جزئیات ویژگی جدید Topics توییتر - تکفارس 
جزئیات ویژگی جدید Topics توییتر - تکفارس 

جزئیات ویژگی جدید Topics توییتر

مسلم رفیعی
۱۷ آبان ۱۳۹۸ - 13:00
جزئیات ویژگی جدید Topics توییتر - تکفارس 

اخیراً یکی از کاربران به خبرگزاری TheVerge گفته بود که می‌خواهد وقت بیشتری را با توییتر صرف کند، اما کاملاً نمی‌داند که چگونه. وی گفته بود که علاقه اصلی او کمدی است و همچنین گفته بود که امیدوار است راهی برای دیدن بهترین لطیفه‌های کمدین‌ها به‌محض انتشار آن‌ها در توییتر پیدا کند. اما هنگامی که او حساب کمدین‌ها را دنبال می‌کرد، اغلب تاریخ‌ تورها، نمایش‌های اواخر شب و چنین چیزهایی را مشاهده کرده بود. صرف‌نظر از علایق شخصی شما، تعداد بی‌شماری از نوشته‌های مرتبط با علاقه شما در توییتر وجود دارند. اما واقعاً آن‌ها کجا هستند؟

Topics یک ویژگی جدید توییتر بوده که در این هفته راه‌اندازی می‌شود و نشان‌دهنده تلاش قابل‌توجهی برای پاسخ به سؤال بالا است. شما می‌توانید بیش از ۳۰۰ موضوع را در زمینه‌های ورزشی، سرگرمی و بازی دنبال کنید، درست همان‌گونه که در حال حاضر می‌توانید حساب‌های شخصی را دنبال نمایید. با استفاده از این قابلیت، شما توییت‌های حساب‌هایی را خواهید دید که در زمینه Topics موردنظر شما فعالیت می‌کنند.

مدیران توییتر امیدوارند که Topics این برنامه را بیشتر به کاربران جدید و متناوب نزدیک کنند و همچنین کار را برای کاربران جدی‌تر نیز آسان‌تر نماید تا بدین شیوه راحت‌تر حساب‌ها و مکالمات جدید را کشف کنند. این ویژگی که در مردادماه (آگوست) به‌صورت آزمایشی بر روی پلتفرم اندروید اجرا شد، قرار است که در روز ۲۲ آبان (۱۳ نوامبر) در سطح جهانی عرضه شود. راب بیشاپ (Rob Bishop) مدیر تیم Topics می‌گوید:

ما می‌دانیم که دلیل اصلی جذب مردم به توییتر، این است که چیزهایی را که به آن‌ها علاقه‌مند هستند دنبال نمایند. چالش نیز این است که انجام این کار به‌صورت روزانه امری دشوار است.

ایده اجازه دادن به افراد برای دنبال کردن عناوین، به‌علاوه (یا شاید به‌جای) حساب‌های فردی، به اولین روزهای این شرکت بازمی‌گردد. اما تحقق این امر در میان سایر چیزها، به توسعه ابزارهای یادگیری ماشینی و همچنین استخدام یک تیم تحریریه نیازمند است. کیسی نیوتون (Casey Newton)، یکی از خبرنگاران وب‌سایت TheVerge می‌گوید:

به‌عنوان یک روزنامه‌نگار که روزانه حداقل حدود هشت ساعت را به توییتر اختصاص می‌دهد، من یک آزمودنی ضعیف برای ارزش‌گذاری Topics هستم. من افرادی را که کار آن‌ها مشابه خودم است، به‌علاوه چند نفر دیگر را دنیال می‌نمایم. به‌طورکلی، اگر این مسئله مربوط به شرکت‌هایی باشد که من آن‌ها را پوشش می‌دهم، این ویژگی را از دست نخواهم داد.

من همچنین به کشتی علاقه‌مند هستم و به‌تازگی یک حساب جدید توییتری برای پیگیری کشتی ایجاد کرده‌ام (من متوجه‌ شده‌ام که توییت‌های مربوط به SummerSlam می‌توانند حساب اصلی من را تضعیف نمایند). در آن دقیقه‌ای که حساب جدید خود را ایجاد کردم، حالت مشابه آن کاربری را داشتم که به کمدی علاقه‌مند بود: می‌دانستم که نوشته‌های بسیار خوبی برای من وجود دارند، اما به هیچ وجه روشن نبود که کجا باید به دنبال آن‌ها بگردم.

من کارهای واضحی را انجام دادم: اتحادیه‌های بزرگ کشتی، ستاره‌های این رشته و همچنین دسته‌ای از روزنامه‌نگاران و پادکسترها را دنبال کردم. اما هنگامی‌که توییتر، Topics را برای حساب من راه‌اندازی کرد، می‌توانستم WWE را نیز دنبال نمایم. هنگامی که من به سمت پایین حرکت می‌کردم، یک نماد جدید ظاهر شده و نشان می‌داد که توییت بالا مربوط به موضوعاتی می‌شود که من دنبال کرده بودم.

بیشاپ در مورد انتخاب موضوعاتی مانند WWE در خط زمانی توییتر، توضیحاتی را ارائه نمود. ابتدا توییتر کلمات کلیدی مانند «WWE» و … را اسکن می‌کند (این ویژگی حداقل در حال حاضر نمی‌‎تواند در تصاویر و یا ویدیوها به دنبال چنین عباراتی بگردد). سپس توییتر بررسی می‌کند که آیا چنین توییتی از کسی است که به‌طور عادی و معتبرانه در مورد این موضوع فعالیت دارد یا خیر؟ درنهایت، توییتر به تعامل نیز نگاه می‌کند یعنی اینکه چه تعدادی از افراد دیگر که به یک موضوع مشخص اهمیت می‌دهند، توییت موردنظر را پسندیده، ریتوییت و یا پاسخ داده‌اند. هر چه افراد بیشتری با توییت موردنظر تعامل داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که این توییت شرایط نمایش در خط زمانی کاربران را احراز نماید.

اولین و بدیهی‌ترین چالش در اینجا، انتخاب توییت‌های مناسب جهت گنجاندن در جدول زمانی است. الگوریتم‌های توییتر کمی واضح هستند. مثلاً در رابطه با کلمه «WWE»، بسیاری از اولین توییت‌ها، آن‌هایی هستند که از حساب‌های رسمی WWE و همچنین حساب کشتی‌گیران این شرکت گرفته‌شده بودند. برخی از این پست‌ها مناسب هستند، اما بسیاری از آن‌هایی که حتی تعاملی بالا را نیز نشنان داده‌اند، فقط خود را تبلیغ کرده و چندان ارزشمند نیستند (مثلاً اینکه برنامه pay-per-view در روزهای یکشنبه، در چه ساعتی آغاز می‌شود). کیسی نیوتون در ادامه اظهار کرد:

بااین‌حال، بعد از چند روز آزمایش، توییت‌های مرتبط بیشتری را مشاهده کردم. من فهمیدم که WWE قرارداد خود با دولت عربستان صعودی را تجدید نموده است و از این موضوع به لطف قرارگیری در خط زمانی من، آن‌هم از سوی روزنامه‌نگاری که من وی را دنبال نکرده بودم، خبردار شدم. یکی دیگر از توییت‌هایی که Topics توییتر به من نشان داد، توییتی مربوط به یکی از طرفداران معمولی کشتی بود که تفاسیر جالب و مرتبطی را ارائه می‌کرد. این همان چیزی بود که من امیدوار بودم که Topics از آن برخوردار باشد.

چالش دوم در مورد کامل کردن تعادل Topics است. چه‌ تعداد از توییت‌ها باید توسط Topics به کاربران نشان داده شوند؟ بیشاپ گفت که به‌عنوان یک قانون عمومی، هرچه حساب‌های فردی کمتری را دنبال کنید، به‌احتمال‌زیاد توییت‌های تاپیکی بیشتری را خواهید دید. این رویکرد منطقی به نظر می‌رسد. کیسی نیوتون می‌گوید که کم‌تر از ۱۰۰ نفر را در حساب کشتی خود دنبال می‌کند و بسیاری از توییت‌هایی را که در جدول زمانی خود مشاهده می‌کند، آن‌هایی هستند که از سوی حساب‌های دنبال‌ شده وی پسندیده می‌شوند. وی می‌گوید که توییت‌های مربوط به Topics، تاکنون حداقل به‌اندازه سایر پست‌ها خوب بوده‌ و حتی اغلب بهتر نیز هستند.

بااین‌حال، یک زیرمجموعه از کاربران توییتر به‌شدت در مورد این که چه توییت‌هایی در جدول زمانی آن‎ها ظاهر می‌شود، حساس است (هنگامی‌که موارد پسندیده شده سایر کاربران شروع به ظاهر شدن در قسمت محتوا می‌نماید، ظاهراً به‌صورت تصادفی، جدول زمانی پر از کاربران ناراضی می‌شود). مدیران توییتر امیدوارند که Topics به‌طور گسترده مورداستفاده قرار گیرند، اما اگر کاربران قوی تصمیم‌گیری کنند که این ویژگی برای آن‌ها مناسب نیست، نباید تعجب کنیم.

