اپل واچ‌های ۲۰۲۰، سریع‌تر و ضدآب‌تر! - تکفارس 
اپل واچ‌های ۲۰۲۰، سریع‌تر و ضدآب‌تر! - تکفارس 
اپل واچ‌های ۲۰۲۰، سریع‌تر و ضدآب‌تر! - تکفارس 

اپل واچ‌های ۲۰۲۰، سریع‌تر و ضدآب‌تر!

سجاد اسدی
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - 20:31
اپل واچ‌های ۲۰۲۰، سریع‌تر و ضدآب‌تر! - تکفارس 

اپل واچ‌های سری ۵ بهبودی کسل‌کننده بودند! اپل واچ‌هایی که از نظر ظاهری شباهت زیادی به سری ۴ داشته و نتوانستند عملکرد بهبودیافته‌ای داشته باشند و تنها چند ویژگی جدید مانند صفحه‌نمایش همیشه روشن را با خود همراه داشتند.

شاید اگر بتوانیم به شایعات شنیده شده اطمینان کنیم، احتمال می‌رود که اپل واچ‌های نسل ۶ کمی هیجان‌انگیز تر از سری قبلی باشند!

پردازنده سریع‌تر، ارتباط بهتر و ضدآب‌تر!

مینگ چی کو در جایگاه یک آنالیزور قابل‌اعتماد، طی آخرین یادداشت خود عنوان کرده است که اپل واچ‌های سری ۶ که سال بعد عرضه می‌شوند، قرار است تا عملکرد بهبودیافته‌ای داشته باشند. هرچند به طور جزئی در رابطه با این بهبودها صحبتی نشده، اما به نظر می‌رسد که اپل دو ویژگی مهم را در راستای تغییرات عملکردی خود اضافه کرده است.

اولاً، ساعت‌های هوشمند نسل بعد اپل از چیپ جدید S6 اپل بهره می‌برند. انتظار می‌رود که اپل مدارهای الکتریکی انعطاف‌پذیر خود که باید قابلیت انتقال داده‌های داخلی آنها نیز تقویت شود را به مواد پلیمر کریستال مایع تغییر دهد. این بهبودها نهایتاً منجر به بهتر شدن قابلیت ضدآب بودن این ساعت‌های هوشمند می‌شود. اتفاقی که به دنبال آن، احتمال تمرکز کردن اپل بر روی مواردی مانند شنا و فعالیت‌های فیزیکی در شرایط مرطوب و یا در محیط‌های آبی را بالا می‌برد. البته که مدل‌های نسل ۵ اپل همین حالا هم قابلیت ضدآب را تا عمق ۵۰ متری دارند و به همین دلیل انتظار می‌رود که سری ۶ این ساعت‌ها، بتواند فشار آب را تا عمق ۱۰۰ متر تحمل کند.

اپل واچ‌های ۲۰۲۰، سریع‌تر و ضدآب‌تر! - تکفارس 

پیش‌بینی می‌شود که آخرین بهبود اپل برای ساعت‌های هوشمند نسل ۶، تقویت انتقال داده بی‌سیم باشد. تاکنون اطلاعات دقیقی در این رابطه منتشر نشده، اما مینگ چی کو انتظار دارد که سرعت وای-فای و اینترنت داده ۴G LTE افزایش یابد. باید یادآور شد که سازگاری با اینترنت داده نسل ۵ (۵G) برای این سری از ساعت هوشمند اپل بعید است و باید انتظار این ویژگی را برای آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو داشته باشیم.

اپل واچ نسل ۶ ممکن است دارای صفحه‌نمایش میکرو LED باشد

اگرچه کو در آخرین صحبت‌های خود درباره اپل واچ ۲۰۲۰، حرفی از ظاهر آن به زبان نیاورد، اما این آنالیزور پیش‌تر در این رابطه افشا کرد که اپل قرار است تا صفحه‌نمایش OLED که در سری ۴ و ۵ استفاده شدند را کنار گذاشته و به جای آن‌ها از صفحه‌نمایش میکرو LED بهره ببرد.

با وجود اینکه اپل تاکنون از این فنّاوری برای صفحه‌نمایش محصولات خود تاکنون استفاده نکرده است، اما باید اشاره کرد که قابلیت میکرو LED ها بیشتر از OLED هاست. به این خاطر که صفحه‌نمایش میکرو LED قابلیت پخش همان تصاویر صفحه‌نمایش OLED را داشته و مضاف بر این، نمایشگرهای میکرو LED دارای نسبت کنتراست چشمگیر بوده، نمی‌سوزد و روشنایی را تا ۳۰ برابر افزایش می‌دهد.

اپل واچ‌های ۲۰۲۰، سریع‌تر و ضدآب‌تر! - تکفارس 

بر اساس گزارش‌ها، اپل واچ سری ۶ به عنوان دستگاه آزمایشی اپل برای استفاده از این نوع نمایشگرها خواهد بود. اگر اپل از نتیجه این نوآوری راضی باشد، ساعت‌های هوشمند شروعی خواهند بود برای تغییر مدل صفحه‌های نمایش آیفون‌ها و آیپد ها از OLED به میکرو LED. می‌توان انتظار داشت که مک بوک هایی که در آینده عرضه می‌شوند نیز از صفحه‌نمایش میکرو LED استفاده کنند.

ساعت‌های بعدی اپل احتمالاً رقابت سخت‌تری خواهند داشت

اگرچه تا عرضه سری ۶ اپل واچ یک سال باقی مانده است، اما می‌توان انتظار داشت که در زمان عرضه این ساعت‌های هوشمند، شاهد فضای سخت رقابتی برای آن با توجه به حضور موفق سامسونگ با گلکسی واچ‌ها در این عرصه باشیم.

ساعت‌های هوشمند هواوی که تمرکز بیشتری به سلامتی و ورزش دارند نیز می‌توانند رقیبان مهمی برای اپل باشند. عمر باطری این ساعت‌ها بسیار قابل‌توجه است و در طول سال گذشته این ساعت‌ها فروش خوبی داشته‌اند. البته با در نظر گرفتن این که شرکت هواوی به تازگی یک مدل جدید از ساعت‌های هوشمند خود را معرفی کرده، عرضه یک ساعت هوشمند تازه تا سال آینده دور از ذهن است.

اپل واچ‌های ۲۰۲۰، سریع‌تر و ضدآب‌تر! - تکفارس 

در پایان، شاید بتوان گفت که اصلی‌ترین رقیب اپل در آینده، گوگل است. این غول تکنولوژی تاکنون نتوانسته ساعت‌های هوشمند WearOS خود را در دل مشتریان جا کند، اما با توجه به خریده شدن فیت‌بیت توسط شرکت مادر اپل و احتمال عرضه پوشیدنی‌های جدید توسط اپل، می‌توان این شرکت را یکی از جدی‌ترین رقیبان دانست. با این وجود هنوز زمان مشخصی برای عرضه ساعت‌های هوشمند ترکیبی اپل و فیت‌بیت تعیین نشده است. البته نمی‌توان در این رابطه به طور قطع مطمئن بود، اما نباید فراموش کرد که احتمال موفقیت گوگل اصلاً کم نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید