مقامات ایالات‌متحده می‌گویند که اپراتورهای مخابراتی این کشور به امواج متوسط ۵G نیاز دارند - تکفارس 
مقامات ایالات‌متحده می‌گویند که اپراتورهای مخابراتی این کشور به امواج متوسط ۵G نیاز دارند - تکفارس 

مقامات ایالات‌متحده می‌گویند که اپراتورهای مخابراتی این کشور به امواج متوسط ۵G نیاز دارند

مسلم رفیعی
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - 13:30
مقامات ایالات‌متحده می‌گویند که اپراتورهای مخابراتی این کشور به امواج متوسط ۵G نیاز دارند - تکفارس 

اگر تعجب کرده‌اید که چرا شرکت T-Mobile؛ بزرگترین اپراتور شبکه‌ای ایالات‌متحده، می‌خواهد با شرکتی نه‌چندان موفق مانند Sprint ادغام شود، باید به شما بگوییم که این موضوع هیچ ارتباطی با چشم‌انداز تجاری Sprint ندارد. این معامله تماماً در مورد اندوخته طیف باند ۲٫۵ گیگاهرتزی Sprint بوده که T-Mobile خواهان آن است. T-Mobile به‌دنبال تکمیل اولین شبکه ۵G در سراسر ایالات‌متحده طی سال آینده با استفاده از ترکیبی از پهنای‌باند باریک ۶۰۰۰ مگاهرتزی، طیف فوق وسیع mmWave و امواج رادیویی متوسط Sprint است.

سیگنال‌های باریک مسافت بیشتری را طی و به ساختمان‌ها نیز نفوذ بهتری دارند، درحالی‌که سیگنال‌های mmWave سرعت داده‌های سریع‌تر و حجم بیشتری از ترافیک را ارائه می‌دهند. طیف متوسط نیز خصوصیات خاص خود را دارد که شامل پوشش گسترده و تأخیر کم است. اما کمبودی در رابطه با امواج رادیویی متوسط وجود دارد که دلیل تمایل T-Mobile به ادغام با Sprint را نشان می‌دهد. در صورت نهایی‌شدن و یا نشدن این معامله، این احتمال وجود دارد که FCC چند طیف متوسط دیگر را نیز به مزایده بگذارد.

با توجه به گفته‌های Fierce Wireless، وزیر ارتباطات آمریکا، کن مایرز (Ken Meyers)، می‌گوید که برای اپراتورهای آمریکایی حیاتی است که تا می‌توانند طیف متوسط شبکه‌ای به دست آورند. وی می‌گوید که این اقدام باید فوراً انجام شده تا اطمینان حاصل شود که طیف گسترده‌ای از امواج متوسط در دسترس خواهند بود. در این راستا، وزارت ارتباطات ایالات‌متحده یک تفاهم‌نامه را با Verizon ،AT&T ،Bluegrass Cellular،Pine Belt Wireless و C-Band Alliance امضاء کرده‌ است. یک نامه الکترونیکی فرستاده شده به FCC درخواست کرده که حقوق بهره‌برداری از طیف متوسط ۳٫۷ تا ۴٫۲ گیگاهرتزی را به C – Band بدهند. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که آن‌هایی که این نامه را امضاء کرده‌اند هنوز در مورد نحوه به مزایده گذاشتن امواج رادیویی اتفاق‌نظر ندارند. در این نامه آمده‌ است:

اتفاق‌نظر زیادی وجود دارد مبنی بر این که همه شرکت‌کنندگان واجد شرایط باید از همکاری استقبال کنند و باید در مورد قوانین و رویه‌هایی که بر فروش و روند صدور مجوز نظارت دارند، شفافیت داشته باشند.

گروهی که این نامه را امضاء کرده‌اند، حدود ۲۸۰ مگاهرتز طیف قابل تعامل را به بلوک‌های ۲۰ مگاهرتزی تقسیم کرده‌اند. شفافیت، عنصری کلیدی قبول شرکت‌ها در این مزایده است. وزیر ارتباطات ایالات‌متحده به دسترسی به بودجه موردنیاز جهت خریداری طیف‌های متوسط بیشتری باور دارد. وی گفت:

هر چیزی که به ما برسد، همان چیزی است که ما از آن حمایت می‌کنیم. من واقعاً اهمیتی نمی‌دهم که چطور این کار را انجام می‌دهیم، فکر من این است که رسیدن به این هدف، آن‌هم در اولین فرصت، حیاتی است.

صحبت از پول شد، سناتور جمهوری‌خواه جان کندی (John Kennedy) تلفنی با رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در مورد مزایده C-Band صحبت کرده و حتی به وی توییتری نیز ارسال نموده است. سناتور کندی گفته که مزایده FCC برای طیف رادیویی متوسط، می‌تواند ۸۰ میلیارد دلار برای آمریکا هزینه داشته باشد، درحالی‌که وی اشاره می‌کند که برخی از اعضای کمیسیون ارتباطات می‌خواهند که این امواج را به‌صورت رایگان به سه شرکت ماهواره‌ای انتقال دهند. رئیس اداره ارتباطات، آجیت پای (Ajit Pai ، که یکی از اعضای کابینه ترامپ است، گفته‌ که وی علاقه‌مند است که مسئله  C-Band در این پاییز مورد بحث و بررسی قانون‌گذاران قرار گیرد. از آنجا که این موضوع قرار نیست که در جلسه بعدی مورخه  ۲۸ آبان (۱۹ نوامبر) مطرح شود، پس باید بخشی از جلسه ۲۱ آذر (۱۲ دسامبر) باشد.

از آنجایی که طیف رادیویی متوسط توسط بسیاری از تأمین‌کنندگان خدمات بی‌سیم ایالات‌متحده موردنیاز است، آنچه که در مورد مزایده احتمالی طیف ۳٫۷ تا ۴٫۲ گیگاهرتزی رخ می‌دهد، بسیار مهم است. ۵G نسل بعدی اتصالات بی‌سیم است و سرعت بارگیری داده‌ها را ۱۰ برابر سریع‌تر از سیگنال‌های ۴G LTE ارائه می‌دهد. این شبکه نه‌تنها به کاربران اجازه می‌دهد تا فیلم‌های کیفیت HD را در یک چشم‌به‎هم‌زدن بارگیری کنند، بلکه این فناوری منجر به ایجاد صنایع و کسب‌وکارهای جدیدی نیز خواهد شد. کشورهایی که اولین‌بار می‌توانند سرعت ۵G را مهار کنند، رشد اقتصادی عظیمی خواهند داشت و به همین دلیل است که برای قانون‌گذاران آمریکایی مهم است که طیف متوسط رادیویی کافی برای اپراتورهای آمریکایی فراهم شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید