مایکروسافت از بهبودهای آتی SharePoint رونمایی کرد - تکفارس 
مایکروسافت از بهبودهای آتی SharePoint رونمایی کرد - تکفارس 

مایکروسافت از بهبودهای آتی SharePoint رونمایی کرد

مسلم رفیعی
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - 23:15
مایکروسافت از بهبودهای آتی SharePoint رونمایی کرد - تکفارس 

مایکروسافت به اطلاعیه‌های مراسم Ignite مشغول بوده و همچنین یک سری اخبار دیگر از تیم SharePoint نیز منتشرشده‌اند. این شرکت برخی از ویژگی‌های آتی این سرویس را با شروع از وب‌سایت‌های مبتنی بر SharePoint که اکنون به‌صورت جهانی در دسترس خواهند بود، به اشتراک گذاشت.

مایکروسافت قابلیت‌های تجاری بیشتری را اضافه کرده است. این گزینه نیز با ارائه توانایی به شرکت‌ها جهت برند سازی سفارشی در اپلیکیشن‌های موبایلی SharePoint، به همراه گزینه‌هایی برای اضافه کردن لوگو، انتخاب رنگ‌های پوسته برنامه و … معرفی شد. قابلیت‌های برندسازی جدیدی برای سربرگ و ته‌برگ وب‌سایت‌ها ازجمله گزینه Shy Header که امکان مخفی کردن سربرگ وب‌سایت موردنظر را ممکن می‌سازد نیز عنوان‌شده‌اند. مایکروسافت همچنین قصد دارد تا Fluent Design System را به SharePoint بیاورد و رنگ پیش‌فرض آن را نیز از آبی به بشمی دودی تغییر دهد.

ظاهر SharePoint نیز یک به‌روزرسانی را دریافت کرده است و در آن، نمونه‌های بیشتری از طراحی‌های ظاهری ارائه‌شده و درصورتی‌که یک مدیر هستید، می‌تواند طرح موردنظر خود را به رابط کاربری خویش اعمال نمایید.

SharePoint همچنین چندین بهبود را نیز برای هاب‌ها در نظر گرفته است. مجوزهای هاب به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا دسترسی به سایت‌های مرتبط را مدیریت کنند. مراکز تجزیه‌وتحلیل‌ها نیز بینش‌هایی را در مورد چگونگی استفاده از هاب موردنظر ارائه می‌دهند. هاب‌های مربوطه اجازه جست‌و‌جو و اکتشاف را در سرتاسر هاب‌های گوناگون فراهم می‌سازد و هدف‌یابی مخاطبان نیز به‌عنوان‌مثال اجازه می‌دهد تا آیتم‌های جهت‌یابی مخاطبان بر اساس نقش شغلی کارمندان مورد هدف قرار گیرند. این ویژگی همچنین در خارج از هاب‌ها نیز موجود خواهد بود.

مایکروسافت پیشرفت‌هایی را در صفحات، اخبار و بخش‌های وب، به‌منظور کاهش نیاز به کد نویسی سفارشی، انجام داده‌ است. این مورد شامل تغییر‌اندازه تصاویر همراه با تصاویر استوک جدید، یک تاریخچه نسخه و تفاوت بصری صفحات می‌شود. بنابراین می‌توان دید که چگونه صفحات وب در نسخه‌های مختلف تغییریافته‌اند. گفتگو در Yammer به‌روزشده و عملکردی بهبودیافته‌تر و طراحی جدیدتری نیز دارد. بخش My Feed نیز محتوای مرتبط را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

یک ویژگی جدید دیگر، توانایی نوشتن پست‌ها و ایجاد صفحات از پیش تهیه‌شده و همچنین زمان‌بندی آن‌ها جهت انتشار در یک زمان خاص را به ارمغان می‌آورد. درنهایت، SharePoint قابلیت‌های چندزبانه را نیز اضافه کرده و بنابراین وب‌سایت‌ها می‌توانند به زبان‌های مختلفی ارائه‌شده و به کاربران نیز این امکان داده می‌شود که صفحات موردنظر را در زبان‌های ترجیحی خود مشاهده نمایند. ارتباط این قابلیت با ویژگی تاریخچه نسخه که در بالا به آن اشاره شد، به مترجمان امکان می‌دهد تا زمان اعمال تغییرات در صفحات و همچنین امکان مقایسه تفاوت‌های بین نسخه‌های مختلف را مشاهده نمایند.

این ویژگی‌ها طی ماه‌های آینده و در زما‌ن‌های مختلفی عرضه خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید