ارسال فیبرکربن به فضا توسط لامبورگینی - تکفارس 
ارسال فیبرکربن به فضا توسط لامبورگینی - تکفارس 

ارسال فیبرکربن به فضا توسط لامبورگینی

علی صفرپور
۵ آبان ۱۳۹۸ - 18:17
ارسال فیبرکربن به فضا توسط لامبورگینی - تکفارس 

سوپراسپورت‌ساز ایتالیایی در تلاش است که بتواند اثرات پرتوهای موجود در فضا را برروی کامپوزیت‌های خود بیابد… . به‌زودی خودروهای لامبورگینی دیگر نه تنها چهره‌ای فضایی، بلکه دارای قطعاتی خواهند بود که در فضا توسعه یافته‌اند!

خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی درحال رفتن به فضا است اما مانند ایلان ماسک برای فرستادن محصولش به آسمان فخرفروشی نمی‌کند.

این خودروساز ایتالیایی با نام کامل «Automobili Lamborghini» درحال کار با یک موسسه به نام «Houston Methodic Research Institute» است تا اثرات محیط غیرعادی فضا را برروی کامپوزیت‌های ساخت خود بیابد.

برنامه اینچنین است که لامبورگینی درنظر دارد تا با چند فضاپیما با نام‌های نامشخص چندین نمونه از قطعات کامپوزیتی‌اش را به ایستگاه بین‌المللی فضایی بفرستد. در آنجا، نمونه‌ها مورد مطالعه قرار خواهند گرفت. امید بر این است که دست‌آوردهای حاصل از این تحقیقات برای شکل‌دادن آینده‌ی طراحی سوپرخودروها و حتی اعضای مصنوعی بدن انسان مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل ارشد لامبورگینی آقای «استفانو دومینیکالی» در این‌باره می‌گوید:« ما به این موضوع بسیار افتخار می‌کنیم. لامبورگینی نخستین خودروسازی است که از زمین جدا می‌شود تا فیبرکریبن را در ایستگاه بین‌المللی فضایی به‌عمل بیاورد. علاوه بر نمایان‌سازی نمونه مهمی از مسئولیت‌پذیری اجتماعی در شرکت‌ها، این ماموریت کاملا با فلسفه و ارزش‌های ما همخوانی دارد. لامبورگینی همواره برندی بوده است که تلاش کرده است تا از مرزها در هر زمینه‌ای از فعالیتش (به‌عنوان پرچمدار فناوری) بگذرد.»

نمونه‌های ارسالی به ایستگاه بین‌المللی فضایی یک دوره‌ی نیم‌ساله را در آنجا طی می‌کند؛ درطول این زمان، این نمونه‌ها تحت تشعشعات عجیب‌و‌غریب کیهانی قرار خواند گرفت؛ این مورد در دماهای بسیار متفاوت انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید