بخش تحقیقات مایکروسافت قلم خلاقانه‌ای را برای تبلت‌ها عرضه می‌کند - تکفارس 
بخش تحقیقات مایکروسافت قلم خلاقانه‌ای را برای تبلت‌ها عرضه می‌کند - تکفارس 

بخش تحقیقات مایکروسافت قلم خلاقانه‌ای را برای تبلت‌ها عرضه می‌کند

سجاد اسدی
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - 10:25
بخش تحقیقات مایکروسافت قلم خلاقانه‌ای را برای تبلت‌ها عرضه می‌کند - تکفارس 

فرصت زیادی برای امتحان کردن و بررسی قلم Pen-first بر روی سرفیس نئو با ویندوز ۱۰ X نبوده و اطلاعات کمی‌ از آن لو رفته است. اما با این وجود، به نظر می‌رسد که خلاقیت‌هایی به قابلیت‌های قلم-محور این سیستم عامل اعمال شده است.

قرار است که اپلیکیشن اصلی این دستگاه OneNote بوده که مخصوص نوشتن متن است و در همین حال از صفحه دیگری برای نمایش متن‌ها استفاده می‌شود.

این مسئله تا حدودی ناامیدکننده است؛ آن هم به این دلیل که بخش تحقیقات مایکروسافت سال‌هاست که در حال تحقیق بر روی طراحی رابط کاربری خاصی است که قلم و لمس را به شکل قدرتمندی با هم ترکیب کند. روشی که بتواند قابلیت‌های قدرتمند حسی را به تبلت‌ها اضافه کند. این قابلیت‌ها به سیستم‌عامل اجازه می‌دهد تا با نحوه در دست گرفتن دستگاه توسط کاربر تطابق پیدا کرده و مطابق قصد و فعالیت کاربر، تنظیم شود.

در این ویدیو، بخش تحقیقات مایکروسافت به نوعی طرح تکنیک‌های حسی را به تصویر کشیده و نشان می‌دهد که تفاوت‌های ظریف موجود -هنگام استفاده کردن از قلم و همچنین بهره‌مندی از لمس سیستم- در چیست. این تفاوت‌های ظریف شامل نحوه در دست گرفتن دستگاه، زاویه صفحه‌نمایش و جهت‌گیری متفاوت، قرارگیری کف دست هنگام طراحی و نوشتن و همچنین جهت نزدیک شدن دست به تبلت می‌شود.

برای دستیابی به چنین قابلیت‌هایی لازم است تا سیستم از سه روش بهره ببرد:

  • تصاویر خام صفحه لمسی خازنی
  • حرکات اینرسی
  • سنسورهای میدان الکتریکی اطراف صفحه‌نمایش برای تشخیص نزدیکی دست

همچنین این دمو شامل المان‌های جذابی از محیط کاربری Pen-first می‌شود؛ مانند استفاده از قلم استایلوس به عنوان ویجت فیزیکی برای مرتب‌سازی و بازیابی تصاویر، همراه با آیتم‌های دیگری در کلیپ‌بورد و یک منوی شناور که همیشه نوک قلم شما نمایش داده می‌شود و اهمیتی ندارد که شما کدام قسمت از صفحه‌نمایش را لمس کرده‌اید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.