رشد فوق‌العاده اپراتور ورایزن در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
رشد فوق‌العاده اپراتور ورایزن در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

رشد فوق‌العاده اپراتور ورایزن در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹

سید محمد معلمی
۵ آبان ۱۳۹۸ - 17:32
رشد فوق‌العاده اپراتور ورایزن در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی در ایالات متحده توانست در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ نیز به رشد خودش ادامه دهد. ورایزن (Verizon) روز جمعه گزارش داد که بین بازه زمانی ماه‌های ژولای تا سپتامبر بیش از ۶۱۵ هزار گوشی هوشمند روی سیگنال‌های او ثبت شده‌اند. این یعنی رشد ۲۰٫۶ درصدی نسبت به ثبت ۵۱۰ هزار موبایل در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۸٫ بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند که دستاورد شبکه‌های مختلف در این بخش مهم‌ترین راه کسب درآمد و موفقیت است زیرا نشان می‌دهد اپراتورها چه‌قدر توانسته‌اند مشترک جذب کنند. به طور کلی این ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی در آمریکا اعلام کرده که ۶۰۱ هزار دستگاه وایرلس روی سیگنال‌های او به ثبت رسیده‌اند که ۴۴۴ هزار عدد از آنها گوشی هوشمند بوده‌اند. آماری که ارائه شد، بیانگر رشد فوق‌العاده ۵۰٫۰ درصدی نسبت به سال گذشته است و توانست از پیش‌بینی وال‌استریت‌ژورنال که انتظار داشت این عدد به ۳۲۸ هزار موبایل برسد، فراتر رود.

درآمد ورایزن هم با توجه به این پیشرفت بی‌نظیر با افزایش قابل‌توجهی روبه‌رو شد و به ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید تا در مقایسه با سه‌ماهه سوم سال قبل ۲٫۷ درصد بیشتر شده باشد. به علاوه، درآمدهای مالیاتی، سخت‌افزاری، سود و سرمایه‌گذاری این اپراتور که نشان‌دهنده عملکرد او هستند نیز ۷ درصد رشد کرد و به ۱۱ میلیارد دلار رسید. در پایان بازه زمانی اشاره شده، ورایزن باعث برقراری ۱۱۸٫۶۵ میلیون اتصال شد تا رشد این کمپانی در به ثبت رساندن دستگاه‌ها و گوشی‌ها به ترتیب ۱٫۰۹ و ۰٫۸۲ درصد باشد که متأسفانه این آمار در مقایسه با سایر اپراتورهای آمریکایی ضعیف‌ترین مورد به شمار می‌رود.

ارائه اینترنت ۵G در ۳۰ شهر ایالات متحده توسط ورایزن تا پایان سال

ورایزن قیمت طرح اولیه ثبت‌نام و نامحدود خود را به ۵ دلار کاهش داد تا بتواند مشترکان بیشتری را جذب کند. مدیرعامل این اپراتور، هنز وستبرگ (Hans Vestberg) مدعی شده که برنامه‌های جدید این شرکت باعث خواهد شد تا افراد بیشتری برای سرویس‌های نامحدود ثبت‌نام کنند به همین دلیل انتظار می‌رود با سایر اپراتورها رقابت شدیدتر شود و در نهایت اینترنت ۵G در اکثر شهرها گسترش یابد.

در مورد شبکه نسل ۵ ارتباطات نیز بگوییم که ورایزن فعلاً این سرویس را در ۱۵ شهر آمریکا ارائه می‌دهد و امیدوارست تا پایان سال جاری میلادی این تعداد را دو برابر کند. البته اگرچه سخت‌افزارهای این شرکت از اشعه‌های mmWave برای شبکه ۵G پشتیبانی می‌کردند و نسبت به زیرساخت‌های فعلی سرعت بیشتری دارند اما نمی‌توانند مناطق گسترده‌تری را پوشش دهند و امکان بهره‌مندی مناسب از اینترنت نسل ۵ در منازل وجود ندارد. در نتیجه رقبایی نظیر T-Mobile که می‌خواهد به زودی با Sprint ادغام گردد در تلاش است تا زیرساخت‌های انتشار دهنده اشعه‌های این شرکت را در اختیار گیرد تا ورایزن را شکست دهد و اولین شبکه ۵G سرتاسری را در ایالات متحده رقم بزند. گفته می‌شود T-Mobile قصد دارد از اشعه‌های ضعیف و معمولی mmWave برای بهبود اتصالات بهره ببرد. در این بین، برخی شرکت‌ها یادآور شده‌اند که نداشتن زیرساخت‌های مربوط به اشعه‌های معمولی در آینده‌ای نزدیک باعث آسیب دیدن ورایزن خواهد شد هرچند کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) می‌خواهد به زودی مزایده‌ای برگزار کند و این سخت‌افزارها را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد.

رشد فوق‌العاده اپراتور ورایزن در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

در سمت دیگر، ورایزن به سبب همکاری که با سرویس پخش فیلم دیزنی (Disney) داشت، توانست درآمد خوبی کسب کند زیرا به مشترکانی که سرویس نامحدود او را خریداری می‌کردند این فرصت را می‌داد تا از اشتراک یک‌ساله دیزنی پلاس که در تاریخ ۱۲ نوامبر امسال معرفی می‌شود، به صورت رایگان استفاده کنند. همین باعث خواهد شد تا کاربران برای این سرویس، سالانه ۸۴ دلار نپردازند هرچند این افراد باید به خاطر بسپارند که به محض پایان ماه دوازدهم اشتراک خود را لغو کنند زیرا با ورود به ماه سیزدهم، باید ۶٫۹۹ دلار پرداخت کنند. به همین دلیل دیزنی امیدوارست تا مشترکان نامحدود ورایزن را به صورت دائمی حفظ نماید تا خدمات خود را به آنها ارائه دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید