واتس‌اپ در برخی از گوشی‌های اندرویدی سبب تخلیه‌ی سریع شارژ باتری می‌شود - تکفارس 
واتس‌اپ در برخی از گوشی‌های اندرویدی سبب تخلیه‌ی سریع شارژ باتری می‌شود - تکفارس 

واتس‌اپ در برخی از گوشی‌های اندرویدی سبب تخلیه‌ی سریع شارژ باتری می‌شود

بهنام خدابخشی
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 10:31
واتس‌اپ در برخی از گوشی‌های اندرویدی سبب تخلیه‌ی سریع شارژ باتری می‌شود

اگر حس می‌کنید که شارژ گوشی اندرویدی شما خیلی سریع تخلیه می‌شود، یکی از دلایل این مسئله می‌تواند اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه شما باشد. اخیرا تعدادی از کاربران شبکه‌ اجتماعی ردیت خاطر نشان کرده‌اند که اپلیکیشن واتس‌اپ میزان شارژ بسیار زیادی در گوشی اندرویدی آن‌ها مصرف می‌کند.

افرادی که این مورد را گزارش داده‌اند اکثرا از گوشی‌های کمپانی وان‌پلاس استفاده می‌کنند اما اظهارات نشان داده است که گوشی‌های دیگر نظیر گوگل پیکسل ۳، گلکسی اس ۹، گلکسی اس ۱۰ ای و پیکسل ۴ نیز با این موضوع روبرو هستند. یکی از کاربران وان‌پلاس ۶ اظهار کرده است که پس از بروزرسانی واتس‌اپ به نسخه‌ی جدید (پشتیبانی از سنسور اثر انگشت جهت افزایش امنیت اپلیکیشن) گوشی وی ۱ ساعت سریعتر از قبل شارژ خالی می‌کند؛ حتی اگر به مدت ۱ دقیقه از واتس‌اپ استفاده کرده باشد!

اکنون شما می‌توانید شکایات کاربران را حتی در بخش نظرات اپلیکیشن واتس‌اپ در گوگل پلی نیز مشاهده نمایید. یکی از مشترکین واتس‌اپ که از کاربران گوشی ردمی نوت ۵ پرو می‌باشد خاطرنشان کرد که در زمان استفاده از واتس‌اپ درصد شارژ باتری دستگاه وی از ۷۴ درصد به ۱۹ درصد کاهش یافته است. بررسی از افراد اعلام کرده‌اند که اگر به مدت چند دقیقه و به اندازه‌ی پاسخگویی به یک الی دو پیام از واتس‌اپ استفاده کنیم، نباید به یک باره شارژ دستگاه به میزان ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

از طرفی دیگر برخی از کاربران با حذف و نصب مجدد اپلیکیشن توانسته‌اند این موضوع را برطرف نمایند. برخی دیگر از کاربران اعلام کرده‌اند که این مشکل تنها مربوط به نسخه‌ی جدیدی واتس‌اپ (ورژن ۲٫۱۹٫۳۲۵) می‌باشد و در صورت حذف و نصب مجدد آن به صورت موقتی این مسئله برطرف می‌شود و دائمی نیست. دو نفر از کاربران دیگر با پشتیبان‌گیری از اطلاعات واتس‌اپ خود و حذف اپلیکیشن، در نهایت نصب نسخه‌ی قدیمی (ورژن ۲٫۱۹٫۲۹۱) و بازیابی اطلاعات پشتیبان گرفته شده توانسته‌اند به مشکل کاهش سریع شارژ دستگاه خود خاتمه بدهند. یکی دیگر از کاربران این پیام‌رسان متوجه شد که لازم نیست نسخه‌ی قدیمی و یا یک نسخه‌‌ای دیگر از این اپلیکیشن را برای گوشی خود نصب نماید تا مسئله برطرف شود بلکه تنها کافیست از اطلاعات واتس‌اپ خود یک بکاپ تهیه کرده و حافظه‌ی نهان دستگاه و در نهایت کلیه‌ی اطلاعات موجود از اپلیکیشن را حذف کند و سپس مجدد نسخه‌ی ۲٫۱۹٫۳۲۵ از این پیام‌رسان را نصب نماید. پس از بارگیری مجدد تمامی مشکلات و باگ‌های مذکور برطرف خواهند شد.

یکی از رادیکالی‌ترین راه‌حل‌ها حذف کامل واتس‌اپ و استفاده از تلگرام به عنوان پیام‌رسان اصلی می‌باشد. میزان ضرورت انجام این کار را نیز می‌توانید با دنبال کردن مسیر Settings > Battery در گوشی‌های اندرویدی متوجه شوید. بر روی منوی همبرگری موجود در گوشه‌ی بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس گزینه‌ی Battery usage را انتخاب نمایید. در بخش “Battery Usage Since Full Charge” می‌توانید مشاهده کنید که میزان استفاده‌ی واتس‌اپ از باتری دستگاه شما چقدر بوده است. در صورتی که مسیر فوق را دنبال کردید و دیدید میزان استفاده از باتری دستگاه شما توسط واتس‌اپ زیاد است می‌توانید یکی از راه‌حل‌های فوق را برای گوشی یا تبلت اندرویدی خود عملی نمایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.