر شد. صفحه‌نمایش همیشه روشن، در ابتدا تنها قادر به تغییر بین دو نوع ساعت بود، که هر دوی آن‌ها نیز سیاه‌وسفید بودند و حرکت بین آن‌ها نیز به‌کندی صورت می‌گرفت.

اما به‌روزرسانی نرم‌افزاری looming FitbitOS 4. 1 حداقل پنج گزینه اضافی را برای ظاهر ساعت همیشه روشن شما در نظر گرفته، که همگی آن‌ها با آمار سلامتی و تناسب‌اندام ارائه می‌شوند. فیت‌بیت قول داده که گذار بین حالت‌های همیشه روشن و حالت‌های فعال (active views) بسیار سریع‌تر باشد.

البته رنگ‌های همیشه روشن می‌توانند از لحاظ تئوری بر طول عمر باتری Fitbit Versa 2 تأثیر داشته باشند، اما در واقعیت این شرکت می‌گوید که شما چیزی برای نگرانی ندارید و همچنین اشاره می‌کند که این دستگاه هنوز هم بیش از دو برابر سایر محصولات مشابه، دوام باتری دارد. سری پنجم اپل واچ از ابزارهای ردیابی خواب بی‌بهره بوده و در این رابطه، سیستم‌عامل FitbitOS 4.1 ظاهراً از آذرماه (هفته اول دسامبر) این ویژگی را اضافه می‌نماید.

همه ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت برای دریافت یک ویژگی بسیار جالب بیداری هوشمند (smart wake) آماده‌شده‌اند. این قابلیت با ارسال لرزش‌های هوشمندانه در نقاط بهینه چرخه خواب شما، به کاربران کمک می‌کند تا روز خود را با نشاط بیشتری آغاز نمایند. کاربران به‌زودی قادر خواهند بود که به بررسی امتیازات خواب شبانه (Sleep Score) خود، آن‌هم بدون مراجعه به یک گوشی هوشمند بپردازند. یک ویژگی هیجان‌انگیزتر، درواقع یک تغییردهنده ظاهر ساعت‌ها است، که سرانجام به شما امکان می‌دهد تا ظاهر ساعت‌های خود را آسان‌تر عوض نمایید.

به‌جای هر بار بازدید از فروشگاه Fitbit App Gallery جهت تغییر ظاهر ساعت خود، این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا پنج گزینه را ذخیره کرده و سپس آن‌ها را مطابق با کت‌و‌شلوار، فعالیت و یا حالت روحی خود تنظیم نمایید. طبیعتاً گزینه‌های بیشتر، بهتر هستند اما هنوز هم پنج حالت بهتر از یک حالت است.

اولین خریداران آخرین مدل ساعت‌های این شرکت یعنی Versa 2، باید از شنیدن خبر ارائه بهترین تجربه ردیابی ضربان قلب این شرکت خوشحال باشند. این قابلیت به‌صورت انحصاری به این مدل و به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی سیستم‌عامل ۴.۱ این شرکت خواهد آمد. Fitbit قول داده که به‌طورکلی دقت بالاتری را برای فن‌آوری‌های قدیمی مؤثر نیز به ارمغان آورد. این بهبود با قرار دادن یادگیری ماشینی جهت شناسایی ضربان قلب منحصر‌به‌فرد افراد در یک حسگر اپتیکال ممکن می‌شود. ما کاملاً مطمئن نیستیم که این قابلیت دقیقاً به چه معنا خواهد بود، اما به نظر می‌رسد که این ویژگی اگر نتواند جان افراد را نجات دهد، حداقل به بهبود فیت‌بیت منجر خواهد شد.

در رابطه با عمر باتری، تمامی ساعت‌های این شرکت یک قابلیت صرفه‌جویی در انرژی را دریافت خواهند کرد که این ویژگی به‌طور خودکار ضعیف‌ بودن باتری را به شما اطلاع داده و ویژگی‌های انتخاب‌شده شما را نیز غیرفعال می‌نماید.

درنهایت، عضویت ویژه خدمات فیت‌بیت که چند ماه پیش افتتاح شد، چندین ابزار جدید و ویژگی‌ گسترش‌یافته، ازجمله گزارش رفاه کاربر بر اساس تجزیه‌و‌تحلیل فعالیت‌های وی، نرخ ضربان قلب و همچنین داده‌های مربوط به وزن را برای یک دوره حداکثر یک ساله، ارائه می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید