ثبت تصویری حیرت انگیز توسط مریخ‌نورد Curiosity - تکفارس 
ثبت تصویری حیرت انگیز توسط مریخ‌نورد Curiosity - تکفارس 

ثبت تصویری حیرت انگیز توسط مریخ‌نورد Curiosity

سجاد اسدی
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - 14:00
ثبت تصویری حیرت انگیز توسط مریخ‌نورد Curiosity - تکفارس 

هنگام بررسی تصویری که اخیراً توسط مریخ‌نورد Curiosity ناسا گرفته شده، به صحنه‌ای جالب بر می‌خورید؛ صحنه‌ای که شما را وادار می‌کند تا برای لحظاتی به عکس خیره شوید.

اگر شما هم باظرافت و دقت به این عکس نگاه کنید و اجازه دهید که قوه خلاقیت ذهنتان بی‌حد و مرز محصور جادوی جسورانه انسان برای اکتشاف در فضا شود، قطعاً متوجه ساختار حیرت‌انگیز صخره و تپه‌های قرارگرفته در دوردست این تصویر می‌شوید. این تصاویر روز جمعه توسط دوربین راست مریخ‌نورد Curiosity در منطقه‌ای به نام تپه‌های میانی دهانه گیل ثبت شده‌اند؛ منطقه‌ای که شرایط آن باعث شده تا توجه بسیاری از زمین شناسان به آن معطوف شود.

در نگاه اول، به نظر می‌رسد که این مریخ‌نورد تصاویر توده‌ای از ابر یا مه عجیبی را از فاصله دور ثبت کرده باشد. برای درک بهتر تصویری که Curiosity گرفته، باید بدانید که دهانه گیل که توسط شهاب‌سنگ ایجاد شده است، در حدود ۹۶ مایل (۱۵۴ کیلومتر) قطر دارد. یک کوه بلند در مرکز این دهانه قرار گرفته که به آن کوه تیز گفته می‌شود و دورتادور لبه این دهانه نیز دیواره‌های سنگی قرار دارند.

سیاره مریخ می‌تواند بی‌رحم باشد و گاهی برخی از ماشین‌های انسان‌ها را از بین ببرد. گاهی اوقات برنامه‌ریزی‌ها و اهداف انسان‌ها را بی‌نتیجه می‌گذارد و البته گاهی از اوقات هم با نمایش دادن چنین تصاویر زیبایی، مزد زحمات انسان‌ها را می‌دهد و آن‌ها را به وجد می‌آورد.

به همین خاطر است که شما هم از دیدن این تصویر حیرت‌انگیز بسیار لذت می‌برید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید