امکان تجهیز وان‌پلاس ۸ پرو به نمایشگری با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰Hz - تکفارس 
امکان تجهیز وان‌پلاس ۸ پرو به نمایشگری با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰Hz - تکفارس 

امکان تجهیز وان‌پلاس ۸ پرو به نمایشگری با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰Hz

علی صفرپور
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 12:27
امکان تجهیز وان‌پلاس ۸ پرو به نمایشگری با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰Hz - تکفارس 

هنوز تا معرفی وان‌پلاس ۸ پرو چند ماهی مانده است اما هنوز افشاگری‌ها درباره‌ی این دستگاه هوشمند ادامه دارد. ماه گذشته طراحی نهایی دستگاه مذکور برای نخستین بار فاش شد. کمی بعد‌تر، اطلاعاتی درباره‌ی این تلفن‌هوشمند منتشر شد و هم‌اکنون هم یک به‌روزرسانی بزرگ در رابطه با این دستگاه افشا شده است.

۱۲۰>۹۰

مدتی است که نمایشگر تلفن‌های هوشمند با نرخ تازه‌سازی بالاتری معرفی می‌شوند اما این مسئله تا زمان عرضه‌ی وان‌پلاس ۷ پرو با نمایشگر Fluid AMOLED آنقدر جدی نبود! از آن زمان شش ماه جلوتر بیایید، شاهد دستگاه‌های جالبی چون پیکسل ۴ خواهید بود که دارای نرخ‌ تازه‌سازی ۹۰Hz هستند. وان‌پلاس هم این فناوری را به تلفن‌هوشمند ارزان‌ترش یعنی ۷T برد.

همین‌طور که به سال ۲۰۲۰ میلادی نزدیک‌تر می‌شویم انتظار داریم که شرکت‌های بیشتری به این جمع بپیوندند. برای مثال شایعه شده است که سامسونگ برای سری گوشی‌های گلکسی S11 درحال آماده‌سازی یک نمایشگر با نرخ تازه‌سازی ۹۰Hz است. با این همه وان‌پلاس در سال آینده می‌تواند یک قدم نسبت به رقبای خود جلوتر باشد. یک توییت مرموز توسط Max.J نشان به ۱۲۰Hz بدون هیچ زمینه‌ی خاصی اشاره می‌کند؛ هرچند که در بخش نظرات این توییت، یک افشاگر اجرای این کار را توسط وان‌پلاس تایید کرد و افزود که این خبر مربوط به سامسونگ نیست. بنابراین به‌نظر می‌رسد که شرکت چینی تبار وان‌پلاس نمایشگر تلفن‌هوشمند سال آینده خود، یعنی ۸ پرو را به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰Hz مجهز کند.

امکان تجهیز وان‌پلاس ۸ پرو به نمایشگری با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰Hz - تکفارس 

برای نسخه‌های ارزان‌تر وان‌پلاس ۸ هم اجرای این طرح ممکن است ولی شانس بسیار کمی دارد. وان‌پلاس برای تجهیز تلفن‌های هوشمندش به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰Hz، سود کمی را در مقایسه با هزینه‌‌های بالای طرح مذکور به‌دست می‌آورد.

حتی احتمال عرضه‌ی یک شگفتی در دوربین وان‌پلاس آینده نیز هست…

وان‌پلاس ۷ پرو که در ماه مه سال جاری میلادی عرضه شد نخستین تلفن‌هوشمند وان‌پلاس با سه دوربین در پشت دستگاه بود؛ احتمال می‌رود که وان‌پلاس ۸ پرو از چهار دوربین در پشت بهره ببرد. این دوربین‌ها شامل یک لنز با دید وسیع، لنز تله‌فوتو با پشتیبانی از زوم اپتیکال سه برابری و یک دوربین اصلی با رزولوشنی نامعلوم می‌شود. وان‌پلاس‌‌های ۷ و ۷T از دوربین‌های با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی سود می‌برند، برای نسل بعدی احتمالا این رقم به ۶۴ مگاپیکسل برسد؛ حتی امکان عرضه‌ی دوربینی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل برای وان‌پلاس ۸ پرو هم هست.

با توجه به ویژگی‌های دیگر، خریداران می‌توانند انتظار حضور نسل بعدی پردازنده‌های پرچمدار کوالکام را با نام Snapdragon 865 در وان‌پلاس‌ها داشته باشند. احتمالا این پردازنده‌ها با جداقل ۸GB حافظه‌ی رم و ۱۲۸GB حافظه‌ی داخلی همراه شوند. حتی با وجود پیشرفت‌هایی که رقبای وان‌پلاس داشته‌اند احتمال عرضه‌ی ۸ پرو با حداقل حافظه‌ی داخلی ۲۵۶GB هم وجود دارد.

زمان معرفی و عرضه

روال وان‌پلاس بر این قرار است که تلفن‌های هوشمند جدی خود را در نیمه‌ی دوم سال میلادی معرفی می ‌کند، به‌ویژه در ماه مه. Max.J باور دارد که در ما مه سال آینده‌ی میلادی و در همین زمان شاهد معرفی ۸ پرو از وان‌پلاس خواهیم بود. با این همه Steve Hemmerstoffer با این نظر مخالف است و عقیده دارد که پرچمدار بعدی وان‌پلاس در زمانی بین ماه‌های فوریه و مارس سال آینده معرفی خواهد شد که مصادف با برگزاری نمایشگاه MWC 2020 در شهر بارسلونا است. با وجود این ادعاها، مشخص نیست که پرچمدار ۲۰۲۰ وان‌پلاس دقیقا در چه زمانی معرفی خواهد شد.

امکان تجهیز وان‌پلاس ۸ پرو به نمایشگری با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰Hz - تکفارس 

اگر تلفن‌هوشمند جدید وان‌پلاس در جریان نمایشگاه MWC 2020 معرفی شود، انتظار می‌رود که عرضه‌اش برای هفته‌ی نخست ماه مارس زمان‌بندی شود. مورد مذکور این دستگاه را به‌عنوان رقیب مستقیم پرچمدار قدرتمند سامسونگ یعنی گلکسی S11 قرار خواهد داد.

پیش‌تر عرضه‌ی تلفن‌های وان‌پلاس در ماه مه بود، برای شرکتی به کوچکی وان‌پلاس کار عاقلانه‌تری است که پرچمدارش را در ماه مذکور رونمایی کند ولی در ازای این کار ممکن است از سودی که سامسونگ و هوآوی از آن بهره می‌برند، بی‌بهره بماند… !

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید