هوش مصنوعی جدید مایکروسافت می‌تواند نویز پس‌زمینه ویدیوها را حذف نماید - تکفارس 
هوش مصنوعی جدید مایکروسافت می‌تواند نویز پس‌زمینه ویدیوها را حذف نماید - تکفارس 

هوش مصنوعی جدید مایکروسافت می‌تواند نویز پس‌زمینه ویدیوها را حذف نماید

مسلم رفیعی
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - 13:08
هوش مصنوعی جدید مایکروسافت می‌تواند نویز پس‌زمینه ویدیوها را حذف نماید - تکفارس 

یکی از مأموریت‌های مایکروسافت این است که هوش‌ مصنوعی را به همه محصولات خود هدایت کند و طی مراسم Ignite، این شرکت راهی پیدا کرد تا فناوری هوش مصنوعی خود را جهت افزایش کیفیت صدا در محصولات Microsoft Stream به کار ببرد.

Microsoft Streams خدمات میزبانی وب این شرکت جهت کسب‌وکارها، با عرضه در ۱۸۱بازار و ۴۴ زبان برای مشتریان شرکتی Office 365 است. این سرویس قابلیت تبدیل گفتار به متن را دارا بوده و به‌طور خودکار ویدیوهای بارگذاری شده را رونویسی کرده و آن‌ها را در Stream و یک سیستم رمزنگاری پیشرفته بازگذاری می‌نماید تا اطمینان حاصل شود که این ویدیوها تنها به اعضای موردنظر شرکت، نمایش داده خواهند شد. Microsoft Stream با Azure Active Directory و Office Groups ادغام‌شده و شرکت‌هایی که از Microsoft Teams استفاده می‌کنند، می‌توانند به لطف یکپارچگی این پلتفرم‌ها، از خدمات سایر سرویس‌ها نیز بهره‌مند شوند.

در مراسم Ignite، مایکروسافت یک فناوری جدید را معرفی کرد که می‌تواند نویز پس‌زمینه را در یک ویدیو خاموش کرده و باعث شود تا صدای اصلی بلند و واضح‌تر شنیده شود. Voice Enhance در Microsoft Stream نویز پس‌زمینه را حذف کرده و به بینندگان اجازه می‌دهد تا بر روی گوینده و نه آنچه که در اطراف وی روی می‌دهد، تمرکز نمایند. عوامل اخلال‌گر تمرکز در ویدیوهای کاری ازجمله جلسات آنلاین، آموزش و یا سایر ارتباطات دیگر رایج هستند. با قابلیت تعدیل صدای جدید مایکروسافت، شما می‌توانید به‌راحتی صدای پس‌زمینه را با تنها با یک کلیک خاموش‌کنید.

تعدیل صدا با همکاری Microsoft Research Asia و با این دیدگاه توسعه‌یافته که به کارمندان جهت تمرکز بهتر بر مسائل مهم کاری، کمک نماید. انتظار می‌رود که این ویژگی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به Microsoft Streams اضافه شود. در پایین توجه شما را به نمونه ویدیویی این قابلیت جلب می‌نماییم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.