یکی از موضوعاتی که در دسته ابتدایی آن را پیدا نخواهید کرد، سیاست است. این شرکت می‌گوید که نسبت به عواقب ناخواسته الگوریتم‌های خود، که منجر به تقویت بیشتر توییت‌های مرتبط با موضوعات حساس می‌شوند، حساس است. بنابراین توییتر قصد دارد تا در این اوایل شروع بی‌حاشیه‌ای داشته باشد.

بیشاپ می‌گوید که این ویژگی موردتوجه طرفداران تیم‌ها و گروه‌های بزرگ مانند تیم‌های ورزشی حرفه‌ای و یا گروه نوجوانان کره‌ای BTS قرار خواهد گرفت. وی گفت که این گروه و اعضای آن، یکی از موردبحث‌ترین موضوعات را در سراسر توییتر به خود اختصاص می‌دهند و بااین‌حال، هنوز چند حساب رسمی مرتبط با این موضوع وجود دارند که باید پیشرفت‌های روزانه را دنبال کنند. طرفداران هنوزهم باید در جست‌و‌جوی حساب‌های هواداری باشند، حتی باوجوداینکه توییتر ایده خوبی از اینکه حساب‌های برتر چه حساب‌هایی هستند، دارد. اکنون، طرفداران تنها می‌توانند موضوعات مربوط به BTS را دنبال کنند و توییتر نیز توییت‌های محبوب مرتبط با این گروه را نشان خواهد داد.

بیشاپ می‌گوید که اگر Topics موفق شود، افراد عادی حساب‌های فردی کمتری را دنبال نخواهد کرد. بلکه در حقیقت، آن‌ها احتمالاً حساب‌های بیشتری را دنبال خواهند نمود. همچنین این مهم به این معنی است که توییت‌های مرتبط با سوژه‌های جذاب، ممکن است که پا فراتر از پیش بنهند که این می‌تواند یک موهبت باشد، همانند مواردی که توییتی فراگیر شده و موجب آزارواذیت سایرین می‌شود.

حرکت بعدی چیست؟ بیشاپ گفت که موضوعات بیشتر، ازجمله آن‌هایی که در سطح بین‌المللی مورد استقبال قرار می‌گیرند. تیم Topics همچنین در حال کار بر روی یک ویژگی برای صامت کردن موضوعات است که به‌عنوان‌مثال، می‌تواند برای هرکسی که تلاش می‌کند تا از اسپویل یک نمایش تلویزیونی محبوب اجتناب کند، مفید باشد. بیشاپ می‌گوید که ممکن است بتوانید توییت‌های خود را به دنبال‌کنندگان یک موضوع خاص محدود کنید، که این نیز یک رؤیای دیرینه دیگر از کاربران توییتر است (تصور کنید که می‌توانید درباره شهری که در آن زندگی می‌کنید در توییتر صحبت نمایید، اما فقط با افرادی که این موضوع را دنبال می‌کنند).

این شرکت همچنین قصد دارد که درنهایت به شما اجازه دهد تا موضوعات را در یک صفحه جست‌و‌جو کرده و حتی موضوعات موردنظر خود را در یک لیست اختصاصی مشاهده کنید (این ویژگی همان چیزی است که همراه با قابلیت پخش محدود یا همان narrow casting، می‌تواند اجازه دهد تا همه توییت‌های خود را از طریق یک حساب منفرد کنترل کنید).

مانند سایر ویژگی‌های دیگر که توییتر در سال جاری منتشر کرده‌ است (توانایی جست‌وجوی پیام‌های مستقیمی که به ذهن شما می‌رسد)، Topics نیز یک ویژگی است که احساس واضح بودن، خوشایندی، دیر رسیدن و کامل‌ نشدن را به مخاطب القا می‌نماید. این ویژگی همچنین به‌ معنی پیشرفت معناداری برای یک شرکت است که نمی‌دانست چه‌کاری را باید با تعداد باورنکردنی توییت‌هایی که هرروزه از طریق سرورهای این رسانه اجتماعی پخش می‌شوند، انجام دهد. بیشاپ اظهار کرد:

همانند هر مشکل یادگیری ماشینی دیگر، ما بیشتر یادگیری خود را از طریق قرار دادن این قابلیت در دستان مشتریان خود به‌دست می‌آوریم و از این طریق، می‌بینیم که آن‌ها با چه چیزی درگیر می‌شوند، بنابراین می‌توانیم مدل‌های بهتری را ایجاد نماییم. هدف ما این است که هرچه زودتر این اقدام را انجام داده تا مردم بتوانند از آن استفاده نماید و بدین شیوه، ما نیز آن را بهبود بخشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید