قابلیت قفل واتس‌اپ با استفاده از سنسور اثر انگشت برای اندروید نیز ارائه شد - تکفارس 
قابلیت قفل واتس‌اپ با استفاده از سنسور اثر انگشت برای اندروید نیز ارائه شد - تکفارس 

قابلیت قفل واتس‌اپ با استفاده از سنسور اثر انگشت برای اندروید نیز ارائه شد

بهنام خدابخشی
۱۰ آبان ۱۳۹۸ - 14:29
قابلیت قفل واتس‌اپ با استفاده از سنسور اثر انگشت برای اندروید نیز ارائه شد

واتس‌اپ به منظور افزایش میزان امنیت بیومتریک اپلیکیشن خود، سال گذشته برای نسخه‌ی iOS قابلیتی را معرفی کرد که کاربران می‌توانستند با استفاده از سنسور اثر انگشت گوشی خود اپلیکشن واتس‌اپ را قفل نمایند، اکنون این قابلیت برای گوشی‌های اندرویدی نیز ارائه شده است. فعال کردن این قابلیت به این معنی است که حتی کاربران پس از باز کردن قفل صفحه‌نمایش دستگاه خود (با استفاده از سنسور اثر انگشت) باید برای باز کردن قفل اپلیکیشن یکبار دیگر اثر انگشت خود را ثبت نمایند تا بتوانند وارد واتس‌اپ خود شوند. این قابلیت در واقع یک سطح امنیتی اضافه همانند اپلیکیشن‌های بانکی است که شما می‌توانید از آن برای واتس‌اپ استفاده کنید.

گویا اکنون این قابلیت برای تمامی مناطق قابل دسترسی نیست ولی قطعا در طی چند روز و یا حتی چند ساعت آینده، برای نواحی که دریافت نکرده‌اند نیز ارائه خواهد شد. گزینه‌هایی نیز وجود دارد که شما می‌توانید با تنظیم کردن آن‌ها در بازه‌ی ۱ الی ۳۰ دقیقه، دوباره اپلیکیشن را قفل نماید. همچنین قابلیتی برای شما فراهم شده است که می‌توانید با تنظیم کردن آن جلوی ظاهر شدن متن پیام در بخش اعلان را بگیرید.

اگر به خاطر داشته باشید، در خبرهای منتشر شده از سوی WABetaInfo در ماه آگوست، اعلام شده بود که در نسخه‌ی بتا واتس‌اپ چنین قابلیتی تعبیه شده است و در آینده‌ای نزدیک برای نسخه‎ی رسمی واتس‌اپ در اندروید ظاهر خواهد شد. متاسفانه، حتی با ارائه‌ی این قابلیت برای اندروید، باز هم از نسخه‌ی iOS عقب‌تر می‌باشد، زیرا کاربران آیفون‌های اپل علاوه بر بهره‌مندی از Touch ID، قابلیت Face ID را نیز می‌توانند برای واتس‌اپ فعال نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.