توییتر اکنون پیش از گزارش محتوای نامناسب، نیمی از آن‌ها را حذف می‌نماید - تکفارس 
توییتر اکنون پیش از گزارش محتوای نامناسب، نیمی از آن‌ها را حذف می‌نماید - تکفارس 

توییتر اکنون پیش از گزارش محتوای نامناسب، نیمی از آن‌ها را حذف می‌نماید

مسلم رفیعی
۴ آبان ۱۳۹۸ - 14:00
توییتر اکنون پیش از گزارش محتوای نامناسب، نیمی از آن‌ها را حذف می‌نماید - تکفارس 

توییتر می‌گوید که بیش از ۵۰ درصد از توییت‌های نامناسب موجود، توسط ابزارهای معتدل‌ سازی خودکار علامت‌گذاری شده‌اند و قبل از اینکه کاربران آن‌ها را گزارش دهد، از بین خواهند رفت. این شرکت می‌گوید که پیشرفت در مدل یادگیری ماشینی آن جهت شناسایی پیغام‌های مشکل‌ساز، اعتدالی سریع‌تر را به ارمغان می‌آورد.

حذف کردن توییت‌های نامناسب یک هدف مداوم در این پلتفرم رسانه‌ای بوده است. این شرکت در اظهارنامه درآمدی خود بیان می‌دارد که یکی از اولویت‌های اول آن‌ها، بهبود سلامت گفتگوی عمومی در توییتر است. سوءاستفاده‌های مداوم باعث شده که توییتر برای بسیاری از کاربران قدیمی و فعال جای مناسبی نباشد، بنابراین توانایی این شرکت در کاهش محتوای نامناسب، جهت استفاده از این پلتفرم و و رشد کاربران بااهمیت است.

توییتر می‌گوید که ردیابی خودکار این شبکه اجتماعی نسبت به سه‌ماهه پیشین ۴۳ درصد و نسبت به سه‌ماهه قبل‌تر نیز ۳۸ درصد رشد داشته است. جهت روشن بودن باید بدانید که این آمار توییت‌های نامناسب را نشان نمی‌دهد، بلکه فقط آن‌هایی را حساب کرده که درنهایت به‌ دلیل محتوای نامناسب، توسط این رسانه حذف‌شده‌اند. توبیت‌های مسئله‌سازی که توییتر درنهایت نتوانسته حذف کند و یا اینکه تصمیم به حذف آن‌ها نگرفته است، در این آمار گنجانده نشده‌، اما آن‌هایی که به‌اشتباه حذف‌شده‌اند در این ارقام جای می‌گیرند.

این نکات مهم هستند، اما توییتر ممکن است علاقه‌مند باشد که ما این ارقام را به‌عنوان نشانی از پیشرفت کلی در معتدل‌ سازی این شبکه اجتماعی در نظر بگیریم. این شرکت می‌گوید که در حال ارسال توییت‌های علامت‌گذاری‌شده به ناظران انسانی جهت بازبینی آن‌ها بوده و این بررسی‌ها مؤثرتر و سریع‌تر از پیش در حال انجام هستند. در مجموع، محتوای نامناسب بیشتری از میان برداشته‌شده است. همان‌طور که در گذشته نیز گفته‌شده، توییتر دریافته است که نیازمند کار بیشتری بر روی محتوای نامناسب بوده و هدف آن نیز کاهش زورگویی و محتوای مجرمانه است، البته قبل از اینکه چنین مواردی گزارش شوند.

تعداد تعدیلات در گزارش درآمدی اخیر توییتر آمده‌اند و همچنین در این اظهارنامه، افزایش ۶ میلیون کاربر روزانه جدید در طول سه ماهه سوم نیز نشان داده شده است. توییتر در حال حاضر ۱۴۵ میلیون کاربر روزانه دارد، که این مقدار از ۱۲۴ میلیون کاربر سال پیش و همچنین ۱۳۹ میلیون کاربر در سه‌ماهه گذشته بیشتر است.

رشد کاربران طی چند سال گذشته یک معضل بزرگ برای توییتر بوده‌ است. آمار امروز حداقل نشان می‌دهد که این روند در جهت درست ادامه دارد. اگرچه که این شرکت تمامی داستان را بازگو نمی‌کند، اما بااین‌حال تا همین اواخر توییتر تعداد کاربران ماهانه خود را به‌جای کاربران روزانه نشان می‌داد، این آمار تا سال ۲۰۱۹ به‌مدت یک سال کاهش داشته‌ است. با اینکه تعداد استفاده روزانه از توییتر مناسب است، اما هنوز چندان زیاد نیست. اسنپ‌چت اکنون ۲۱۰ میلیون کاربر روزانه، و از ابتدای سال جاری اینستاگرام نیز بیش از ۵۰۰ میلیون نفر کاربر روزانه فقط در بخش Story دارد. کورت واگنر (Kurt Wagner) در توییتر خود نوشت:

توییتر ادعا می‌کند که بخشی از فقدان درآمد این شرکت مربوط به محصول است. به من گفته‌اند که توییتر با استفاده از داده‌های شخصی برخی از کاربران، آن‌ها را هدف تبلیغات قرا داده و یا اینکه عملکرد تبلیغاتی خود را به شیوه‌ای که مرسوم نیست، موردبررسی قرار می‌داد. این کار در مردادماه (اوت) متوقف شد.

باوجود تعداد مثبت کاربران، سهام توییتر با توجه به گزارش جدید این شرکت، با کاهش قیمتی در حدود ۲۰ درصد قبل از شروع بازار، یک ضربه جدی را تجربه کرده است. این شرکت یک‌بار دیگر سودآور شده است. توییتر به رقم ۴۴ میلیون دلاری دست‌یافته، یعنی تا حدودی از مسیر خود خارج شده و سودی کمتر از ۹۲ میلیون دلار دوره مشابه سال گذشته را به‌دست آورده است. درآمد ۸۲۴ میلیون دلاری این رسانه اجتماعی نیز مقداری از پیش‌بینی‌ها کمتر است.

توییتر اظهار داشت که تعدادی از مسائل در رابطه با این درآمد کم دخیل هستند، ازجمله باگ‌هایی که توانایی این شرکت برای تبلیغات و همچنین همکاری با تبلیغ‌کنندگان را محدود کرده‌اند. کورت واگنر، گزارشگر بلومبرگ گفت که توانایی توییتر برای هدف‌گیری و‌ اندازه‌گیری تبلیغات خود، به‌طور قابل‌توجهی پس از توقف استفاده از داده‌های کاربران برای تبلیغات و همچنین عدم اجازه آن‌ها به این رسانه برای استفده از اطلاعاتشان، کاهش‌یافته است. این مورد چندین بار در طول یک سال تکرار شده است. این اشتباه در مردادماه (اوت) فاش شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.