سرفیس پرو ایکس واقعا برای گیمینگ ساخته نشده است - تکفارس 
سرفیس پرو ایکس واقعا برای گیمینگ ساخته نشده است - تکفارس 

سرفیس پرو ایکس واقعا برای گیمینگ ساخته نشده است

بهنام خدابخشی
۶ آبان ۱۳۹۸ - 20:01
سرفیس پرو ایکس واقعا برای گیمینگ ساخته نشده است

در این موضوع شکی نیست که سرفیس پرو ایکس قطعا یکی از بهترین و زیباترین لپ‌تاپ‌های کمپانی مایکروسافت می‌باشد اما احتمالا شما نمی‌توانید تمامی بازی‌های مورد علاقه‌ی خود را در این لپ‌تاپ به جز Angry Birds، نصب نمایید. (برخلاف گفته‌ی مایکروسافت!)

سرفیس پرو ایکس یکی از لپ‌تاپ‌های مبتنی بر پردازنده‌ی کمپانی ARM می‌باشد که قرار است به صورت پیش‌فرض با استفاده از ویندوز ۱۰ فعال گردد. از طرفی دیگر، در پروسه‌ی ساخت این لپ‌تاپ کمپانی مایکروسافت و کوآلکام با یکدیگر همکاری کرده تا یک چیپست SQ1 مبتنی بر ARM، به صورت اختصاصی برای سرفیس پرو ایکس تولید نمایند. با تمامی این تفاسیر، اکنون متوجه شده‌ایم که پردازند‌ه‌ی اختصاصی ARM با مشکلات عدیده‌ای روبروست و بیشتر این مسائل مربوط به بازی می‌باشد.

همانطور که در ویدئوی منتشر شده از سوی Tablet Pro مشاهده می‌کنید، لپ‌تاپ حرفه‌ای کمپانی مایکروسافت سعی دارد تا بازی Asphalt 9 را اجرا نماید، در حالی که این بازی آنقدرها سنگین نیست و حتی بر روی آیفون ۵S نیز اجرا می‌شود اما همانطور که در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید، بازی در بخش‌هایی فریز شده و دستگاه هنگ می‌کند.

وب‌سایت رسمی Tablet Pro به این موضوع نیز اشاره کرد که بازی Forza Horizon 4 Demo بر روی این لپ‌تاپ نصب نمی‌شود زیرا سرفیس پرو ایکس به جای استفاده از هسته‌های ۶۴ بیتی چیپست، از هسته‌های اختصاصی ARM استفاده می‌کند. از طرفی دیگر نسخه‌ی دمو بازی Forza Horizon 4 به ۲ گیگابایت کارت گرافیک احتیاج دارد ولی بر اساس گفته‌ی Microsoft Store، از نظر سخت‌افزاری امکان نصب این بازی برای سرفیس پرو ایکس وجود ندارد.

اکنون کاملا مشخص است که سرفیس پرو ایکس تنها می‌تواند از نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی پشتیبانی به عمل آورد و قطعا نرم‌افزارها و بازی‌های ۶۴ بیتی بر روی آن اجرا نخواهند شد. بنابراین آنقدرها هم جای تعجب ندارد که بازی Forza Horizon 4 Demo بر روی این دستگاه نصب نشود.

از طرف دیگر جای خوشحالی دارد که حداقل بازی Angry Birds 2 به راحتی بر روی این لپ‌تاپ اجرا می‌گردد.

خبر بد این است که لپ‌تاپ حرفه‌ای مایکروسافت در واقع برای اجرای نرم‌افزارهای سنگین طراحی نشده است و کاربران بیش از این نمی‌توانند انتظار داشته باشند. با این تفاسیر، تنها برای کاربرانی مناسب است که هر از گاهی می‌خواهند صفحات وب را مرور کنند و یا تصاویر خود را با کیفیت بالایی مشاهده نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید