کمپانی سامسونگ مشکل حسگر اثر انگشت گلکسی اس ۱۰ را برطرف کرد - تکفارس 
کمپانی سامسونگ مشکل حسگر اثر انگشت گلکسی اس ۱۰ را برطرف کرد - تکفارس 

کمپانی سامسونگ مشکل حسگر اثر انگشت گلکسی اس ۱۰ را برطرف کرد

بهنام خدابخشی
۴ آبان ۱۳۹۸ - 07:59
کمپانی سامسونگ مشکل حسگر اثر انگشت گلکسی اس 10 را برطرف کرد

امروز کمپانی سامسونگ یک پچ امنیتی برای گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ منتشر کرد که سبب می‌گردد تا مشکل پیش آمده برای سنسور اثر انگشت این دو دستگاه برطرف شود. بر اساس گزارش‌هایی که قبلا در تکفارس منتشر کردیم (مشکلات حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰ جدی به‌ نظر می‌رسند) ، گویا قفل صفحه‌نمایش دو پرچمدار این کمپانی با هر اثر انگشتی باز می‌شد، یعنی اثر انگشت‌های غیر مجاز نیز می‌توانستند قفل صفحه‌نمایش گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰ را باز کنند.

اکنون بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی Android Central، هم‌اکنون این بروزرسانی امنیتی تنها برای گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰ که در کره‌ی جنوبی فعال هستند، قابل دانلود و دسترسی است ولی قطعا در آینده‌ای نزدیک برای سایر کشورها نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

از طرفی دیگر کمپانی سامسونگ پیش از این به کاربران این پرچمداران هشدار داده بود که محافظ‌های صفحه‌نمایش تایید نشده می‌توانند مشکلاتی را برای این دستگاه‌ها بوجود آورند. سایت رسمی کمپانی سامسونگ قبلا خاطرنشان کرده بود که

محافظ‌های صفحه‌نمایش غیر مجاز، خراشیده شده و یا کثیف ممکن است سبب شوند تا سنسور اثرانگشت پرچمداران این کمپانی به درستی عمل نکنند.

اما تفاوت زیادی میان “نقص” و “اجازه‌ی دسترسی کاربران غیر مجاز به محتویات گوشی” وجود دارد؛ اکنون بحث بر سر امنیت دستگاه می‌باشد. به همین دلیل سامسونگ تصمیم گرفته است تا یک بروزرسانی امنیتی یا بهتر است بگوییم یک پچ امنیتی برای گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰ ارائه داده تا مسئله را برطرف نماید.

این کمپانی به تازگی اعلام کرده است که خط و خش موجود بر روی محافظ صفحه‌نمایش این دو دستگاه سبب شده است تا سنسور اثر انگشت الگوهای سه‌ بعدی را به درستی تشخیص ندهند و اجازه‌ی دسترسی به کاربران غیر مجاز داده شود. اکنون دو راه‌حل وجود دارد، یکی اینکه اثر انگشت ثبت شده‌ی خود را پاک کرده و مجددا ثبت کنید یا اینکه از روش‌های دیگر نظیر گذرواژه‌ی معمولی استفاده کنید تا بروزرسانی امنیتی برای پرچمداران سامسونگ ارائه گردد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید