گزارش: فیسبوک قبل از گوگل به دنبال خرید فیت‌بیت بوده است - تکفارس 
گزارش: فیسبوک قبل از گوگل به دنبال خرید فیت‌بیت بوده است - تکفارس 

گزارش: فیسبوک قبل از گوگل به دنبال خرید فیت‌بیت بوده است

مهرداد میرشاهی
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - 23:58
گزارش: فیسبوک قبل از گوگل به دنبال خرید فیت‌بیت بوده است - تکفارس 

گوگل اخیراً شرکت فیت‌بیت را با قیمت ۲٫۱ میلیارد دلار خریداری کرده است. با این حال، بر اساس گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده، غول جستجوی اینترنتی تنها شرکتی نبوده که قصد داشته تا این شرکت فعال در زمینه تناسب اندام را بخرد و فیسبوک خیلی قبل‌تر از آن، به دنبال تصاحب Fitbit بوده است.

هنوز کاملاً مشخص نیست که دلیل به هم خوردن مذاکرات فیسبوک با فیت‌بیت چه بوده اما به نظر می‌رسد که قیمت و پول نقش مهمی در آن داشته است. بر اساس گزارش The Information، قیمت پیشنهادی فیسبوک تقریباً نصف قیمت ارائه شده توسط گوگل بوده و همین باعث شده تا شانس تصاحب فیت‌بیت توسط گوگل بیشتر شود.

علاقه فیسبوک به فیت‌بیت، در ابتدا کمی عجیب به نظر می‌رسد اما شرایط اخیر این شرکت در زمینه سخت‌افزار، این حرکت را معقول جلوه می‌دهد. هدست واقعیت مجازی آکیولوس، بلندگوهای هوشمند پورتال و عینک‌های واقعیت افزوده در دست ساخت، به خوبی نشان دهنده حضور فعال این شرکت در زمینه تکنولوژی‌های پوشیدنی است. از سوی دیگر، مشخص است که ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت و ردیاب‌های بدنسازی به عنوان لوازم جانبی هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده عمل خواهند کرد.

این شرکت پیش از این نیز علاقه خاصی به حوزه تناسب اندام داشته است: فیسبوک در سال ۲۰۱۴ میلادی، Moves، اپلیکیشن محبوب تناسب اندام برای اندروید و iOS را خریداری کرد. البته چهار سال پس از این اقدام، فیسبوک پروژه Moves را به دلیل تعداد کم کاربران و عدم توسعه مداوم، لغو کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید