کاهش ۲۰ درصدی سهام توییتر و برآورده نکردن انتظارات توسط این شرکت - تکفارس 
کاهش ۲۰ درصدی سهام توییتر و برآورده نکردن انتظارات توسط این شرکت - تکفارس 

کاهش ۲۰ درصدی سهام توییتر و برآورده نکردن انتظارات توسط این شرکت

مسلم رفیعی
۵ آبان ۱۳۹۸ - 13:15
کاهش ۲۰ درصدی سهام توییتر و برآورده نکردن انتظارات توسط این شرکت - تکفارس 

توییتر، شرکتی که میکروبلاگینگ و خدمات شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کند، نتایج ضعیفی را برای سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ خود منتشر کرده است. این شرکت انتظارات را تقریباً در تمامی عناصر کلیدی برآورده نکرده است، چراکه رشد تبلیغات نسبت به سال گذشته به‌شدت کاهش‌یافته و همچنین فعالیت این وب‌سایت نیز کند شده است. ند سگال (Ned Segal) مدیر مالی توییتر گفت که:

علی‌رغم چالش‌های این شرکت، آمار سه‌ماهه منتشرشده، استراتژی سرمایه‌گذاری ما جهت رشد بلندمدت را تأیید می‌کند. کارهای بیشتری باقی می‌ماند تا محصولات درآمدزا را بهبود بخشیم. ما به اولویت‌بندی محصولات تبلیغات محور خود،  همراه با سلامت پلتفرم و سرمایه‌گذاری در جهت رشد مداوم تعداد کاربران درآمدزا،  ادامه خواهیم داد.

کارت امتیاز توییتر:

برای سه‌ماهه منتهی به ۳۰ شهریور (سپتامبر) ۲۰۱۹، توییتر درآمد ۸۲۳٫۷ میلیون‌ دلاری را در برابر انتظارات ۸۷۵٫۶ میلیون دلاری گزارش کرد، درنتیجه، هدف را با اختلاف ۵۲٫۲۱ میلیون دلاری یا همان ۵.۸۵ درصدی ازدست‌داده است. این معیار همچنان افزایشی ۸٫۶۵ درصدی را در مقایسه با درآمد ۷۵۸٫۱۱ میلیون‌ دلاری گزارش‌شده در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد. در نامه‌ای به سهامداران، توییتر تعدادی از مشکلات را ازجمله مسائل مربوط به تولید درآمد و تغییرات فصلی غیرمنتظره تبلیغات در تیرماه (جولای) و مرداد (آگوست) را مقصر این ماجرا دانست. این قضیه منجر به افول به سطح پایین‌تری از انتظارات شده، که توییتر می‌گوید این امر منجر به تغییرات قابل‌توجهی در سرمایه‌گذاری‌های مداوم این شرکت نشده است.

توییتر همچنین سود خالص ۳۷ میلیون‌ دلاری را گزارش داده است. به‌عنوان یک مرجع، سود خالص در سه‌ماهه مشابه سال گذشته، ۱۰۶ میلیون دلار بوده است. به شکلی تعیین‌کننده‌ای، کاربران درآمدزای روزانه (mDAU) به‌ میزان ۱۷ درصد افزایش‌یافته و به ۱۴۵ میلیون نفر در مقابل انتظارات ۱۴۵٫۵ میلیون نفری رسیده‌اند. علاوه بر این‌ها، این شرکت سود سهام ۰.۰۵ دلاری را در برابر انتظارات ۰.۰۹ دلاری گزارش کرده است.

دستورالعمل:

برای سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹، توییتر جهش در تجارت تبلیغاتی طی شهریورماه (سپتامبر)، توانمندسازی رزرو، رویدادهای طبیعی و عرضه محصول و خدمات را در سه‌ماهه چهارم، همراه با موانع سه‌ماهه گزارش‌شده، مدنظر قرار داده است. در نتیجه، این شرکت انتظار دارد که درآمدی بین ۹۴۰ میلیون دلار و ۱.۰۱ میلیارد دلاری داشته باشد، که از این لحاظ نیز انتظارات درآمدی ۱.۰۶ میلیارد دلاری را برآورده نکرده است. به‌طور مشابه، درآمد عملیاتی احتمالاً در محدوده ۱۳۰ و ۱۷۰ میلیون دلاری کاهش خواهد داشت.

با توجه به خطاهای هدف‌گیری و دستورالعمل سه‌ماهه چهارم، قیمت سهام توییتر ۲۰ درصد کاهش را پیش از شروع معاملات در روز پنجشنبه تجربه کرد. در زمان نگارش این خبر، قیمت سهام این شرکت به ۳۰٫ ۳۰ دلار کاهش‌یافته است. با این حال، باید توجه داشت که سهام این رسانه اجتماعی از اول سال تا پایان روز چهارشنبه، ۳۵ درصد رشد را تجربه کرده بود.

در طی سال گذشته، توییتر تلاش قابل‌توجهی را برای حذف حساب‌های جعلی و فریبنده از پلتفرم خود صرف کرد. جدا از تعداد کل توییت‌هایی که توسط این شرکت در ربع سوم سال جاری به‌دلیل محتوای نامناسب حذف‌شده‌اند، ۵۰ درصد از آن‌ها به‌طور مستمر توسط خود این شرکت حذف‌شده‌اند، البته بدون اینکه توسط یک کاربر گزارش شوند. این معیار ۱۲ درصد نسبت به سه‌ماهه اول سال جاری افزایش داشته است. علاوه بر این‌ها، توییتر در ابتکارات سلامت‌محور و همچنین محصولات تبلیغاتی سرمایه‌گذاری نموده، در نتیجه در سه‌ماهه دوم، این شرکت انتظارات خود را از افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌های عملیاتی در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد.

تعداد زیادی از شرکت‌ها، موانع مالی مربوط به جنگ تجاری میان چین و آمریکا را در این سه‌ماهه گزارش کرده‌اند. علاوه بر این‌ها، به‌عنوان دو کشور و با در نظر گرفتن تمامی مقاصد و اهداف آن‌ها، یک راه‌حل سریع برای این مناقشه همچنان مبهم باقی مانده است. اگر این مناقشه تشدید شود، رکود اقتصادی گسترده‌تر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. جالب خواهد بود که ببینیم چگونه توییتر در مقابل رقبای خود در سه‌ماهه آتی و همچنین با توجه به تهدیدهای اقتصادی، عمل خواهد نمود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید