دلایل عدم موفقیت گوشی‌های سری پیکسل ۴ گوگل در بازار - تکفارس 
دلایل عدم موفقیت گوشی‌های سری پیکسل ۴ گوگل در بازار - تکفارس 

دلایل عدم موفقیت گوشی‌های سری پیکسل ۴ گوگل در بازار

سید محمد معلمی
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 15:01
دلایل عدم موفقیت گوشی‌های سری پیکسل ۴ گوگل در بازار - تکفارس 

به دلیل اینکه امکانات و شیوه طراحی گوشی‌های سری پیکسل ۴ گوگل از مدت‌ها پیش فاش شده بود و تقریباً همه می‌دانستند محصولات آتی کمپانی مالک اندروید چه ویژگی‌های دارند، دیگر رونمایی از آنها در تاریخ ۱۵ اکتبر آن‌طور که انتظار می‌رفت جذابیت نداشت اما با این وجود بودند افرادی که مشتاقانه اخبار مربوط به این موبایل‌ها را دنبال می‌کردند.

حالا، علی‌رغم اینکه دستگاه‌های سری پیکسل ۴ جزو قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند بازار به شمار می‌روند اما بعید است بتوانند آن‌طور که باید و شاید به فروش برسند. البته برای این ادعای خود چند دلیل هم داریم که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

دوام باتری

دستگاه‌های خانواده پیکسل ۴ از نرخ بازسازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برند تا از این نظر شبیه گوشی‌های وان‌پلاس ۷ پرو و سری وان‌پلاس ۷ تی باشند. با توجه به نظرات کارشناسان، نمایشگرهای دارای نرخ بازسازی ۹۰ هرتزی چنان تأثیر بسزایی در افزایش سرعت گوشی می‌گذارند که افرادی که عادت به استفاده از موبایل‌های معمولی دارند، به راحتی متوجه این تفاوت می‌شوند اما این اتفاق اگرچه به خودی خود جذاب است اما در کمال تعجب یک نقطه ضعف برای گوشی‌های پیکسل ۴ خواهد بود زیرا این دستگاه‌ها از باتری ضعیف ۲۸۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت بهره می‌برند که حتی نسبت به منبع نیروی پیکسل ۳ که سال گذشته معرفی شد نیز ظرفیت بسیار کمتری دارد. در این بین و با وجود اینکه گوگل مدعی شده دوام باتری این دستگاه‌ها به یک روز می‌رسد اما مطمئناً مشتریان زیادی به خاطر چنین منبع نیروی ضعیفی از خرید آنها منصرف خواهند شد.

طراحی

یکی دیگر از دلایلی که به نظر می‌رسد بر آمار فروش پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال تأثیر منفی بگذارد، شیوه طراحی است زیرا نوار مشکی ضخیم در بالا و پایین چیزهایی نیستند که مشتریان سال ۲۰۱۹ به راحتی با آن کنار بیایند.

متأسفانه گوگل برای اینکه بتواند سنسور Soli را فعال کند، مجبور بوده تا حاشیه بالایی نمایشگر را بسیار بزرگ نماید. البته اگرچه کارهایی که با این تکنولوژی انجام می‌دهیم جذابیت زیادی دارند ولی قطعاً نمی‌توانند جایگزین نمایشگرهای لمسی شوند به همین دلیل بهتر می‌بود کمپانی مالک اندروید راهکار دیگری را اتخاذ می‌کرد. خیلی خلاصه بگوییم که سنسور Soli فقط جذاب است و امکانات خاص دیگری را با خود نمی‌آورد؛ شاید هم برای درک بهتر قابلیت‌های آن باید زمان بیشتری صبر کنیم!!!. ضمن اینکه مشخص نیست که چرا گوگل شیوه طراحی بهترین محصولاتش را فدای ویژگی کرده که خیلی کم استفاده می‌شود.

دوربین

در حالی که سایر رقبا از سه یا حتی چهار لنز به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برند اما پیکسل ۴ ایکس ال در ماژول مربعی شکل قاب پشتی خود تنها به دو لنز جای داده است هرچند این اتفاق به معنای کیفیت و توانایی‌های پایین این دوربین در مقایسه با سایر گوشی‌های پرچمدار بازار نیست اما چیزی که این دستگاه را نسبت به آنها عقب‌مانده‌تر می‌کند، نبود لنز زاویه گسترده است.

یکی از سخنگویان گوگل در این‌باره می‌گوید:

اگرچه لنز زاویه گسترده جذابیت دارد اما ما فکر می‌کنیم لنزهای تله فوتو مهم‌تر هستند و دلیل استفاده از این لنزها نیز آن است که زوم کردن برای خریداران گوشی‌های پیکسل گوگل اهمیت بیشتری دارد

به هر حال، به نظر بسیاری از کارشناسان نبود لنز زاویه گسترده در گوشی‌های خانواده پیکسل ۴ نقطه ضعف بزرگی به حساب می‌آید.

قیمت

شاید کامل کننده عیب‌های گفته شده در بالا، قیمت باشد زیرا با چنین امکانات نه چندان جذابی بعید است کسی پیدا شود بابت این دستگاه‌ها پول زیادی بپردازد.

متأسفانه مدل پایه پیکسل ۴ حدود ۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده در حالی که به غیر از سنسور Soli و نرخ بازسازی ۹۰ هرتزی برتری خاص دیگری نسبت به آیفون ۱۱ که با قیمت ۷۵۰ دلار به فروش می‌رسد، ندارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید