ثبت اختراعی توسط مایکروسافت در زمینه هندزفری‌های قابل تنظیم - تکفارس 
ثبت اختراعی توسط مایکروسافت در زمینه هندزفری‌های قابل تنظیم - تکفارس 

ثبت اختراعی توسط مایکروسافت در زمینه هندزفری‌های قابل تنظیم

مسلم رفیعی
۶ آبان ۱۳۹۸ - 11:45
ثبت اختراعی توسط مایکروسافت در زمینه هندزفری‌های قابل تنظیم - تکفارس 

در رویداد سرفیس امسال در نیویورک، مایکروسافت بسیاری از محصولات خود، از جمله Surface Laptop 3، سرفیس پرو ۷، سرفیس پرو ایکس، سرفیس نئو، سرفیس Duo و درنهایت، Surface Earbuds را معرفی کرد.

Surface Earbud جدید، یک هندزفری واقعاً بی‌سیم است که با هر دستگاه بلوتوثی کار کرده و با آرایش میکروفن دوگانه و ۲۴ ساعت عمر باتری عرضه خواهد شد. این محصولات همچنین با دستیارهای صوتی دیجیتالی مانند سیری و دستیار صوتی گوگل نیز سازگار هستند. Surface Earbud یک طراحی دکمه‌ مانند دارد و همچنین از ژست‌های حرکتی نیز پشتیبانی می‌نماید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که برنامه‌های کاربردی خود را بدون استفاده از موبایل خود کنترل نمایید.

حال، مایکروسافت تجدیدنظری را در طراحی این محصولات به ثبت رسانده است. این تجدیدنظر که ویژگی قابل تنظیم مبتکرانه‌ای را در بر دارد، به این معنی است که کاربران قادر خواهند بود تا‌ اندازه این هندزفری‌ها را سریعاً تنظیم نمایند. ثبت این اختراع در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ (۱۹ آوریل ۲۰۱۸) صورت‌ گرفته، و طرح جدیدی را توصیف می‌کند که در آن، Earbud‌های مایکروسافت با گوش شنونده تنظیم می‌شوند. این درخواست ثبت اختراع به شرح زیر است:

دستگاه‌هایی که در داخل گوشی قرار می‌گیرند (IEM)، ممکن است از انعطاف‌پذیری محدود در گوش کاربران رنج ببرند و درنتیجه، به‌اندازه کافی مناسب کاربران مختلف نباشند. کاربر ممکن است که هد ست‌های گوناگونی را برای حالات مختلفی ترجیح دهد؛ مثلاً تمرین و استراحت شرایط متفاوتی دارند (کاربرانی که در حال استراحت هستند، علاقه بیشتری به راحتی دارند). این فناوری جدید در حال حاضر به سمت هندزفری‌ها هدایت می‌شود. در عوض، این محصول قابل تنظیم با نیازهای مختلف کاربران است.

هندزفری‌های عادی ممکن است از قابلیت کشسانی محدودی که ممکن است برای هر کاربر مناسب نباشد، رنج ببرد، بنابراین کاربران ممکن است که محصولات مختلفی را برای مقاصد گوناگونی استفاده کنند (برای مثال، علاقه کاربران در زمان تمرین بیشتر به ایمنی معطوف بوده، درحالی‌که علاقه کاربران در هنگام استراحت، بیشتر به راحتی گرایش دارد). این فناوری در حال حاضر هندزفری‌هایی را مدنظر دارد که به کاربر اجازه می‌دهند بدون کنار گذاشتن و جایگزینی یک هندزفری مطابق با محیط، خود را با شرایط گوناگون تطبیق دهند. در عوض، این محصولات برای رسیدن به تناسب مطلوب، توسط کاربر قابل تنظیم هستند.

کاربران به‌سادگی می‌توانند بدنه هد ست خود را تغییر شکل داده و بدین‌ شیوه، اندازه آن را کوچک و یا بزرگ نمایند. این قابلیت یعنی اینکه افراد می‌توانند نه‌تنها یک‌بار، بلکه هر زمان که دوست داشتند، این کار را انجام دهند.

ما نمی‌دانیم که آیا این طرح به بازار عرضه خواهد شد یا خیر؟  اما در حال حاضر قرار است که Surface Earbuds با قیمت ۲۴۹ دلاری در اواخر سال جاری میلادی در دسترس قرار گیرند، که ظاهراً کمی ارزان‌تر از قیمت مورد انتظار Apple Airpods Pro هستند. درحالی‌که Apple Airpods Pro قرار است که در این ماه عرضه شوند، احتمالاً Surface Earbuds ارزش انتظار را داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید