تغییر سیاست توییتر جهت مبارزه با ویدیوهای Deepfake - تکفارس 
تغییر سیاست توییتر جهت مبارزه با ویدیوهای Deepfake - تکفارس 

تغییر سیاست توییتر جهت مبارزه با ویدیوهای Deepfake

مسلم رفیعی
۲ آبان ۱۳۹۸ - 13:00
تغییر سیاست توییتر جهت مبارزه با ویدیوهای Deepfake - تکفارس 

توییتر در روز دوشنبه گفت که قرار است تغییراتی را در زمینه نحوه برخورد با ویدیوهای دستکاری‌شده از قبیل دیپ‌فیک‌ها (deepfakes) اعمال کند، و در این زمینه از عموم مردم نیز تقاضای کمک می‌نماید. ویجایا گاده (Vijaya Gadde) رئیس بخش حقوقی توییتر در کنفرانس WSJ Tech Live در لاگونا بیچ کالیفرنیا گفت:

ما فکر می‌کنیم که بسیاری از مردم به این فضا علاقه نشان دهند.

فناوری دیپ‌فیک از هوش مصنوعی برای تهیه ویدیو از افرادی استفاده می‌شود، که سخن و یا کار موردنظر را انجام نداده‌اند. شبکه‌های اجتماعی ازجمله فیس‌بوک و توییتر، پیش از انتخابات سال ۲۰۲۰ با فیلم‌های تبلیغاتی دروغین دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. در اوایل سال جاری، توییتر و فیس‌بوک یک ویدیوی تغییریافته از سخنگوی مجلس نانسی پلوسی (Nancy Pelosi) را در پلتفرم خود مشاهده نمودند. در این ویدیو، پلوسی به نظر می‌رسید که جویده‌جویده حرف می‌زند، اقدامی که انتقادها را به‌ویژه از جانب دموکرات‌ها برانگیخت.

ارزیابی تهدید جهانی سال ۲۰۱۹ از سوی جامعه اطلاعاتی ایالات‌متحده نیز اشاره کرد که دیپ‌فیک می‌تواند برای دخالت در انتخابات آمریکا و کشورهای متحدش مورداستفاده قرار گیرد. گاده نگفت که چه زمانی توییتر این سیاست جدید را در مورد ویدیوهای تحریف‌شده اعمال می‌کند. این شرکت در حال بررسی این مسئله است که در هنگام مواجه با چنین ویدیوهایی چه‌کاری باید انجام دهد، ازجمله این که آن‌ها را برچسب بزند و یا اینکه اقدام به حذف آن‌ها نماید. توییتر طی توییتی اعلام کرد که در هفته‌های آتی شروع به جمع‌آوری نظرات عمومی خواهد کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

در هفته‌های آینده، یک دوره بازخورد را اعلام خواهیم کرد تا بتوانید به ما در اصلاح این سیاست، قبل از اجرای آن کمک کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید