افشاگری‌ها می‌گویند که پردازنده‌های Tiger Lake-U شرکت اینتل می‌توانند از حافظه LPDDR5  استفاده نمایند - تکفارس 
افشاگری‌ها می‌گویند که پردازنده‌های Tiger Lake-U شرکت اینتل می‌توانند از حافظه LPDDR5  استفاده نمایند - تکفارس 

افشاگری‌ها می‌گویند که پردازنده‌های Tiger Lake-U شرکت اینتل می‌توانند از حافظه LPDDR5 استفاده نمایند

مسلم رفیعی
۶ آبان ۱۳۹۸ - 10:15
افشاگری‌ها می‌گویند که پردازنده‌های Tiger Lake-U شرکت اینتل می‌توانند از حافظه LPDDR5  استفاده نمایند - تکفارس 

ما هنوز فاصله زیادی با مشاهده پردازنده‌های Tiger Lake-U اینتل در لپ‌تا‌پ‌های نازک و سبک داریم، این محصولات به‌احتمال‌زیاد تا سال ۲۰۲۰ به قفسه‌های فروش راه نمی‌یابند. بااین‌حال، کارخانه‌های شایعه‌سازی در دنیای پردازشگرها، از انتشار اطلاعات و فرضیات در مورد این تراشه‌های ۱۰ نانومتری دست بر نخواهند داشت.

آخرین مورد از این افشاگری‌ها نشان می‌دهد که این پردازشگرهای نسل بعدی، ممکن است با حافظه LPDDR۵ سازگار باشند. @KOMACI_ENSAKA اخیراً یک اعلامیه را از جانب کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) در توییتر منتشر کرده که در تاریخ ۲۶ مهر (۱۸ اکتبر) به ثبت رسیده است. در این اطلاعیه نشان داده‌شده است که تراشه‌های Tiger Lake-U از حافظه رم LPDDR۴X و LPDDR5 استفاده می‌نمایند.

این یک خبر عالی برای طرفداران لپ‌تاپ‌های باریک و سبک در سرتاسر جهان است، به‌خصوص آن‌هایی که تا سال بعد منتظر می‌مانند تا لپ‌تاپ‌ها قدیمی خود را ارتقاء دهند. این موضوع به این دلیل است که نرخ انتقال داده در حافظه LPDDR۵ می‌تواند حداکثر به ۶۴۰۰ مگابایت بر ثانیه برسد، در مقایسه با نرخ ۳،۲۰۰ مگابایت بر ثانیه‌ای LPDDR4 و ۴،۲۶۶ مگابایت بر ثانیه‌ای LPDDR۴X. پیشرفت‌ها فقط در اینجا متوقف نمی‌شوند، حافظه LPDDR۵ قرار است انرژی کمتری را در حدود ۳۰ درصد کم‌تر از LPDDR۴X مصرف کند و همچنین از حالت ذخیره انرژی deep sleep نیز پشتیبانی خواهد نمود.

این ویژگی‌ها کلیدی باعث می‌شوند تا تراشه‌های Tiger Lake-U شرکت اینتل برای تولید نسل بعدی لپ‌تاپ‌های سبک و باریک ایده‌ئال باشند؛ چراکه انتظار می‌رود این دستگاه‌ها به‌طور قابل‌توجهی عمر باتری طولانی‌تر را عرضه نمایند.

تاکنون چه‌ چیزی را در مورد Tiger Lake-U فهمیده‌ایم؟

این همه ماجرا نیست. ماه گذشته، شاهد یک bootlog بودیم که توسط @InstLatX64 به اشتراک گذاشته شد و در آن مشخصات این تراشه به نمایش گذاشته‌شده بودند. این افشاگری قدرتمند نشان می‌دهد که Tiger Lake-U می‌تواند چهار هسته، هشت رشته Hyper-Threading، فرکانس پایه ۱.۰ گیگاهرتز و فرکانس تقویت‌شده ۳.۴ گیگاهرتزی داشته باشد، یک پرش بزرگ و امیدوارکننده بر روی پردازنده‌های Ice Lake.

جدا از آخرین افشاگری مرتبط با این محصول، پردازنده ۱۰ نانومتری Ice LakeU نیز پیش‌بینی می‌شود که به پردازنده گرافیکی Generation 12 مجهز باشد. توان پردازشی مشابه را ما در Core i7-8665U و یا Ryzen 7 3700U مشاهده می‌کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید