برنامه سامسونگ برای ساخت تراشه‌های اختصاصی - تکفارس 
برنامه سامسونگ برای ساخت تراشه‌های اختصاصی - تکفارس 

برنامه سامسونگ برای ساخت تراشه‌های اختصاصی

سید محمد معلمی
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - 18:01
برنامه سامسونگ برای ساخت تراشه‌های اختصاصی - تکفارس 

سامسونگ امروز خبر داد که می‌خواهد از این پس هسته‌های مخصوص به پردازنده‌ها را خودش تولید کند و همچنین تأییدیه مربوط به طراحی آنها را مستقیماً از ARM دریافت نماید.

این گزارش بخشی از برنامه منطقه تحقیقاتی و توسعه سخت‌افزاری Austin است. گفته می‌شود سامسونگ در این مرکز تولیدی در حال ساخت CPUهای اختصاصی با مجوز سازمان‌های مرتبط با ARM می‌باشد.

با چنین استراتژی، کمپانی کره‌ای ۲۹۰ نفر از مهندسان و توسعه‌دهندگان را از تیم خود کنار خواهد گذاشت و در ادامه از شیوه طراحی ارائه شده توسط ARM بهره خواهد برد و دیگر به دنبال دریافت مجوز از آن شرکت‌ها نخواهد بود.

علی‌رغم اینکه سامسونگ بهترین پردازنده‌ها را تولید نمی‌کند ولی باز هم برخی‌ها نسبت به این تصمیم شرکت مالک برند گلکسی خرده گرفته‌اند و یادآور شده‌اند که این استراتژی باعث خواهد شد تا رقابت این شرکت با اپل شدیدتر شود. همین چند روز پیش بود که کمپانی کره‌ای پردازنده جدید خود یعنی اگزینوس ۹۹۰ که دو هسته قدرتمند Cortex-A76 و چهار هسته کم مصرف Cortex-A55 داشته و نسبت به نمونه‌های قبلی ۲۰ درصد عملکرد بهتری دارد را معرفی کرد.

گفته می‌شود که اخراج مهندسان و توسعه‌دهندگان از تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. البته نیروی کاری باتجربه و ماهر قرار نیست از تیم تولیدی سامسونگ کنار روند.

میشل گلیز (Michele Glaze)، سخنگوی مرکز تولیدی سامسونگ در Austin می‌گوید:

ما همواره با تمام نیروهای کاری خود با احترام برخورد کرده‌ایم. آنها همیشه مورد توجه ما بوده‌اند و شامل بسته‌های حمایتی ما شده‌اند. در نظر گرفتن چنین مواردی همیشه سخت است و مردم قطعاً از خودشان خواهند پرسید: آیا کارگزاران کارگران با آنها درست رفتار کردند؟ من می‌گویم بله. البته ما متأسفیم که این افراد شغل خود را از دست می‌دهند ولی به خاطر اینکه بتوانیم تجارت خود را ادامه دهیم، مجبوریم دست به چنین اقدامی بزنیم

با این حساب، صنعت تولید پردازنده‌ها بیش از پیش به نقشه راه ارائه شده توسط کمپانی ARM وابسته خواهد شد به طوری که جدیدترین تراشه‌های ساخته شده به وسیله سامسونگ مبتنی بر هسته‌های A76 این شرکت هستند. بر اساس اعلام ARM، گام بعدی تولید پردازنده‌ای با فرآیند ۷ نانومتری با اسم رمز Deimos است. پس از آن هم تراشه‌ای با فرآیند ۷ نانومتری تولید خواهد شد که با اسم رمز Hercules شناخته می‌شود.

اگرچه انتظار می‌رود که این پردازنده‌ها محصولات اینتل در زمینه سخت‌افزارهای موبایلی را شکست دهند ولی باید منتظر ماند و دید آیا یارای رقابت با A14 Bionic اپل که سال آینده معرفی می‌شود را هم خواهند داشت یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید