همکاری کمپانی اپل و ولو جهت توسعه‌ی هدست واقعیت مجازی - تکفارس 
همکاری کمپانی اپل و ولو جهت توسعه‌ی هدست واقعیت مجازی - تکفارس 

همکاری کمپانی اپل و ولو جهت توسعه‌ی هدست واقعیت مجازی

بهنام خدابخشی
۱۷ آبان ۱۳۹۸ - 09:59
همکاری کمپانی اپل و Valve جهت توسعه‌ی هدست واقعیت مجازی

بر اساس گزارشی از Digitimes، کمپانی اپل به منظور توسعه‌ی هدست واقعیت مجازی خود با شرکت ولو وارد یک همکاری جدید شد. ولو (Valve) یکی از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی، ناشران و فعالان عرصه‌های دیجیتال در ایالات متحده می‌باشد. بر اساس ادعای این شرکت، سال آینده شاهد رونمایی از هدست واقعیت مجازی اپل خواهیم بود.

بر اساس گفته‌های منابع صنعتی، کمپانی اپل با همکاری شرکت آمریکایی Valve به احتمال تا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ میلادی هدست و صفحه‌نمایش مبتنی بر واقعیت مجازی خود را عرضه خواهد کرد

این دو کمپانی در سال ۲۰۱۷ میلادی طی یک همکاری متوازن قابلیت پشتیبانی از هدست VR را به macOS High Sierra اضافه نمودند اما اینبار تمرکز بر روی هدست AR می‌باشد نه VR!

کمپانی اپل از این به بعد به جای فعالیت با Valve جهت توسعه‌ی دستگاه‌های VR قصد دارد در زمینه‌ی توسعه‌ی دستگاه‌های واقعیت مجازی همکاری نماید، زیرا تیم کوک، مدیرعامل کمپانی اپل معتقد است که فناوری واقعیت مجازی می‌تواند محتوای دیجیتال را به بخشی از دنیای عادی کاربران تبدیل نماید و به اندازه‌ی گوشی‌های هوشمند برای مصرف‌کنندگان محبوب واقع شود.

مدت‌ها بود که در سایت‌های خبری شایعات مربوط به هدست واقعیت مجازی اپل منتشر می‌شد ولی تمامی این شایعات پس از انتشار نسخه‌ی نهایی iOS 13 به پایاین رسید، زیرا اپل همراه با سیستم‌عامل موبایلی خود یک فایل read me برای توسعه‌دهندگان ارائه داده بود که در آن در خصوص نحوه‌ی آزمایش اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی بدون استفاده از هدست واقعیت مجازی صحبت می‌کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هدست واقعیت مجازی کوپرتینویی‌ها از یک سیستم‌عامل جدید به نام “rOS” بهره‌مند خواهد شد که البته توسط کمپانی اپل توسعه خواهد یافت. در حالی که هنوز اطلاعاتی در مورد نام این دستگاه نداریم، انتظار می‌رود تا در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد عرضه‌ی این هدست به بازار باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.