ادوبی ایلوستریتور برای آیپد عرضه می‌شود - تکفارس 
ادوبی ایلوستریتور برای آیپد عرضه می‌شود - تکفارس 

ادوبی ایلوستریتور برای آیپد عرضه می‌شود

مهدی داوری
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - 19:00
ادوبی ایلوستریتور برای آیپد عرضه می‌شود - تکفارس 

پاییز سال گذشته بود که شرکت آمریکا ادوبی که با محصولات پردازش تصویر و ویرایش تصویر خود در میان کاربران شهرت دارد به طور رسمی اعلام کرد نسخه کامل برنامه ویرایش تصویر فتوشاپ سال آینده برای آیپد منتشر می‌شود. در همین حال که بسیاری از طرفداران برای عرضه این نرم‌افزار محبوب ویرایش تصویر که با آن می‌توان تصاویر خود را به شکل خلاقانه‌ای تغییر داد برای آیپد لحظه شماری می‌کنند، ظاهرا شرکت ادوبی در اقدامی هیجان انگیز تصمیم گرفته تا علاوه بر فتوشاپ یکی دیگر از محصولات سری Creative Cloud خود را نیز برای آیپد عرضه کند تا کاربران آیپد بتوانند علاوه بر فتوشاپ از این اپلیکیشن نیز استفاده کنند. طبق گزارش رسمی بلومبرگ از شرکت ادوبی، اپلیکیشنی که کمپانی ادوبی قصد دارد آن را نیز برای کاربران آیپد عرضه کند اپلیکیشن محبوب گرافیست‌ها یعنی Illustrator است و طبق اعلام ادوبی این اپلیکیشن قرار است در آینده نزدیک برای آپید منتشر می‌شود.

ایلوستریتور (Illustrator) نام یکی دیگر از محصولات کمپانی ادوبی است که به دلیل قدرت بسیار بالا هم مورد توجه گروه‌های مدرن نقاشان و هم طراحان گرافیک است. کارکرد اپلیکیشن Illustrator در واقع برای ساخت تصاویر وکتور (برداری) است و طراحان و نقاشان از آن برای ساخت این تصاویر استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار برای اولین بار در تاریخ ۱۹ مارس ۱۹۸۷ برای سیستم‌ عامل مکینتاش ساخته شد و پس‌ از آن در سال ۱۹۸۹ برای سیستم عامل ویندوز نیز ارائه شد تا کاربران سیستم عامل محبوب کمپانی مایکروسافت نیز بتوانند از ویژگی‌های اپلیکیشن Illustrator  استفاده کنند. کمپانی ادوبی سالانه ویژگی‌ها و امکانات جدیدی را به این برنامه اضافه می‌کند و تحت لایسنس‌های مختلف برای فروش قرار می‌دهد. تا سال ۲۰۱۲ این محصول نیز مانند سایر محصولات این کمپانی با پیش‌وند CS منتشر می‌شد و پس‌ازآن تحت نام CC که مخفف عبارت Creative Cloud به بازار عرضه شد.

نرم‌افزارهای دیگری همچون کورل نیز وجود دارند که برای ساخت و ویرایش تصاویرهای وکتور ساخته‌شده‌اند اما بدون شک اپلیکیشن Illustrator کمپانی ادوبی قوی‌ترین نرم‌ افزار ساخته‌ شده تا به امروز برای این منظور هست.

اپلیکیشن Illustrator مورد علاقه طراحان گرافیک برای طراحی حرفه‌ای انواع فونت، لوگو، ست اداری، اینفوگرافیک، نمودار، دیاگرام، کاراکتر تبلیغاتی و …. هست و اساساً چون کار کردن با آن سخت‌تر از نرم‌افزار فتوشاپ هست افراد کمتری با آن آشنایی دارند. اما همان‌ طور که گفته شد طراحان گرافیک حرفه‌ای به‌طور کامل با این نرم‌ افزار آشنایی دارند و با استفاده از این برنامه یا استفاده ترکیبی از ایلوستریتور و فتوشاپ می‌توانند آثار تأثیرگذار و حرفه‌ای را خلق نمایند.

محیط اپلیکیشن Illustrator همانند سایر برنامه های کمپانی ادوبی است و اگر شما کار با یکی از این برنامه ها مانند فتوشاپ را تجربه کرده باشید قطعا محیط این برنامه برای شما بیگانه نخواهد بود و خیلی سریع با محیط آن آشنا خواهید شد .

فرمت‌های مهمی که نرم‌افزار ایلاستریتور از آن‌ها پشتیبانی می‌کند و می‌تواند فایل‌ها را در آن فرمت‌ها ذخیره‌سازی یا ویرایش کند عبارت‌اند از EPS، Ai، SVG و PDF.

یکی از قابلیت‌های جذاب و مورد توجه اپلیکیشن Illustrator قابلیت ساخت تصاویر متحرک با کیفیت می‌باشد.

از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار برای طراحان وب‌ سایت می‌توان به قابلیت ساخت فایل‌های svg اشاره کرد، این فایل‌ها به دلیل حجم بسیار پایین در کنار کیفیت بسیار بالا و مقیاس‌ پذیری فوق‌العاده در متدهای جدید طراحی سایت بسیار قابل‌ توجه قرار گرفته‌اند. زیرا دیگر نیاز نیست برای داشتن یک اِلمان باکیفیت یا بزرگ در سایت یک تصویر بزرگ‌ تر در طراحی سایت قرار دهید و با استفاده از این تصاویر یک عکس را می‌توانید در هر ابعادی که بخواهید داشته باشید.

همچنین با استفاده از اپلیکیشن Illustrator شما می‌توانید تصاویر سه‌ بعدی خیره‌ کننده‌ای خلق کنید و از دنیای ۲ بعدی طول و عرض خارج شوید.

علاوه بر موارد فوق برای طراحی تایپوگرافی‌های جذاب و خلاقانه نیز ابزار بسیار مناسبی می‌باشد.

از سایر ویژگی‌های نرم‌افزار ایلوستریتور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تبدیل عکس به وکتور
  • طراحی در ابعاد بسیار بزرگ برای چاپ
  • دسترسی کامل به رنگ‌های ویژه چاپ و مدیریت ساده رنگ‌ها
  • خلق المان‌های تکرار پذیر به ساده‌ترین شکل ممکن
  • لی اوت بندی بسیار ساده و حرفه‌ای
  • امکان نقاشی دیجیتال حرفه‌ای
  • و قابلیت‌های حرفه‌ای و تخصصی دیگر

قیمت اپلیکیشن Illustrator بصورت بین‌المللی برای استفاده یک‌ ساله ۲۸۵ یورو است.

حالا اما کاربران آیپد نیز می‌توانند از این اپلیکیشن قدرتمند روی دستگاه خود استفاده کنند.

در گزارش بلومبرگ از این اقدام کمپانی ادوبی آمده است که احتمالا شرکت ادوبی در جریان کنفرانس ادوبی مکس که اوایل ماه نوامبر (اوایل آبان ماه) امسال برگزار می‌شود، نسخه پیش نمایش Illustrator را برای آیپد رونمایی کند و نسخه کامل آن را در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۲۰ برای کاربران عرضه کند. گفته می‌شود این اپلکیشن حاوی بسیاری از ویژگی‌های شاخص موجود در نسخه دسکتاپ Illustrator خواهد بود. ادوبی چنین اخباری را برای نسخه آیپد اپلیکیشن فتوشاپ نیز اعلام کرده بود.

البته احتمال می‌رود نسخه آیپد اپلیکیشن Illustrator فتوشاپ با آن چه که کاربران انتظار دارند تفاوت دارد. در گزارش‌ها آمده که نسخه‌های بتا فتوشاپ برای آیپد که به‌ تازگی منتشر شده‌اند از برخی ویژگی‌های کلیدی نسخه دسکتاپ فتوشاپ محرومند. البته مدیر محصولات شرکت ادوبی در مصاحبه اخیر خود گفت که ویژگی‌های متنوع و کلیدی فتوشاپ در طول زمان به نسخه آیپد این اپلیکیشن اضافه می‌شوند. بنابراین می‌توان امیدوار بود ویژگی‌هایی که در زمان عرضه رسمی در نسخه آیپد فتوشاپ حاضر نیستند، در آپدیت‌های جدید به آیپد اضافه شوند.

طبق گزارش جدید بلومبرگ، ادوبی در جریان کنفرانس مکس قصد دارد آپدیت جدیدی برای اپلیکیشن فتوشاپ آیپد نیز منتشر کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید