پرده‌برداری از لوگوی جدید فیس‌بوک، جهت متمایز کردن این شرکت از محصولات و خدمات آن - تکفارس 
پرده‌برداری از لوگوی جدید فیس‌بوک، جهت متمایز کردن این شرکت از محصولات و خدمات آن - تکفارس 

پرده‌برداری از لوگوی جدید فیس‌بوک، جهت متمایز کردن این شرکت از محصولات و خدمات آن

مسلم رفیعی
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - 23:02
پرده‌برداری از لوگوی جدید فیس‌بوک، جهت متمایز کردن این شرکت از محصولات و خدمات آن - تکفارس 

فیس‌بوک در مردادماه (آگوست) تأیید کرد که واتس‌آپ و اینستاگرام به‌عنوان بخشی از تلاش‌های این شرکت جهت شفاف بودن در مورد محصولات و خدماتی که صاحب آن‌ها است، تغییر نامی را تجربه خواهند نمود. دو روز پیش، این غول شبکه‌های اجتماعی یک لوگوی جدید را معرفی کرد و امیدوار است که چنین اقدامی این شرکت را به‌عنوان یک برند بزرگ که صاحب اپلیکیشن‌های فیس‌بوک، واتس‌آپ و اینستاگرام است، به همگان معرفی نماید.

این لوگوی جدید طی هفته‌های آینده به‌کار گرفته می‌شود و در بازاریابی محصولات این شرکت نیز گنجانده خواهد شد. این شرکت همچنین در حال راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید است. نام تجاری این شرکت از تایپوگرافی سفارشی‌شده به همراه گوشه‌های گرد و حروف بزرگ استفاده می‌کند، که این مهم نشان‌دهنده تمایز بین فیس‌بوک و خدمات تحت نام این شرکت است. این شرکت، ایده پشت طراحی این لوگو را به شرح زیر توضیح می‌دهد:

ما این نام تجاری جدید را جهت ایجاد وضوح و صراحت در ذهن مخاطبان طراحی کرده‌ایم. این نام با استفاده از یک ساختار پایدار، عرضی ثابت، هماهنگی حروف بزرگ و تأکید افقی ساخته‌شده‌ است. فاصله زیاد و فضای میان حروف موجب شفافیت در‌ اندازه‌های کوچک، و همچنین نرم‌ کردن ظریف گوشه و قطرها نیز باعث ایجاد حس خوش‌بینی می‌شود.

علاوه بر این، برند جدید این شرکت از یک تغییر رنگ تعاملی استفاده می‌کند که علامت‌های تجاری مختلف فیس‌بوک را نشان می‌دهد: آبی برای Facebook و Messenger، بنفش به سمت نارنجی برای اینستاگرام، سبز برای واتس‌آپ و …

هیچ شکی وجود ندارد که این غول رسانه‌ای قصد دارد تا تغییراتی را در مجموعه برنامه‌هایی که از زمان تأسیس این شرکت در ۱۵ سال اخیر مورداستفاده قرارگرفته‌اند، ایجاد کند. در خردادماه (ژوئن)، این شرکت شروع به نمایش «from Facebook» در سرویس‌های خود نمود. در رابطه با این لوگوی جدید، آنتونیو لوسیو (Antonio Lucio)؛ مدیر ارشد بازاریابی فیس‌بوک، گفت:

ما تصمیم گرفته‌ایم که در مورد محصولات و خدماتی که سال‌ها است بخشی از فیس‌بوک هستند، شفاف‌تر باشیم و با اضافه کردن نام این شرکت به محصولات خود، بیشتر بر آن تأکید نماییم، همانند: Oculus ،Workplace، Portal و … این تغییر نام تجاری یک راه مناسب جهت اتصال بهتر ساختار مالکیت ما، به افراد و کسب‌وکارهایی است که از خدمات ما جهت ارتباط، به اشتراک‌گذاری، ایجاد جوامع و رشد مخاطبان خود استفاده می‌کنند.

بااین‌وجود، باید مشاهده کرد که چگونه این حرکت بر درک مردم از این شرکت و محصولات مختلف آن، تأثیر خواهد گذاشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید